Mijn Micra K11 1996 (Red and Black)

Gestart door jasperdg, 29 oktober 2008, 13:26:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald

Citaat van: Mystical Green op 13 april 2009, 18:41:18
ik mis een spiegel op de onderste foto   >:D
en de auto van de buurman :D

Red Racer

en een drup olie bij de auto :D

staat erk knap met die zwarte detailt van je bumper en nu je achterlichten.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

jasperdg

Allemaal goed! Bonus voor de buurman auto  :duim:

Olievlek, nee echt niet. Gewoon nattigheid net als de achterruit, die was ook droog binnen het uur knutselen.
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

jasperdg

Citaat van: Mystical Green op 13 april 2009, 18:41:18
ik mis een spiegel op de onderste foto   >:D

Hij is echt goed
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

jasperdg

#64
Vandaag de subwoofer laten inbouwen... Dat was in een uurtje gepiept, maar je ziet wel dat zo'n jongen dat dagelijks doet. Hoe snel hij alles uit elkaar en weer in elkaar had...
De woofer/versterker zou eerst met klittenband vast komen te zitten, maar is nu toch door-en-door de bodem vastgezet met bouten... Is de hele bodemplaat mede-woofer  :)
En waar ik de bedrade afstandbediening (naast de handrem) gewoon direct naar de versterker had laten lopen, heeft deze jongen de bedrading keurig door het dashboard ongezien teruggebracht naar de versterker. Eerlijk gezegd heb ik niet opgelet waar hij de kabels gelaten heeft...
En een bas dat er nu in zit... Yes !!!

[verwijderd door de beheerder]

[verwijderd door de beheerder]
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

MicraMuts

Ben benieuwd naar het geluid!

Denk dat hij de kabels onder bij de bodem, bij de deur heeft gelegd.
Dat is namelijk heel makkelijk en is ook te zien op foto 1, deurrubber is weg.
Zo heb ik het ook zitten.

:)

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

rob

netjes hoor ben benieuwt ook

Larrs

#67
Nu ben ik ook wel benieuwd hoe dat klinkt, misschien is het ook wel iets voor mij. Ooit.

Domme vragen bestaan gelukkig niet :P , dus bij deze: De subwoofer zit aangesloten aan de pre-out van je radio?
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

jasperdg

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Daarom:

De woofer zit inderdaad aangesloten op de pre-out. Er zit jammer genoeg geen aparte woofer uitgang op deze radio. Gelukkig volgt deze pre-out wel de volumeregeling (dat is in je huis installatie nooit het geval).

Dat het geen woofer uitgang heeft is jammer omdat ik de speakers nu niet echt goed kan indelen. Het best zou je namelijk nog een high-pass filter toepassen op de gangbare speakers. Normale speakers kunnen namelijk heel veel hebben zolang het maar geen heftige bassen zijn. Ik zou dus eigenlijk een high-pass (200Hz?) moeten zetten achter de pre-out en deze dan naar een andere versterker voeren die dan mijn andere speakers voedt.
Nadeel van huidige setup is dat de normale speakers mee proberen te dreunen in frequenties waar ze niet lekker mee uit de voeten kunnen...
Dat heeft dan weer het nadeel dat je een aparte front-rear fader moet gaan toepassen.. zo kan je bezig blijven.

Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

jasperdg

Nu ik het toch over een high-pass filter heb:

Is er een mogelijkheid om gewoon high-power high-pass filters tussen te schakelen? Dan zou ik klaar zijn met 4 high-pass filters tussen de radio en de 4 hoekspeakers....
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

rob

van caliber zijn er bass cotrolers heb ik ook moet je tussen je tulp kabel aansluiten ;)

high pass filter is overigens zelfde als low-cut filter

Bunny

dat is wel de simpelste oplossing, gewoon voor elke speaker een highpass filter zetten.


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

rob

dat wel of gewoon een andere oplossing... andere auto radio kopen met het er al in ;)

anders heb je zo meer filters in je auto dan je lief is :P oliefilter, lucht filter, spieker filter etc :P (o die was flauw weet het geeft zout aan)

rob

jasper hoe had jij dat ook alweer gedaan met je slangetje? op je sport filter?

mijn toeren tal loopt nu niet lekker dus wil dat van jou proberen dus help me! pleaseeee!!!

jasperdg

Citaat van: rob op 19 april 2009, 14:24:55
anders heb je zo meer filters in je auto dan je lief is :P oliefilter, lucht filter, spieker filter etc :P (o die was flauw weet het geeft zout aan)

UV filter... brandstoffilter pollenfilter. Inderdaad komt er niks meer mijn auto binnen  :D
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...