2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chiba_kun

Zondag weer lekker even bezig geweest...

De zomerbanden er maar weer opgezet, ik ben de winter zo zat... moet nu maar eens lente worden hoor!  :D

Onder mijn Micra:
14" Challenge velgen:

(even niet op de wagenhoogte letten hoor... Haha!)



Onder de Micra van mijn vrouw:
13" velgjes heb ik weer even voorzien van een vers laagje wit (was lelijk geworden) en ook wat laagjes blanke lak. Best wel netjes geworden eigenlijk.




Zit wel te denken aan wat modjes aan mijn Micra. In ieder geval wil ik met de poetsmeeting de achterste ramen en achterruit getint hebben en wil ook graag de handling van de Micra wat beter hebben (en 15"...??) Even kijken.

De Micra van mijn vrouw heeft een flink gat in de dorpel rechts, dus daar moet echt wat aan gebeuren. Maar komt goed!

Zodra er nieuws is van de Skyline en de overdracht heeft plaatsgevonden, dan lezen jullie een compleet verslag hier. ;)

Gisteravond een setje 15" N15 Almera Gti (4x100, 6J) velgen opgehaald voor weinig. De mogelijkheid om de Micra wat dikker te maken met zoveel mogelijk standaard Nissan materiaal, dat vind ik toch het mooist. Als ik straks de Skyline niet meer heb   :cry: , moet ik toch wat hebben als hobby om mooier te maken.   :cheesy:

Foto's:




De velgen hebben zeer zeker aandacht nodig en zullen na een grondige schoonmaakbeurt aangepakt gaan worden. Ik zal dat zeker niet zo mooi en grondig doen zoals wellicht een ander dat zou kunnen, maar zal er vast en zeker mooier op worden. Ze zullen waarschijnlijk ook een andere kleur krijgen. Wit, Zwart of gun metal is waar ik aan denk. Wordt echter wel iets waar ik de tijd voor wil nemen, niet haasten en lekker de tijd voor nemen. (benieuwd of ik dat kan..., want normaal wil ik het liefst alles al z.s.m. klaar hebben)

Velg er even naast gezet en zo zou het er ongeveer uit gaan zien...


De banden van Goodyear hebben nog volop (7mm) profiel (all-season?), maar zijn wat groter dan zou moeten (nu nog 195/50/15), maar daar komt wel mooi vers zomerrubber voor in de plaats in de maat 195/45/15. Wat me opviel is dat de velgen niet echt zwaar zijn. Ondanks het brede rubber lichter dan mijn 14" stalen Micra-velgen met winterbanden.

Vrijdag even 2 verse 165/60/14 achterbanden halen voor de 14" Challenge velgen voorlopig. Mijn keuze is gevallen op Yokohama Blu-Earth.

Leo

ik zag het gister al langs komen op NCN. gaan zeker leuk staan onder je K11 :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

juist omdat die velgen zo licht zijn zou ik er een 165/50/15 of een 175/50/15 bandje op zetten.
je hebt geen overdaad aan vermogen met de micra,
deze breedte past nog prima op een 6j velg,
het zal nooit aanlopen,
omtrek is nagenoeg gelijk,
is er ook van een echt merk (je hoeft dus geen nanpang te nemen)

Kortom: allemaal voordelen tov 195/45
Micra Addict

Leo

Citaat van: Riesh op 06 maart 2013, 00:07:47
Kortom: allemaal voordelen tov 195/45

195/45(/14) is zoo 2012, 185/55(/14) is het nu >:D

maar ik begrijp je punt Riesh :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Ik ben toch erg tevreden met mijn 195/45/15 Vredestein sportrac3 vind ik zelf toch ook een "echt" merk. Maarja iets minder breed zou kunn en is altijd economischer als je de grip toch niet nodig hebt.

chiba_kun

Wel een goed idee Riesh! Had ik helemaal nog niet aan gedacht!

