1.3lx 4deurs '94 & 3deurs 1.3 slx

Gestart door march.be, 22 november 2013, 19:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

leuke velgen :)

jeroen330 heeft hem er al onder zitten, staat in topic van smoothy
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

SA053

De hoek die je kunt maken met een wiel blijf altijd gelijk zolang je de fuse niet aanpast en zolang de veels te grote velgen je wielkasten niet aanraken.
En ik loop op 13"jes die van mij zijn affabriek velgen als het niet goed zou zijn hadden ze de micra niet geleveld met de 13"jes, de gescheurde aandrijfashoezen hebben een ander oorzaak gehad denk ik.
Ik wil het ook houden bij 13" anders heb je gekloot met niet kloppende KM-Stand, snelheid etc... alleen maar oplichterij...
Vind ik. :)

Leo

bij een micra moet op 13'' 155/70/13 bandjes
en op 14'' 165/60/14 bandjes

dat zijn de originele banden maten,

marco had 145/../13 bandjes en dat zorgde blijkbaar voor problemen ???
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Citaat van: SA053 op 22 januari 2014, 15:28:21
Ik wil het ook houden bij 13" anders heb je gekloot met niet kloppende KM-Stand, snelheid etc... alleen maar oplichterij...
Vind ik. :)
Heb je het al eens gecontroleerd met een tomtom? Ik had met mijn standaard 155/70/13 banden een afwijking van ongeveer 10km/u lager nu met 195/45/15 bijna perfect .

Milo

195/45/15 bij 120KM/h ongeveer 7km verschil.
175/65/13 bij 120KM/h ongeveer 7km verschil.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

thieme

dan doet of mijn tomtom het niet goed of ik heb toch een net wat andere afwijking.
Bij 130 bij mij is misschien net 3km/u afwijking

march.be

ik heb willen merken dat mijn teller ook afwijkt nu , nog meer dan voorheen.. tot wel 10 km/h , afgaande op die borden die ze langs de weg plaatsen. voordien slechts een 5 km/h .
was dan ook te verwachten he :)
maaar de grote update: 40 mm dichter het asfalt, en een lekker stugge ophanging. de wagen helt bijna niks meer over in de bochten nu , maar blijft toch wel redelijk comfortabel.
ik reed nooit eerder met een verlaagde wagen , maar ik had het me erger voorgesteld. enkel en golf 2 met schroefset van m'n broer, maar die was wel plankhard, en op de laagste stand.
een (slechte) foto ter vergelijking met eerder :


Leo

mooi dat hij dr nu onder zit :)

laat die foto's maar komen :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

ja rijdt echt leuk ook . enkel nog uitlijnen om de banden te sparen :)
foto's? effe wat wielen dan  O0

opknapsetje . de originele kleur vind ik wel leuk , misschien doe ik iets gelijkaardig :



dan m'n "passende" achterwiel met een van het nieuwe setje , in de ets primer (lekker handig )


en dan nog eentje omdat'k het gewoon echt leuke velgen vind en de banden staan er perfect op . lekker diepe rand en een beetje stretch op de band  ;D


Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

dat gaat de goede kant op :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

jaja , dit weekend weer wat kunnen werken aan het rode gevaarte. ik heb de achterste
bumper zelf gespoten met MOTIP spuitbussen , die kan je perfect op kleurcode  kopen.
eerst opshuren met korrel 320 , dan 500 en vervolgens met een fijn schuurmatje erover.
dan had ik dikkelaag-primer van wurthmet een goede verticale spuitmond , ipv de originele ronde.
na de eerste primerlaag wat druipers, maar dat was omdat de spuitbussen te koud hadden denk ik .


dan van de volgende stappen heb ik wel geen foto's maar die verliepen vlot . na de eerste laag primer , gingen er nog 2 lagen over . dan een laag of 5 kleur , en vervolgens 4 lagen lak , en niet vergeten goed te laten drogen (of verwarmen met warmeluchtpistool zoals ik)  dan krijg je dit resultaat:


een detailfoto heb ik niet direct , maar het resultaat is verrassen glad , en niet met een "sinaasappeltextuur" zoals wel vaker bij spuitbussen. Volgende week , hopelijk, de voorbumper.

ook blijf ik tijdens de pauzes op het werk niet passief in de koffieruimte hangen :




hier is het iets moeilijker om 100% strak te spuiten vanwege de verschillende hoeken.
ik heb ook  beslist deze set terug te verkopen , vanwege het feit dat ik geen goedkope bandenset vind in de maten die ik wil . ik koop dan wel later een ander setje velgen , met banden op of zo . en ook met het werk die ik er aan die , verdien ik nog iets ook  ::)


Bunny

Ziet er goed uit die bumper!

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

TeSprouT

Netjes met die bumper! Ik heb het toen ook zelf gedaan met spuitbussen. Leuk om te doen met een prima resultaat! O0
Love the potiential

march.be

ja , het geeft echt een bevredigend gevoel , als je nadien een stapje achteruit doet en het mooi ziet blinken  :D kostte ook een fractie van wat een prof zou vragen.
ook helpt de ervaring van op het werk , spotrepairs op lak doen hoort er ook bij , en het gebeurt ook gewoon met spuitbussen  :-X

toen ik vandaag met de wagen van m'n vriendin wou vertrekken merkte ik bij het willen wegrijden dat het stuur (servo) bij helemaal overdraaien , stoten krijgt . precies of de servo pomp in pulsen werkt, of niet genoeg olie krijgt maar  het reservoir is nog mooi vol. hij doet het wel niet altijd, maar het lijkt me niet ideaal.