inhouden bij accelereren micra 1.0

Gestart door Pieterange, 27 mei 2011, 10:32:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieterange

Hallo allemaal,

ik ben pas inds kort in het bezit van een nissan micra 1.0 van 1996.
Ik heb onlangs een open luchtfilter van AEM gemonteerd met een rvs buis naar de carburateur.

Klinkt lekker donker, maar ik heb het idee dat de micra een heel klein beetje "inhoud"bij het accelereren en dan m.n. onderin het torengebied. Zodra je boven de 2500 - 3000 toeren komt is er niets meer aan de hand.
Kan het grote luchtfilter dit veroorzaken en is hier iets aan te doen door afstellen van de (electronische?) carburateur, of is dat met de standaard carb. niet mogelijk?

Ik hoor graag of iemand hier ervaring / oplossing voor heeft.

groet,

Pieter

Jeroen330

Kwestie van uitlezen en afstellen...

het is overigens geen carburateur maar een injectie..
het plaatsen van een cai zorgt ervoor dat je motor andere dingen doet.. dit kun je afstellen en ik bied dat aan bij verkopen..

Pieterange

Dank voor de info Jeroen,

mijn fout; ik ging er volledig vanuit dat de motor een carburateur had i.p.v. injectie!

Ga er komende week gelijk even naar laten kijken...

groet,

Pieter

Jeroen330

je hebt verschillende elementen die inhouden veroorzaken.. een goed stationair met daarop een goed ontstekingskoment zorgt ervoor dat je inhouden tegengaat..

Let wel op dat je afstelt met de ECU in timing mode, dan kan hij niet gaan lopen compenseren als je aan stelschroefjes draait..

je timing afstellen doe je sowieso in timing mode met de daarvoor bestemde apparatuur (timing gun ed)

succes ermee