Milo's Silver Pandaren

Gestart door Milo, 28 mei 2012, 20:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dinky

Citaat van: Micra1.3E3HBSuperSE2 op 28 mei 2012, 22:50:46
Dan zou het nog niet helemaal kloppen...
Wat je zegt, LEDs hebben maar één "doorlaatrichting", maar dan zou het dus moeten zijn, als er iets verkeerd is aangesloten. Dat bij de gewone verlichting er helemaal niks gaat branden, omdat de LEDs dan sperren.
Dan zou de stroom niet ergens anders heen mogen gaan en schijnbaar kan het dat nu dus wel omdat er andere verlichting gaat branden... :-\

Vandaar ook dat ik ernaar vroeg wat er precies gebeurt als je iets aan zet, dan kunnen we een stuk gerichter gaan zoeken  ;)

Wat je zegt, daar zit wat in.
Maar dit is in combinatie met gewone gloeilampen (3e remlicht)
En ik ga er vanuit dat ze het met de standaard lampen gewoon wel deden, dus ziet het of in de nieuwe achterlichten of in de aansluiting ;)
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Milo

Ik zal het morgen even uitgebreid gaan uitzoeken.
Maar alle verlichting werkte prima met de oude lampunits.
Daar had ik geen problemen, als ik de LED lampen aansluit klopt er nix meer van...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Dinky

Dan zit het toch in de minnetjes en de plusjes  ;)
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Bunny

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :)

Heb je de originele stekker gebruikt die aan de led lampen zitten? Bij mij zaten er geen connectors aan en moest alle draadjes aan de originele draadjes solderen. Dit was wat gemeet en gepuzzel maar het is goed gekomen :) Als je zondag komt wil ik je ook wel helpen.

@ Dinky, 3e remlicht zijn ledjes

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Citaat van: Bunny op 28 mei 2012, 23:32:08
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :)

Heb je de originele stekker gebruikt die aan de led lampen zitten? Bij mij zaten er geen connectors aan en moest alle draadjes aan de originele draadjes solderen. Dit was wat gemeet en gepuzzel maar het is goed gekomen :) Als je zondag komt wil ik je ook wel helpen.

@ Dinky, 3e remlicht zijn ledjes

Thnx Bunny, en bedankt voor het aanbod maar zondag gaat voor mij helaas niet door.
Denk wel dat ik de originele stekker heb gebruikt, want er zat er maar 1 namelijk :P
Kga morgen eerst alles checken, dan hier posten en hoop dat ik er deze week nog uitkom! :(
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Milo

#20
Ben net eerst even gaan checken en dit is eruit gekomen:

Dimlicht = RAW+Achteruitrijlampen branden
Stadslicht = RAW+Achteruitrijlampen branden
RAW = In orde (denk dat gister door de zon verkeerd is gekeken.)
Remlicht = RAW branden (3e remlicht werkt gwn)
Achteruitversnelling = LEDs branden in rechtse unit
Mistlamp achter = Doet nix.

Ik krijg het idee dat de LEDs samen met de RAW+achteruit lampjes verkeerd geschakeld zijn in de units ofzo.
Hoop dat er iemand met een idee kan komen! :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny

Zal vast wel goed in de unit zitten maar de pinout van je lamp komen niet overeen met die van je auto. Je kan even met een 9 volt batterijtje en 2 draadjes de lampen gaan testen. 1 draadje naar de ground (grote kans de zwarte draad) en de andere dan 1 voor 1 in een ander gaatje van de connector stoppen. Zo zie je welke lamp er gaat branden en welke draad er dus bij hoort. Vervolgens ga je kijken naar de connector in de auto. Dit kan op 2 manieren. Je gaat alle pennetjes meten en kijkt op welke 12 volt staan bij verschillende lichtstanden. De andere manier is om het zwarte stuk plastic uit de originele lampen te klikken om zo te kijken hoe de spoortjes van de connector naar de lampen lopen. Eventueel nog de doorpiepstand van je multimeter gebruiken om het zeker te weten. Nu je weet welke draadjes voor welke lampen zijn kom je er vast achter dat niet alles op de goede plek zit en ga je de connector van de led unit los knippen en weer op de goede manier vast solderen.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Micra1.3E3HBSuperSE2

Citaat van: Bunny op 29 mei 2012, 10:53:45
Zal vast wel goed in de unit zitten maar de pinout van je lamp komen niet overeen met die van je auto. Je kan even met een 9 volt batterijtje en 2 draadjes de lampen gaan testen. 1 draadje naar de ground (grote kans de zwarte draad) en de andere dan 1 voor 1 in een ander gaatje van de connector stoppen. Zo zie je welke lamp er gaat branden en welke draad er dus bij hoort. Vervolgens ga je kijken naar de connector in de auto. Dit kan op 2 manieren. Je gaat alle pennetjes meten en kijkt op welke 12 volt staan bij verschillende lichtstanden. De andere manier is om het zwarte stuk plastic uit de originele lampen te klikken om zo te kijken hoe de spoortjes van de connector naar de lampen lopen. Eventueel nog de doorpiepstand van je multimeter gebruiken om het zeker te weten. Nu je weet welke draadjes voor welke lampen zijn kom je er vast achter dat niet alles op de goede plek zit en ga je de connector van de led unit los knippen en weer op de goede manier vast solderen.
+1 O0

Milo

#23
Heb nog even een blik geworpen op mn kabelboom van mn auto en die van de LED units.
Maar zoals de stekker erin steekt komen de kabeltjes helemaal niet overeen?
Rood/Blauw zit op grijs, en één van de 2 groene zit weer op een andere kabeltje.
Maar de goede kleuren zitten er (volgens mij zo uit mn snelle blik) wel allemaal op?

Is het niet gwn een kwestie van kabeltjes loshalen en opnieuw op de goede manier in de unit stekkerhouder (ofzo) aansluiten? Zodat ze wél matchen zegmaar?
Of zeg ik nu iets heel doms? ???
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

#25
Citaat van: Bunny op 29 mei 2012, 21:40:45
Meten is weten ;)

Jaa I know, heb alleen de apparatuur er niet voor en moet ik waarsch dus wachten tot komende zondag... (dan ga ik langs Riesh).
Heb alleen het geduld er niet voor, ik wil dat het werkt! >.<
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Micra1.3E3HBSuperSE2

Stekkers lostrekken en gewoon draadjes aan elkaar verbinden en proberen. Wat werkt, solderen en isoleren en dan ben je zo klaar ;).
Zal denk ik evenveel tijd kosten als alles eerst doormeten...

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

GTIMAN

Vergeet niet om ze weer erg goed af te kitten.
Je zag hoe vast ze zaten..
Grtz en Succes

Milo

@ GTIMAN, is niet nodig (denk ik) want op de nieuwe (LED) lampen zaten van die rubbers, en achteren zaten ze (natuurlijk) met bouten vast.
Khou het natuurlijk wel ff in de gaten of er vocht in komt ofzo.

Btw vandaag ff naar de stad geweest om nieuwe oranje zijknipperlampjes en een rode mistlamp.
Vanavond ff mn zijknipper lampjes vervangen en komende zondag ga ik samen met Riesh ff naar mn lampen kijken.
Gelukkig uiteindelijk wel een RODE mistlamp gevonden bij Autofit (car stereo/audio shop).
Heb de hele stad afgezocht naar die gekke dingen maar overal hadden ze witte ipv rode :p
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)