Alexander zijn Droom auto

Gestart door Alexander, 07 juni 2013, 17:46:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexander

Bij mijn 1e bericht op het forum had ik foto's belooft, helaas nooit van gekomen.
Maar alsnog de foto's :).

Als klein jochie van 8 vroeg ik altijd aan mijn oma of ik de auto mocht hebben als ik groot was, dit was toen voor mij de droom auto (nu nog steeds).
3 maand na mijn 18e verjaardag kwam mijn droom uit en werd ik eigenaar van de Nissan Micra k11 1.3 uit 1998.
Jammer genoeg had ik dankzij 2 epileptische aanvallen een rij ontzegging van 1 jaar. Dit hield in dat ik wel mocht lessen maar geen examen mocht doen. Onlangs is er een aanval bij gekomen en werd het hele gebeuren met een jaar verlengt.
Houd in dat ik in April pas examen mag doen :(

Stiekum rijd ik wel is een klein stukje in de auto op een afgelegen parkeerplaats en schop ik met veel plezier mijn beste kameraad achter het stuur die dan dienst doet als privé chauffeur  ;)

Tussentijds 3 keer gedonder gehad met de remmerij voor. De 1e keer waren het de remblokjes die na al die jaren wel is vervangen mochten worden.
Ik dacht zo: Ha 90 euro en dat ding kan er weer een dikke tijd tegen aan.
Schijn bedriegt, nog geen 2 maanden stilstand later de remmen liepen weer aan, en alexander kon op hoge poten naar de garage toe. Afijn na lang zeuren is het fixed onder garantie. Dit maal de gedachte: nu hopen dat het goed blijft...
God was mij niet goed gezind, 2,5 maand later liepen de remmen weer aan :/. Afijn weer op hoge poten naar de garage. Kreeg naderhand een rekening omdat de boel smerig was bij de remmen.. Yeah right, geen een heeft er aan staan sleutelen behalve die monteur.
Echt een top garage!

Na al die tegenslagen met reparatie kwam alles weer goed, en ging de Micra zonder moeite door de apk  :)

Te doen lijst voor het komende jaar:

-Speakers in de hoedenplank zetten en aansluiten
-2 nieuwe speakers voor in de deuren regelen
-Nieuwe radio
-Deuken eruit laten halen
- Iemand nog een idee? (geen bonenblikjes en body kits)














Inderdaad de radio zit niet vast. Alleen een stuk verdriet zal de ruit intikken voor een radio die alleen cd's kan afspelen en geen mp3 formaat slikt :(


Gekocht op de sloop voor 5 euro :).
Werkt zoals het moet :D. Nu alleen nog in de hoedenplank zetten :)

Roadrunner

Hey, mooi ding. Welkom hier :)

Beetje lullig/vaag van de garage dat je elke keer gezeur met je remmen hebt.
Mooi simpel en strak ook, da's positief uiteraard :)

Dus je zou in april 2014 pas examen mogen doen? Heb je in ieder geval wel tijd om je Micra mooi te maken/houden.

Ideeën voor aanpassingen te over. Er zitten wel een aantal facelift modellen hier op het forum (ikkes :P)
Verlagen, velgjes, bonenblik :P , turbo, lachgas, ligt er maar net aan wat je wilt natuurlijk.

Ik denk trouwens dat iemand hier jouw voorbumper erg mooi vind :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

thieme

Leuk om eens wat foto's te zien. Wel balen dat je niet zomaar mag rijden met die aanvallen al is het wel begrijpelijk natuurlijk.
Ik zal iedereen ook maar even voor zijn :P
Witte/smoked knipperlichten zou je nog kunnen nemen zullen de andere zilvere micra eigenaars wel mee eens zijn ^^

Alexander

ik vind de kilometer unit uit deze micra wel tof http://youtu.be/OhVv8uDxpsY
vraag me af of deze ook los verkrijgbaar zijn...

Leo

welkom, ik herken het gedoe met het behalen van een (medisch) rijbewijs wel.

ben zelf nog officieel slechtziend maar vanaf mn 16e werden mn bril glazen zo goed dat ik op mijn 19e op mocht gaan voor mn rijbewijs. toen ik het pasje kreeg was ik wel 1 medische keuring, 1 medische tussen tijdese toets, 80 rijlessen en 2 rijexames verder maar nu is het wel goed tot 2021. dus ff doorbijten je komt er wel :)

verder nog wat ideeen zijn andere pooknop, een (facelift)tellerunit, andere antenne, andere velgen kijk maar eens wat topic's rond voor ideetjes.

en idd er zijn mensen opzoek naar jouw bumper dus misschien kun je die zelfs met iemand ruilen ofzo ;)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Leo

Citaat van: Alexander op 07 juni 2013, 20:15:05
ik vind de kilometer unit uit deze micra wel tof
vraag me af of deze ook los verkrijgbaar zijn...

ja dat is de 3e facelift micra, ze zijn schaars maar wel verkrijgbaar, probeer ze te zoeken op te sloop of marktplaats dat scheelt veel geld.

los zijn ze wel te bestellen overigens

http://www.ebay.com/itm/NISSAN-MICRA-MARCH-K11-LED-Tail-Lights-1993-2003-/180863626230?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1c4febf6&vxp=mtr

moet vast nog wel ergens goedkoper kunnen, anders milo ff vragen waar hij ze vandaag had :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Alexander

idd een rare km teller.
Led achterlampen vind ik voor nu overbodig.
Die digitale km teller vind ik wel stoer en kan ik ook heel wat lui de ogen mee uitsteken, van kijk wat ik heb en jouw franse 106 uit 98 niet hebt :P

Leo

oeps ik dacht dat je de achterlichten zocht.

maar die km teller is heel zeldzaam en die zul je niet snel vinden :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Alexander

Citaat van: xleonl op 07 juni 2013, 20:53:22
oeps ik dacht dat je de achterlichten zocht.

maar die km teller is heel zeldzaam en die zul je niet snel vinden :(

Mooi balen dat die teller zeldzaam is. Lekker modern en oldskool tegelijk. Ik heb verschillende jaren 90 bakken op mp gezien met een digitale teller :/

Leo

Citaat van: Alexander op 07 juni 2013, 20:56:21
Mooi balen dat die teller zeldzaam is. Lekker modern en oldskool tegelijk. Ik heb verschillende jaren 90 bakken op mp gezien met een digitale teller :/

dat klopt een 100nx heeft een meer voorkomend digidash :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Alexander

Auto in de wax gezet, alles weer spik en span. En wederom loopt de rem links voor aan. Dat word een groot feest morgen bij de garage.. Had nog zo gehoopt dat alles goed zou gaan na de laatste reparatie en voor de apk( die vlekkenloos verliep). Kan wel janken van teleurstelling, weer een rekening... Alsof het geld groeit op de rug van een student :(

thieme

Niet handig genoeg om zelf een kijkje te nemen? of miss woon je wel in de buurt van een forumlid dat wel technisch is aangelegd

Alexander

Ik heb 0 verstand van remmerij. Die prutser gaat het maken en kijkt ook maar gelijk de koppelings plaat na, lekker hoge toeren bij het optrekken als licht op groen is. :(

thieme