Vraag inzake lucht inlaat

Gestart door jasperdg, 12 januari 2009, 08:19:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jasperdg

Beste Mede Micra Fans,

Gisteravond het standaard luchtfilter uitgebouwd en een mooie chromen pijp en race luchtfilter geplaatst. Ook een ander carter (?) filter er op gezet.

Nu heb ik de nippel van de luchtmassameter (?)  gemonteerd in een gaatje in de lage bocht, vlak voor de carburateur. En daar uiteraard het slangetje weer op gemonteerd.

Mijn vraag is het volgende: het geluid is wreed, motor loopt keurig en goed stationair. Optrekken gaat fijn, maaarrrr: Vanaf 100 in de 4 en helemaal in de 5 lijkt het vermogen een stuk minder. Als je het gas dan intrapt komt er wel meer stoer geluid, maar eerder minder dan meer vermogen op de wielen.

Dit hebben jullie vast allemaal al meegemaakt of ik heb weer een extra domme fout gemaakt....

Hoor het graag van jullie.
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

Chrismo

Wat bedoel je met de nippel van de luchtmassameter? Heb je een paar foto's, dat praat een stuk makkelijker

rob

er komt een los slangetje van je oude filter af das ontluchting weet ik die kan je gewoon achter het buisje doen boven in onder het raam zeg maar

ik heb verder niks vreemds gehad trekt juist lekkerder op alles dus vind het vreemd

jasperdg

Ja.. was fototoestel vergeten.
Jammer, want ik vind het best netjes gedaan -al zeg ik het zelf-.
Vandaag op de fiets, dus morgen waarschijnlijk foto's....

@rob: er hangt een los slangetje onder aan de rechterzijde van het originele filter, die wordt alleen omhoog gehouden door het filter dus heb ik die ergens anders achter gehaakt.

Dit betreft een dunne slang die op een nippel links onder het originele luchtfilter vastzat. De slang loopt naar een dubbele nippel rechts op het motorblok. De koperen nippel in het luchtfilter zat in het kunststof vast met een soort klemveer. Deze heb ik in een gaatje in de bocht gemonteerd zodat in elk geval de lucht daar gemeten kan worden.
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

rob

volgens mij hebben we het over het zelfde slangetje zat zeg maar onder de bak waar filter in zit?

das ontluchting

SamBam


Micra SRi

#6
Wat Chrismo citeert, een foto doet wonderen.
gr.
Luigi

Larrs

Citaat van: jasperdg op 12 januari 2009, 15:11:43
Ja.. was fototoestel vergeten.
Jammer, want ik vind het best netjes gedaan -al zeg ik het zelf-.
Vandaag op de fiets, dus morgen waarschijnlijk foto's....

@rob: er hangt een los slangetje onder aan de rechterzijde van het originele filter, die wordt alleen omhoog gehouden door het filter dus heb ik die ergens anders achter gehaakt.

Dit betreft een dunne slang die op een nippel links onder het originele luchtfilter vastzat. De slang loopt naar een dubbele nippel rechts op het motorblok. De koperen nippel in het luchtfilter zat in het kunststof vast met een soort klemveer. Deze heb ik in een gaatje in de bocht gemonteerd zodat in elk geval de lucht daar gemeten kan worden.
Er zijn twee ontluchtingslangen.

Een lange dunne slang hoeft niet meer gebruikt te worden. Ik heb er een knup erin gedaan.

Die dikke vanaf de cilinderkop heeft wel een blijvende functie. Klein filtertje erop of anders doorlussen naar het grote filter.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

das carter filter die je bedoelt toch larss

Larrs

Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

die heeft hij en dat andere slangetje ook dus waar we het over hebben snap er geen bal van dat hij vreemt doet zijn auto dan :S zou gewoon moeten werken

hoe heb je hem gemonteert? heb je foto jasper??

kan zijn dat hij niet voldoende lucht aangevoerd krijgt

Chrismo

Plaats een foto, dan wordt alles tenminste duidelijk.......nu zit iedereen hier maar een beetje te gokken waar je het over hebt!

jasperdg

Eindelijk de foto's.

Benieuwd of jullie wat kunnen vertellen.

Ik heb zelf al door dat de montage er leuk uit ziet, maar niet klopt. Immers zit het filter nu met een beugel aan het chassis en dat is niet handig als je blok kantelt etc. Al zie ik het wel op andere auto's in de club....
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

rob

zie niks vreemts op de bocht bij het filter na waar die beugel zit die zou ik loshalen
dat gaat een keer mis dat andere slangetje net voor de bocht op je LMM heb ik los zitten achter het zilvere pijpje onder je raam door is puur ontluchting en niet nodig

misschien dat dat de boosdoener is maar dan moet je wel weet pijpje van dat slangetje even afdichten op de bocht voor er vuil in komt

Chrismo

Door de rubberen verbindingsmoffen kan de motor best wat bewegen tov dat bevestigingspunt. Verder ziet alles er volgens mij goed uit!

Misschien een optie de ECU even te resetten, omdat de LMM nu wel wat andere waardes gaat meten.