Nissan Micra 1.0 uit 1995

Gestart door kilzone, 06 april 2008, 22:21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nismo

Mocht je dat willen doen zou ik het niet op een forum plaatsen :D

Anti autostyle!!

kilzone

Vandaag ben ik met rijden erachter gekomen dat hij de 140 niet zo snel meer haald (de 120 gaat ook wat langzaam) met een 1.0 liter motortje. Hij komt wat langzaam op toeren omdat ik van 13'' naar 15'' ben gegaan. Ik heb maar 50pk en wil hij niet niet echt doortrekken naar die 5000 toeren. Nu zit ik met 2km net op de 3500 toeren in zn 5.

Zal een openluchtfilter wat uitmaken (powerfilter op 70mm buizenstelsel)
Of moet ik aan iets anders denken (Geen turbo of 1.3 liter motor :P )
Nissan Micra 1.0lx


kilzone

Owjah, die foto's zal ik woensdag even posten ofzo, omdat ik me kabeltje ben vergeten om de foto's van me telefoon op de pc te zetten.
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Inderdaad, je hebt ook bredere banden, dus meer rolweerstand, dat is belangrijk voor je snelheid.

Toch maar later schakelen nu :)

kilzone

Citaat van: Michiel op 27 april 2008, 19:34:21
Inderdaad, je hebt ook bredere banden, dus meer rolweerstand, dat is belangrijk voor je snelheid.

Toch maar later schakelen nu :)

Ben al weer bezig met openluchtfilter te bouwen.

Heb nu een PVC buis met zo min mogenlijk bochten voor me radiator weten te brengen (neem aan dat dit de goede plaats is) met 60mm pvc (70mm lijkt mij overbodig voor een 1.0)

Nu heb ik een dik stukje slang wat naar je kleppendeksel gaat en die eerst op je filterbox zat over (nergens op aangesloten), en een dun slangetje wat op je filterbox zat over.

Moet ik bijde nog ergens op aansluiten?
Dat dikke slangetje heeft bij mij een vacuum, dus die zal ik dan weer op mn open luchtfilter kunnen aansluiten, en moet dat dunne slangetje er ook weer aan?

Weet iemand hier iets van af?

Een openlucht filter zal na mij weten toch wat prestatieverbetering geven toch? Zeker een mooi geluidje :P
Nissan Micra 1.0lx


kilzone

Citaat van: Mystical Green ® op 27 april 2008, 21:59:05
dunne slangetje kan een knoop in en de andere moet je een filter op plaatsen

Waarvoor dient dat dunne slangetje dan? en kan je die dikke niet op je openluchtfilterbuis aansluiten? of krijgd je motor dan weer te weinig lucht?
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Dat dunne slangetje is geloof ik ontluchting voor iets, weet niet meer precies. Ik heb dat slangetje gewoon los hangen trouwens.

kilzone

Citaat van: Michiel op 27 april 2008, 22:18:45
Dat dunne slangetje is geloof ik ontluchting voor iets, weet niet meer precies. Ik heb dat slangetje gewoon los hangen trouwens.

Die dikken moet dus aan een eigen filtertje hangen? Kan deze niet op je openluchtfilterbuis?
Nissan Micra 1.0lx


kilzone

Maar zal de micra wat beter gaan doortrekken als je een openluchtfilter (op een koele plaats) heb gemonteerd? dit ivm grotere en bredere banden (weerstand)
Nissan Micra 1.0lx


Larrs

Citaat van: kilzone op 27 april 2008, 22:28:28
Maar zal de micra wat beter gaan doortrekken als je een openluchtfilter (op een koele plaats) heb gemonteerd? dit ivm grotere en bredere banden (weerstand)
Dat zal die wel iets doen, maar verwacht geen wonderen.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

kilzone

Hoopte dat hij ging opstijgen, maar zal wel niet lukken :P

Maar iemand nog een andwoord over of ik het dikke slangetje ook op de openluchtfilterbuis kan aansluiten, of moet ik daar een apart filtertje voor kopen?
Nissan Micra 1.0lx


Larrs

#26
Dat dikke slangetje mag je vervangen voor een carterontluchtingsfilter of sluit het slangetje aan de buis van het openluchtflter.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Het beste is om hier een apart filtertje voor aan te schaffen, hier komen namelijk oliedampen uit, zonder deze dampen wordt het inlaatspruitstuk niet zo vies :)

kilzone

Heb hier een mooi uitwasbaar filtertje leggen, die ik wel op dat stukje dikke slang kan aansluiten. Weet niet of de carterontluchting het beste koude lucht aangezogen kan krijgen ipv warme lucht boven je blok
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

De carterontluchting is zoals het woord al zegt, hij ontlucht, hij zuigt dus niet aan.