2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chiba_kun

Gisteren wel een leuke dag gehad. Mijn vader rijdt een Toyota Yaris en wilde graag bij een Toyota dealer in de buurt kijken of dat wat was om voortaan heen te gaan voor onderhoud. Nadat we daar waren geweest had ik nog even het idee geopperd om naar mijn Nissan Dealer te rijden. Even in wat auto's zitten en kijken... je weet het wel. De verkoper die ken ik goed en komt naar ons toe en zegt dat hij boven in de showroom nog een van de paasshow 'overgebleven' K13 heeft staan, in automaat (CVT) met de supercharger, in het parelmoer wit EN nog eens in de juiste uitvoering Acenta (mijn vader wil liever niet de meest luxe versie)... Tja, en als er dan nog over de prijs gesproken kan worden, dan ben je snel om he?!

Ik heb echt de allereerste kilometers mogen maken met zijn nieuwe Micra en rijdt heerlijk hoor.

Mijn vader is dus na 2 jaar Toyota weer terug bij Nissan!!  8) 8)







Prachtig zo in deze kleur! Zo 1 wil ik in de toekomst ook wel.  :D

Maar goed, eerst lekker verder met mijn Micra. Vrijdag was ik lekker vrij en heb de Almera GTI velgen lekker opgeknapt. Niet superprofessioneel hoor (ik geef mezelf een 7!) maar wel helemaal zelf gedaan en ze zijn er wel heel erg op vooruit gegaan en dat is belangrijk. Vandaag even een testfit gedaan i.c.m. met de verlaging en dat ziet er al superdik uit. Ik moet zeggen dat dan 195 breed best wel meevalt. Alleen moet er wel een andere band nog op, want deze zijn te hoog (50serie).

Hier een plaatje bij het praatje voor het idee (let niet op de missende naafkapjes, die heb ik er nu even niet opgedaan):





Leo

leuk om te horen dat je vader een K13 heeft gekocht :cheer:

je LM velgen staan niet verkeerd overigens O0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Geweldig leuke K13, gefeliciteerd :)
En je velgen staan idd erg goed icm je verlaging! O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun

Thanks!  O0 Zojuist ook een nieuw setje rubber besteld voor om de 15".

Falken Ziex-912 in de maat 195/45/15. Toch maar lekker breed in plaats van stretch dus.  :)

Riesh

Wow die K13 is echt in een supermooie uitvoering zeg.

Je velgjes zien er op de foto ook weer goed uit
Micra Addict

smeck

what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

chiba_kun

Gisteren bij Chrismo op bezoek om de dorpels te laten lassen van de Micra van mijn vrouw.

Voor:


Na:


Die kan er weer jaren tegen!


Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Dinky

Netjes gedaan
En fijn dat je vader weer terug is bij Nissan, tja Toyota blijft toch de concurrent....
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Riesh

Micra Addict

chiba_kun

Morgen zijn de banden er, maar moet daarna nog even wat laagjes Poor Boys erop zetten. Ik hoop dat ik ze in het weekend er op kan zetten.

Ik heb trouwens een kreunende achterwielophanging. Zal iets met de Apex-veren (of schokdempers) te maken hebben. Nu moet de Micra toch voor een grote beurt naar de dealer volgende week, laat ik er gelijk even naar kijken. Misschien een beetje WD40 erop. :) 

chiba_kun

Ik ben heel blij dat ik voor laag en breed rubber gekozen heb (ondanks dat tegenwoordig gestretched rubber vrij populair is), het staat echt zo goed bij de auto. Staat gelijk een stuk stoerder en lekker vierkant op de wielen zo. 1 van de mooiste OEM Nissan wielen in 4x100 vind ik dit, ze staan echt prachtig en zijn ondanks dat ze niet 100% perfect zijn, wel heel erg opgeknapt. De Falkens Ziex912 195/45/15 zijn lekker stil, dat is eigenlijk alles wat ik er nu nog van kan zeggen.







Steekt niet uit, loopt niet aan. Me = happy!

Eigenlijk is het al bijna klaar zo, voor mijn gevoel!

Volgende week een grote beurt voor de Micra bij de dealer. 

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

195/45/15 is ook niet voor niets DÉ ideale maat voor de Micra.
Banden kosten miss wat, maar dan heb je ook zeker te weten een goede maat.

Het ziet er lekker strak uit zo, mooi karretje om te zien.
Niets meer aan doen! O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)