carbon cold air luchtfilter

Gestart door rob, 07 april 2009, 14:50:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob

ik ben nieuwschierig wat nou berter presteert
een open lucht filter of een carbon cold air filter [zie link]
http://link.marktplaats.nl/242786194

ik ben zelf namelijk van plan om zoon filter aan te schaffen alleen nergens hier in utrecht verkrijgbaar volgens mij

maar meeste gaat het me om de prestaties die hij levert wie kan me hier wat over vertellen???

Michiel

Er zitten wel een hoop ribbels in de buis, zo verlaag je heel erg de doorstroomsnelheid van de lucht.

rob

oke maar dat zou ik kunnen oplossen met een vaste pijp misschien en dan klein stukje flex?

Larrs

Als de diameter overeenkomt met je huidige pijp van je openlucht filter, dan kan je ook die gebruiken.

Een CAI is niks anders dan een openlucht filter in een behuizing. Alleen dan beter in het aanzuigen van koude lucht.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

ja oke maar als hij zo hoog zit lijkt mij en een flex pijp achter de bumper heb je minder kans op water in het filter als ik bijvoorbeeld me huidige filter helemaal naar beneden zou brengen

Micra SRi

Het is niet veel bijzonders vind ik, heb het een keer bekeken.
Volgens mij kun je informen bij Freeriks in Utrecht.
Succes.
gr.
Luigi

ex streetlegal micra

Citaat van: Michiel op 07 april 2009, 15:22:44
Er zitten wel een hoop ribbels in de buis, zo verlaag je heel erg de doorstroomsnelheid van de lucht.

daar zijn de meningen over verdeeld
de ribbels vullen zich met lucht zodat de luchtstroom GEEN weerstand ondervind van contact met de wanden
denk maar bv aan een stofzuigerslang als je daar een gladde buis aan zou zetten verlies je +/- 40 % van de zuigkracht
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

rob

ben aan het praten geweest met de eigenaar van de rode micra met led in de grill (dan weten we wel wie we bedoelen)
en die had ruim 15 pk winst met spuitstuk

hij had zelf een aluminium buis genomen ter vervanging van de flex buis.

dit was bij hem niet naar ideaal beneden te brengen achter de accu langs dus licht hij boven op

ik kan hem wel beneden krijgen (redelijk ver)

dus wat zou de winst marge zijn dan en moet ik dan 70mm buis gebruiken zoals ik nu heb of kleiner gaan kwa doorsneden


I have a evil master plan  >:D i want power!!!

ex streetlegal micra

dat hangt ook weer af van de lengte van de buis
* korte buis meer power bij hoge toeren , lange buis meer power bij lagere toeren
* hoe de motor is ingereden
* huidige staat van de motor
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

rob

motor is ingetrapt pittig blokje 1.3 super s
vorige eigenaar hield van door rijden en ik ook

maar oke en de doorsnede maakt dat veel uit?

ex streetlegal micra

ik heb het toen uitvoerig getest op mijn eigen micra
wat mij het beste beviel was de filter achter de accu / 70 mm pijp / 100 mm pijp / 70 mm pijp / 90 graden bocht op de inlaat
de 100 mm pijp was 300 mm lang ( dit stuk is een voorraad kamer voor als je van stationair plots gasgeeft, dit geeft een beter gasrepons )
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

rob

oke kijk das mooie info heb je daar toevallig ook foto's van???

ex streetlegal micra

If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !


Larrs

Als je Engels een beetje goed is, is dit misschien ook interessant om door te lezen.
http://www.micra.com.au/technical-articles/cold-air-intake.php

En over de diameter, beste is (is persoonlijk) gewoon de diameter aanhouden van de luchtmassameter. Voor de rest staat wel in het verhaal.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.