Vraag inzake lucht inlaat

Gestart door jasperdg, 12 januari 2009, 08:19:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jasperdg

Citaat van: Chrismo op 13 januari 2009, 12:44:53
Misschien een optie de ECU even te resetten, omdat de LMM nu wel wat andere waardes gaat meten.

Leuk, heb je een link naar een item hoe je de ECU kan resetten?

Durfde de auto niet stroomloos te zetten ivm de NATS...
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

Chrismo

Ik heb ook NATS op mijn K11 en heb laatst de ecu nog een keer gereset ivm storing.

Voordat je dit gaat doen haal de sleutel uit je auto! Ik heb eens meegemaakt dat de auto op slot vloog tijdens dit geintje en de sleutels erin lagen.......niet leuk dus!

Je haalt de minklem van de accupool af en tikt deze even tegen de pluspool aan. LET wel op dat er dus GEEN verbinding meer is met de min-pool van de accu!

Je hoort waarschijnlijk een tikje. In principe is nu de ecu gereset. Nu doe je de minklem weer op de pool en klaar.



gr Chrismo

jasperdg

Goede tip  :duim:

Ik heb echter 2 afstandbedieningen  ;)

Dus de NATS heeft geen last van de ECU reset begrijp ik.

Als de ECU is gereset, dan zeker starten en 10 minuutjes stationair laten draaien om de nieuwe verhoudingen uit te zoeken?
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

Chrismo

Gewoon mee rijden, die leert zichzelf in!

Chrismo


jasperdg

Vandaag de ECU gereset. Geen tik gehoord....
Maar de auto rijdt meteen echt anders. Stuk feller, maar vreemd genoeg ook iets minder laag geluid (misschien ben ik al gewend).
Nog niet de snelweg op geweest, dus gebrek aan vermogen kan ik nog niet melden.
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

swordfish

hoi, heb afgelopen zaterdag een powerfilter in me micra k11 gezet, alleen heb ik een klein dipje in zn 3. nu was mijn bedoeling om de ecu te resetten. nu praten jullie over de - kabel tegen de + pool te houden, maar blaas je dan niet je ECU op? ben nogal voorzichtig met dit soort dingen aangezien de micra niet van mij is :P alvast bedankt.

Bunny

nee gebeurd niks mee, er staat dan geen spanning meer op je ECU dus loopt er ook geen stroom

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

swordfish

hmm het lijkt mij logischer om de plus draad tegen de minpool te zetten, zodat hij zichzelf ontlaad. maar als jullie het zeker weten, zal ik het van het weekend is proberen.

Larrs

#24
Wat je ook kan doen en dat is wat ik gedaan heb, is de ECU het zelf laten doen. Kost meer tijd, maar uitwerking is hetzelfde.

Wat je dan doet, is helemaal niks. Gewoon doorrijden, na een tijdje normaal rijden erover verbazen dat die en lekker blijft klinken en iets zuiniger rijdt. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.