Hoofdmenu

redmic

Gestart door redmic, 10 oktober 2005, 20:20:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

redmic

Mijn auto een rode Nissan Micra 1.0 lx (redmic) uit 1990 heb ik eind 2002 gekocht. Hij is van modeljaar 1989 wat betekend dat hij helaas maar een 4 bak heeft maar geen katalysator. Dit was het eerste wat ik wilde veranderen toen ik hem had gekocht. Ik werkte toen nog bij de Nissan dus kon makkelijk aan onderdelen komen. Dus had ik er een 5bak onder gehangen maar deze bleek kapot te zijn, toen is helaas de 4bak er weer onder gekomen.

In het eerste jaar dat ik de auto had is er maar weinig aan veranderd. Alleen uit de grille de middelste spijl gehaald, dat opgevuld met racegaas en de grille verder mat zwart gespoten. Had er geen behoefte er wat aan te doen omdat ik toen nog wel dacht dat ik een andere auto zou kopen. Maar technisch is deze auto nog in prima staat dus had ik besloten om hem te houden. Toen heb ik in via marktplaats een witte â€Ã...“Monte Carloâ€Ã, bumperset gevonden. En deze erop gezet. (Was eerst wel de bedoeling om ze in de kleur van de auto te spuiten, maar vond t wel lekker opvallend zo).

Toen ik erachter kwam dat me achterschokbrekers vervangen moesten worden heb ik ook meteen besloten om hem 3,5 centimeter te verlagen. En zitten er nu 14 inch velgen onder af en toe loop dat achter al aan dus ben blij dat ik hem niet verder heb verlaagd dan 3,5 centimeter. Verder is hij rondom 35% geblindeerd, dat heb ik zelf gedaan . En zit er centrale portiervergrendeling op afstandbediening in.

Afgelopen weekend heb ik een K10 super s gekocht voor onderdelen. Heb meteen het interieur overgezet (kuipstoelen) en de tellerklokken. en de standaart 160 km teller vervangen door een 220 km teller.

Binnenkort worden de deurpanelen en middenconsole afgemaakt. En kan ik met de motor gaan beginnen..

[verwijderd door de admin]

redmic

nog ff fototje van de buitenkant

[verwijderd door de admin]

aztec micra


nismo


Anti autostyle!!

Challenge

Ziet er echt super strak uit :duim:
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

MicraMuts

Vind het een gaaf dingetje!!!  :duim: :duim: :duim:

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

redmic

2 weken geleden heb ik een super s gekocht voor onderdelen om over te zetten op de mijne..op de fotos is al te zien dat het interieur over gezet is..heb vandaag de cillinderkop van de motor afgehaald, binnenkort de nokkenas opsturen zodat deze omgeslepen wordt tot een snelle nokkenas..en nu de kop eraf is kan ik ook beginnen aan de motorfiets carburateurs passend te maken..
binnenkort meer daarover en wat fotos ervan

Challenge

Zo dan klinkt goed :duim:
Dus als ik het goed hoor gaan er motor webers op ?

Challenge
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

redmic

het zijn 4 carburateurs van een honda goldwing 1100cc, merk is keihin zijn als het goed is ÃÆ'ËÅ" 31 mm. zou in principe goed moeten zijn motor waar ze opkomen is 1235cc

Jan-Paul

dat gaat gaaf klinkens straks. Ben ook benieuwd naar de vermogenstoename.  : :wave:
Penningmeester Nissanclub Nederland

Challenge

#10
Moet je dan ook niet je ecu en zo aanpassen?
Kan het fout hebben hoor?
Maar als het allemaal gaat werken moet die micra ook wel afgaan als de brandweer >:D
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

redmic

nee het is nog een carburateur motor waar verder geen electronica opzit zit wel iets onder de bijrijders stoel, maar waar dat precies voor is weet ik niet, mijn micra heeft ook nog geen katalysator dus valt er ook eigenlijk niets te regelen..

Challenge

Das dan zeker niet verkeerd :)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

redmic

heb vandaag de versnellingsbak uit elkaar gehaald. je kon hem wel rijdend in zijn 3 of 4 schakelen maar je kreeg hem er nooit meer uit :-\ best lastig om van 2 naar 5 te schakelen bij het optrekken..er is dus een synchromesh ring kapot..
heeft iemand enig idee wat zon ring kost?

redmic

vandaag mijn nieuwe deurpanelen ingebouwd, ze zijn nog niet helemaal af maar rijd wel wat prettiger met panelen erin :)
moet nog de armleuningen bekleden en chromen raamslingers zien te vinden die er mooi bij passen..

[verwijderd door de admin]