Klopt! Geen overdaad aan vermogen en hoe zwaarder het wiel, hoe minder response en meer brandstofverbruik.

Zou 165/55/15 ook nog een optie zijn?

Wil geen gestretched band, is dat met een 165(of 175) niet het geval? 

chiba_kun

#112
Toch wel veel stretch hoor... Dit is 165/50/15 op 6J:



Ik rij nu ook op 165 breed (wel smallere en 14" velg), maar het is toch een beetje te lief.  ;)


chiba_kun

Vandaag nieuw rubber gehaald voor de Micra. Achterbanden dragen nu Yokohama Blu-Earth (165/60/14)


Ik was toch bezig met de N15 GTI velgen schoonmaken (ergste vuil eraf) en alvast een eerste schuurbeurt geven, moet nog veel aan gebeuren, maar wel gelijk even de stoute schoenen aangetrokken en de Micra even op de 15" gezet.

Ik weet niet of het nu door de wagenhoogte komt, het te hoge en (misschien) ook wel te brede rubber, want nu nog 195/50/15, dus daarom ook niet echt representatief, maar ik ben er nou niet echt kapot van...  ???

Velgen zijn 6JJ en ET40, maar de 195-serie banden hebben een flinke velgbeschermrand en die steekt behoorlijk uit. Echt klein duimpje met de te grote laarzen dat idee...




Nog genoeg 'vlees' op het schroefdraad? Geen probleem toch?
(voor)


(achter)










Uiteraard moet er nog wat aan de wagenhoogte gedaan worden, maar misschien dat het inderdaad i.p.v. 195/45/15, misschien een wat smallere maat wordt. 165/55/15 of 175/50/15...

Dit is trouwens 165/55/15 op 6J:
http://www.tyrestretch.com/cache/6_165_55_R15/6_165_55_R15_Bridgestone_Potenza_2_595.jpg
http://www.tyrestretch.com/cache/6_165_55_R15/6_165_55_R15_Bridgestone_Potenza_3_595.jpg
http://www.tyrestretch.com/cache/6_165_55_R15/6_165_55_R15_Bridgestone_Potenza_595.jpg

Of 175/50/15 op 6J:
http://www.tyrestretch.com/cache/6_175_50_R15/6_175_50_R15_Hankook_Optimo_595.jpg

Wat denken jullie?

Riesh

175/50/15,  cm of 4 omlaag, spacertje van 5 mm en dan istie wel af :P
Micra Addict

chiba_kun

Eerste modje van de Micra is inmiddels gearriveerd. 30/30 verlagingsveren van APEX.


Ik ben heel benieuwd wat dit gaat doen met de wegligging!

Mocht dit niet het gewenst effect hebben, dan misschien nog andere schokdempers van Koni of FK. Maar rustig aan en stap voor stap, ik wil namelijk precies weten wat wat doet. 

Leo

30/30 gele veertjes, join the club :P

momenteel bevallen ze mij super, ben zeer benieuwd hoe de wegligging word icm breda banden :P
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Gisteravond kwamen nog wat maten langs met een Skyline en die gingen weg in stijl... Haha!

Dit was wat er vanmorgen te zien was...

Op zo'n moment dat je een RB hoort (heerlijk donkerbruin met een gemeen randje), dan mis je het wel hoor. Maar ja, het is niet anders...

Vandaag de APEX-verlagingsveren eronder gezet, in de gruwelijke kou (Kippie super bedankt daarvoor!).


Hier is voor al gedaan en achter nog niet.


Hier al klaar.



Gelijk daarna een flinke proefrit gemaakt en natuurlijk uit laten lijnen. Rijdt nu echt heel anders. Bijna een andere wagen eigenlijk! SUPER!

Het was trouwens druk met Micra's in de garage vandaag... Haha!





Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

2yellow4u

Staat altijd weer een stuk mooier zo'n verlaging en dan spreek ik niet eens over de verbeterde wegligging. Je bent goed bezig met de Micra. Mijn complimenten!