Sportluchtfilter plaatsen in K11

Gestart door Micra1.3E3HBSuperSE2, 12 maart 2012, 23:23:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micra1.3E3HBSuperSE2

Hallo,
Ik heb pas een K11 gekocht en ik zou nu al graag een sportluchtfilter willen monteren.
Nu heb ik al flink over het forum gezocht/gelezen en ideeën daarover opgedaan. En de meeste van jullie plaatsen het luchtfilter achter de accu en het verst van de motor vandaan. De meest logische oplossing.
Nu zit ik met het volgende probleem. Ik heb achter m'n accu de magneetkleppen en remleidingen van de ABS lopen. Er is bij mij daar geen ruimte om een luchtfilter te plaatsen.
Toen dacht ik zelf om dan maar uit te wijken naar links, achter het vulbuisje van de RSV-tank. Niet echt de meest optimale plek, maar nog altijd beter dan achter het blok... Het probleem hierbij is dat dan de aircoleidingen in weg liggen, ik kan daar niet boven-, tussen- of onderdoor.
Kan iemand mij met dit probleem helpen?!

Hierbij nog een foto, om het probleem een beetje beeld te geven:


als er nog het een en ander nog niet helemaal duidelijk is, hoor ik graag meer...

ex streetlegal micra

neem dan een gesloten systeem (colt air intake)
is de luchtfilter geschijden van de motorruimte en de intake ergens achter / in de bumper
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Rob

heb je in mijn topic gekeken?
ik heb zelf ook stuurbekrachtiging en heb nu zelfs een 3" blox filter er in liggen :P

zal wel ff pic maken zo voor je ;)

edit: dit is met me kleinere filter nog

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Bunny

Rob even beter lezen, daar heeft hij een ABS ding en leidingen zitten

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Micra1.3E3HBSuperSE2

@ Rob, ik dank je voor de moeite, maar ik heb helemaal niet gehad over me stuurbekrachtiging. ;) En wat Bunny zegt, op die plek van jou filter zit bij mij de ABS-pomp en magneetkleppen enz.

Ik heb me vandaag samen met een collega over het probleem gebogen, we zijn hierdoor uitgekomen dat ik m'n accu maar verplaats naar de kofferbak en het luchtfilter op die plek plaats. Dit is redelijk snel te realiseren en een veel makkelijkere oplossing, daar kwamen we niet op.

Iig, degene die zo snel gereageerd hebben, bedankt voor het denkwerk en de moeite.

Rob

dan krijg je deze optie zoals har

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Bunny

Har heeft geen aircoleidingen daar lopen :P

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Micra1.3E3HBSuperSE2


Rob

als je goed kijk zit er ruimte zat onder ;)

anders ff langs biesheuvel (weet niet waar je woont)
maar die helpen je zo en hebben alles in de winkel liggen om het passend te maken

en anders old skool rechtstreeks 1 op de lmm :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

hermanzuidersma

zo die daar ligt werkt die nog niet optimaal lijkt me toch?die van mij maak ik zo dat
die voor in de bumper uit komt:)all1 zit nu gelijk op het blok nog dus zuigt all1 nog warme lucht nu :P

Rob

hoezo zou die niet optimaal werken... dat dacht ik dus ook toen ik het har vroeg van de week,

daar op kreeg ik het volgenden:

Citaat van: The Mini R op 12 maart 2012, 19:31:50
@ Rob. Wat nou warme lucht. Echt niet. Is alu je moet toch wel weten dat alu bijna geen warmte geleid vandaar ook dat turboauto alu buizen bij intercooler gebruiken. Neemt weinig warmte op en wat er is wordt door mijn luchthapper met extra frisse lucht vermengt. ^-^

en daar nog bij te voegen dat rechts achter je bumper de radiateur zit en links heb je alleen een stalen plaatje dus tja denk dat hij daar nog meer koude lucht hapt dan bij je accu vandaan ;)

als je hem achter de bumper gaat plaatsen... niet oor het gat haan want dan krijg je een nat filter met regen en dat lijkt me ook niet fijn ;)

p.s. niet als wijsneus bedoelt :P en zoals je ziet ben ik niet voor een gat te vangen help je wel een plekje te vinden hoor voor je filter..
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Micra1.3E3HBSuperSE2

Ik ben net nog even bij m'n micra gaan kijken en ik kan vanaf de lmm op geen enkele weg naar links, achter én voor het blok wordt de doorgang geblokkeerd door de airco leidingen.
Mij lijkt dan de beste optie om de accu naar de kofferbak te verplaatsen. In de kofferbak goede massa maken en goede massa waar de accu nu staat. En om dan alleen een voedingskabel van achter naar voren aan te leggen.
Dan heb ik ruimte genoeg om een nieuw luchtfilter rechts achter de koplamp te plaatsen (waar van origine ook de lucht vandaan wordt gehaald).

@ Bunny: Ik denk dat jij het best ook mijn oplossing kan gebruiken, aangezien jij helemaal niet naar links uit kan wijken. Accu naar de kofferruimte en luchtfilter op die plek plaatsen...

Timvl

#13
Citaat van: Bunny op 14 maart 2012, 17:48:29
Ik zoek ook nog ruimte   ::)



koop een andere europese, zonder ABS en zonder airco... ;) :P dan heb je ruimte :P

en ook geen ruitesproei vat heel opvallend in de weg zitten en waarom airco in een cabrio xD

Rob

robert... dit is jou optie


maak maar een gat in je kap
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed