Marco330's Snowball

Gestart door Marco330, 11 juli 2013, 23:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marco330

#120
Ik ben dit weekend (net zoals de anderen) bezig geweest met de Micra. De Micra staat inmiddels bij de spuiter. Deze spuit de voor- en achterbumper, herstelt de schade rechtsachter, spuit m'n zijspiegels en de strip boven de kentekenplaat. Verder dit weekend een aantal leuke onderdelen voor de toekomst gekocht! Even een tip van de sluier...:



Een GA16DE op de rolly, met een 3/4 EECS blok in de kast ernaast! De andere 1/4 komt van het blok op de rolly...

De ECCS:



Deze zit o.a. in een Amerikaanse Sentra B14 en een 200SX (Beide 1995-1999). Deze levert 115PK standaard. Maar ik hou niet van standaard.... Haha.

Dit motorblok ga ik uit elkaar halen en weer opbouwen met een compleet nieuwe rebuilt-kit. Deze kit bevat: zuigers+ringen, oliepomp, waterpomp, complete distributie, krukaslagers, drijfstanglagers, complete pakkingsset, trust washers(*) en klepseals.

* Trust washers zorgen ervoor dat je krukas op z'n plek blijft.

Op deze motor komt de bak van een 1.3.

Vandaag de eerste zeldzame mod voor m'n motor ook al gekocht. Een Fidanza licht vliegwiel voor een GA16:





Nieuw in de doos!

Doordat deze lichter is dan de OEM versie hoeft je motor minder massa in beweging te brengen, waardoor deze veel sneller op je gas reageert.

Het plan is deze in de winter van 2014-2015 in de Micra te lepelen.

Op 100% tuning ook nog aan m'n Micra gedacht:



Even genoeg voor vanavond.

Binnenkort wordt ik geopereerd aan m'n schouder, dus dan gaat de Micra lekker de stalling in.

Jeroen330

Het wordt een feestje!

Ik heb laatst nog een GA16DE ECCS gekocht (er zijn er maar drie van in NL waarvan het niet bekend is waar de derde nu is) dus nu bezitten wij er samen twee van de drie. Aangezien dit unieke blokken zijn met een inlaat die betere flow geeft en een inlaatnok met variabele kleptiming komt het ipv de Europese GA16DE (102PK) op maarliefst 115PK!

Daarnaast uiterst goede basis om te tunen.
Aangezien de Europese GA16DE sterkere drijfstangen heeft dan de Amerikaanse GA16DE ECCS is het verstandig het onderblok van een europese te pakken en de kop met overige aanbouwdelen van een ECCS.

Samen met Marco330 gaan we zijn ECCS blok opbouwen in ons nieuwe onderkomen.. Mooie kleurtjes geven en daarna rustig de tijd nemen voor inbouwen!

Mooi vliegwiel broeder! Ik ben jaloers!

thieme

Zo he we weten hier onderhand wel dat jullie altijd alles goed willen doen maar toch sta ik nog vaak versteld, fantastische plannen!
Ook succes met de operatie Marco hoop dat je er snel weer van hersteld.

Jeroen330

Citaat van: thieme op 27 oktober 2013, 18:59:29
Ook succes met de operatie Marco hoop dat je er snel weer van hersteld.

Ik denk dat hij extreem lang zal revalideren want dan kan hij mij zien klussen aan zijn Snowball

Leo

:D wauw dat is mooi spul zeg :D

allereerst succes met je operatie en daarna langzaam alles gaan opbouwen O0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Oh, leuk spul zeg.
Die eccs heb je dus ook uit nederland?
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Jeroen330

Citaat van: Roadrunner op 27 oktober 2013, 19:28:37
Oh, leuk spul zeg.
Die eccs heb je dus ook uit nederland?

Nee.. De ECCS zijn niet in Europa geleverd..
Marco's huidige blok komt uit een Amerikaanse 100NX die ik destijds voor sloop (en dit blok) gekocht heb..
Mijn huidige blok komt van mijn beste maatje, met wie ik de motor voor hem ingevoerd heb uit Amerika en vervolgens hebben we die samen opnieuw gebouwd.. Toen hij vorige maand zijn NX ging slopen heb ik direct het blok van hem overgekocht..

Roadrunner

Ja dat was me bekend. Ik heb toen met m'n b12 me een tijdje verdiept in de eccs blokken uit Amerika. Erg mooi spul, ook om te tunen zoals je al zei.
Blijkt maar weer dat het 't waard is om in de gaten te houden waar zo'n blok blijft. Mooie score :)
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

thieme

Citaat van: Jeroen330 op 27 oktober 2013, 19:03:33
Ik denk dat hij extreem lang zal revalideren want dan kan hij mij zien klussen aan zijn Snowball
Hehe trap onder die kont en gaan :P
Dacht juist dat Marco ook zoveel mogelijk zelf wil doen?

Jeroen330

Citaat van: thieme op 27 oktober 2013, 22:15:22
Citaat van: Jeroen330 op 27 oktober 2013, 19:03:33
Ik denk dat hij extreem lang zal revalideren want dan kan hij mij zien klussen aan zijn Snowball
Hehe trap onder die kont en gaan :P
Dacht juist dat Marco ook zoveel mogelijk zelf wil doen?

Oh?! :P

MaStErTuNeR Q

oehhhh dit is weer lekkâh om te lezen zeg .
lekkere 1.6 in een micra .

Kwarkieboy

De plannen klinken goed !
K11 '95
K11 Aztek '00

Jeroen330

Citaat van: thieme op 27 oktober 2013, 22:15:22
Citaat van: Jeroen330 op 27 oktober 2013, 19:03:33
Ik denk dat hij extreem lang zal revalideren want dan kan hij mij zien klussen aan zijn Snowball
Hehe trap onder die kont en gaan :P
Dacht juist dat Marco ook zoveel mogelijk zelf wil doen?

Natuurlijk doet hij zoveel mogelijk zelf..
Hij is geen type wat graag toekijkt hoor..

lurtz


Marco330

Wie het topic van de K13 bodykit helemaal gelezen heeft, heeft ook het verhaal van de K11 spatbordverbredingskit gelezen. Er was veel animo voor de sets die op MP aangeboden werden. Ik was (een van) de eerste die reageerde op de advertentie. Toen ik belde werd mij echter verteld dat alle sets al weg waren, ondanks dat ik een mail had met daarin dat ze voor mij gereserveerd lagen...

Wat schetste echter mijn verbazing? Gister kreeg ik een mailtje van de Nissan dealer  wanneer ik ze eindelijk eens kwam halen...  :o

De set was dus toch echt voor mij gereserveerd en er was via de telefoon een miscommunicatie geweest...  :wave:

Vandaag direct langs gereden om de set te halen!

Set compleet met spatlappen, schroefjes en bevestigingsinstructies!

Hou van stoffige dozen...:



Het staat er toch echt op:



En het zit er ook echt in:



Moet nog even kijken hoe het eruit gaat zien wanneer deze op de auto zitten. Aankomend weekend komt Snowball terug van de schadehersteller en is het weer een strakke basis voor de toekomst! Woehoe!