RVS spruitstuk K11 1.3

Gestart door Chrismo, 10 augustus 2008, 11:44:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chrismo

Ik ben zelf metaalbewerker (een van de VELE functies die ik heb op mijn werk) en vind het jammer dat er zo weinig is te krijgen voor een micra 1.3. Ik doel op dingen als sport-spruitstukken.
Heb voor de K11 een P11 gehad waarop ik een SS-Autochrome header had gezet. Paste perfect, en reed ook vlotter!

Omdat het originele uitlaatspruitstuk van de CG13DE net een grote gehaktbal lijkt, en er zo links en rechts al eens wordt verteld dat deze een zeer grote restrictie in het hele ademhalings-systeem van de motor is, wil ik hier wat aan veranderen.

Ondertussen heb ik van een 10mm dikke RVS plaat al een flens gemaakt, en nu wil ik verder gaan.
Wat ik niet weet is welke diameter buizen ik moet gebruiken als primaire en secondaires. Opgemeten aan de pakking kwam ik uit op 30mm, wat weer overeen komt met de binnenmaat van een 1"buis.
Is deze maat volgoende? Ik neem aan dat hier wel iemand ergens een bijv. Janspeed header heeft en de buis kan opmeten voor mij?



gr Chrismo

Michiel

Ah, van jou heb ik een mailtje gekregen voor het opmeten :)

Ik zal straks eens kijken dat de diameter is.

Chrismo


Michiel


Chrismo

Dus als ik 30mm binnenwerks aanhou moet dat kunnen! Thanks :duim:

Michiel


Chrismo

Vraagje nog: Zijn er al mensen die hun katalisator uit het originele spruitstuk hebben geslagen? Zo ja, wat is het verschil tov het rijden MET katalisator?





gr Chrismo

Chrismo

Het is gelukt...........niet helemaal zoals ik wou, maar voilla:









gr Chrismo

Michiel

Dat ziet er erg mooi uit, helemaal in RVS zo te zien :)

Ik hoop alleen dat je hem kan monteren zo in 1 keer, bij mijn Janspeed spruitstuk kreeg ik hem er bijna niet tussen.

Chrismo

Rij er al een dag mee.......perfect! Tot de kat heb ik nu 1 1/4" buis........vanaf de kat moet er nog wat veranderen!

De inlaat is ook erg klein, maar volgens andere weer groot genoeg in combinatie met een K&N inlegfilter. Wat is wijsheid!?
Om het ademen van de motor te bevorderen moeten zowel in als uitlaat goed zijn.

oeps....even off topic.....






gr Chrismo

Larrs

Dat heb je mooi gedaan. Ben benieuwd hoe het rijdt met zo'n spruitstuk.

Helemaal fantastisch dat je zoiets zelf kan en gedaan hebt. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

ziet er netjes uit hoor !!! dammm

ander geluid ook of?

Chrismo

Hij trekt lekkerder! Ook is het onderin nog lekker kwa koppel! Hele leuke mod dus!!

rob

;) nou nog even sportfilter er op dat geeft ook meer koppel zeggen ze hier dus ;)

ben zelf ook bezig met sportfilter ;) aleen ik heb een automaat dus dat word meer spinnen denk ik bij het stoplicht voor mij (A)

the legend

Ziet er toppie uit :duim:
Nu ff testbanken kijken wat het opleverd. Wie weet ben ik je volgende klant wel ;D
Hoe ging het met de montage idd zoals Michiel al zei met de Janspeed was knap lastig. :P