luchtfilter voor een k10

Gestart door 1oooCCK1o, 22 oktober 2008, 22:34:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

1oooCCK1o

hoii

ik heb een 1000cc k10, en ik wil er graag een 'powerfilter' op hebben.
nu weet ik dat ik er niet veel meer power van krijg, maar een mega lekker geluid wel, en daar gaat het om...
nu weet ik wel dat je met wat buizen en een simpel filtertje ver komt, maar er zitten slangetjes op mijn originele 'koekenpan' filter en als ik die losmaak loop de motor niet echt beter...

wie weet hoe ik een sexy sportfilter op mijn k10 kan zetten zonder dat mijn motor vreemd gaat lopen???

ik hoor het graag

groetjes!
1000CC Micra K10   anno 1987

rob

is dat net toevallig het karter filter daar zijn kleine filtertjes voor te krijgen bij elke preformence shop/tuning shop

maar ja ik heb geen k10 maar wel k11 ik heb verder dus geen idee

Larrs

Volgens mij kan de K10 geen openluchtfilter hebben, omdat er een sensor in de filterbehuizing zit die de lucht regelt. Volgens mij is dat de luchtmasssamater van de K10.

Er zal ook wel een carterontluchtingsslangetje aanzitten.

Ik kan het mis hebben. :)

Waarschijnlijk valt er het een en ander wel aan te passen, zodat er een openluchtfilter oppast.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

1oooCCK1o

hoi bedankt voor de reacties...

ik heb zelf nog aardig wat rond gezocht, en ik heb het voor elkaar met wat aluminium buizen en een filter heb ik het kunnen maken...
de lucht sensor is bij mij niet aanwezig omdat ik een micra uit 87 heb, die waren nog niet zo technisch.
ik zet zsm even wat verhaaltjes en wat foto's bij 'show your car' .
ik zal me ook even fatsoenlijk voorstellen, ook nog niet gedaan.

wat mij betreft kan dit topic eindigen

mvg
1000CC Micra K10   anno 1987

SamBam

Ja ikke wil zien!!!

Je hebt wel geluk dat je geen lmm hebt.

grtz,Sam

Cookiebox

Ik zit ook al met dat LMM probleem terwijl zo'n micratje wel lekker klinkt met een open lucht filter... (getest ff gereden zonder deksel  ::) ) niemand die een 1.2 heeft met een open luchtfilter?

cooperke

Ik zou het niet doen een open luchtfilter. pan en deksel open geslepen op maat van de luchtfilter.
Ik heb het getest en het is niet aangenaam meer om mee te rijden.
Verschrikkelijk veel lawaai binnen in de auto!!!

Greetz
cooperke

Red Racer

ik heb er laatst er een pvc buis op maat gemaakt met een HUGE luchtfilter ebn een aantal slangetjes er aan vast gemonteerd maar dat liep niet eens.

ben nu bezig met een opengewerkte luchtfilter maar niet helemaal open.

je moet er gewoon mee leven dat er geeeeen powerfilter voor te verkrijgen is aleen een carter filtertje.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

rob

al is bij K&N op de site gekeken

Red Racer

voor 130 euro ongeveer heb je een inleg filter ,poehoe of je voor die prijs meer vermogen krijgt.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

rob


Cookiebox

inlegfilter leverd je geen geluid en geen vermogen op zover mijn ervaring is.. enigste voordeel is dat het filter een langere tijd meegaat.. en het laat geen rommel achter wat bij die papieren filters nog wel eens gebeurd dat er kleine stukjes aangezogen word dan is dat bij normale auto's niet zo'n grandioos probleem.
Die inlegfilters hebben wel weer nut bij turbo/compressor motoren en dan neem ik als voorbeeld een G60 motor van VW..

Maar wat cooperke zegt.. je krijgt idd best wel een lawaai in eens ook als je zonder deksel probeerd om het geluid even te beluisteren hoe het zou klinken. Klinkt alsof het autotje in eens 2 keer zo hard gaat  ;D

kilzone

Wat je veel geluid opleverd is je powerfilter direct op je LMM zetten. haha. Echt niet normaal wat een geluid. Daarom heb ik hem 1,5 meter verderop gemonteerd. haha
Nissan Micra 1.0lx


Red Racer



[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

crossmicra

heey mensen

ik heb zelf een nissan micra k10 1.2 voor de cross het geluid van mijn power filter is echt te gruwelijk ! die slangetjes moet je gewoon afdoppen en dan lloopt hij prima ik heb het geluid opgenomen op mijn telefoon en moet dat nog een keer op de pc zetten het is echt aan te raden want hij is wel een stuk feller hij fluit er over (net een turbo)  hoe dit komt weet ik ook niet maar ik wil graag het blok tunen meer pk's iemand ervaring mee?