Aztec's Mistikal Micra

Gestart door aztec micra, 01 mei 2005, 09:52:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aztec micra

donderdag mijn auto maar eens wegbrengen om hem te laten repareren hij staat nu al bijna een maand stil dus wordt tijd dat hij weer gaat rijden anders wordt hij lui.

opzich is het niet erg met dit weer dat hij stilstaat daar heb ik de andere micra voor maar het is wel makkelijk als ze het allebei doen

aztec micra

naar alle waarschijnlijkheid de dynamo stuk maar aangezien ik totaal geen verstand heb van auto's ga ik af op wat me verteld wordt ze zeiden me al dan moet je even de dynamo door meten en zelfs dat lukt me niet.

Maar in het kort het probleem loopt al wat langer en het werd steeds erger in 1e instantie was het zo dat als de auto een week had stil gestaan op slot met het alarm erop startte hij niet meer, dus vervolgens de auto niet op slot in de garage dat ging lang goed totdat hij na een week gewoon stilstaan niet meer startte, dan zal het de radio wel zijn dacht ik dat deze stroom lekt dus de radio losgegooit van de accu maar dat lostte ook niets op nou dan maar wat vaker de auto gebruiken en dat ging ook goed tot hij laatst na een dag stilstaan niet meer wilde starten. Het was zelf zo als hij wel loopt (na starten met start kabels) als ik hem vervolgens weer afzet hij niet meer wil starten.

in 1e instantie dacht ik aan de accu deze is dus al vervangen maar het probleem bleef en nu laait hij dus niet meer bij en denk ik aan de dynamo

Michiel

Klinkt inderdaad als de dynamo, er schijnen meer Nissan's hiervan last te hebben.
Het is zelfs zelf te repareren heb ik gelezen.

aztec micra

Citaat van: Michiel op 13 januari 2009, 21:34:21
Klinkt inderdaad als de dynamo, er schijnen meer Nissan's hiervan last te hebben.
Het is zelfs zelf te repareren heb ik gelezen.


ja alles is zelf te doen in principe maar ik houd dan meestal schroefjes over en dat is niet goed en aangezien mijn vriendin bij een automaterialen handel werkt en dus elke dag bij diverse garages komt kunnen we het redelijk goedkoop laten repareren en dan gebeurd het zeker goed. Kijk bij onze groene micra lekt de koppaking ja zegt mijn vriendin dat kun je makkelijk zelf doen ik zeg dat klopt alleen ik heb niet het juiste gereedschap geen ervaring en het moet wel goed gebeuren anders kun je het weer opnieuw doen en dan zeg ik dan maar in een keer goed

aztec micra

Citaat van: Mystical Green op 13 januari 2009, 21:38:03
maak eens een foto ik heb mischien nog wel een dynamo liggen voor je micra kom ik hem wel maken

aanbieding is heel aardig maar ik zal het voor een volgende keer in het achterhoofd houden

aztec micra


aztec micra

Citaat van: Mystical Green op 15 januari 2009, 10:23:59
jij heb het over de koppakking dat hou in dat je blok uit elkaar moet kleppendeksel zit boven op het blok en dat is simpel zelf te doen

ja okey maar dat is bij de andere micra niet bij deze

aztec micra

zo net de auto opgehaald en de dynamo was dus toch niet stuk het lag toch aan de accu deze hebben we vervangen en hij gaat weer als een zonnetje. Ik vind het wel erg toevallig deze accu was een goed 1,5 jaar oud en hier heb ik dan toch al geruime tijd problemen mee, Maar dit gaat me niets kosten zit twee jaar garantie op dus deze gaat terug naar de leverancier.

Ik ga nu wel de optima redtop accu uit de groene micra in deze micra zetten en de nieuwe accu gaat in de groen micra

aztec micra

Onlangs is mijn autoradio kapot gegaan, het was toen ik hem kocht een topmodel en ik heb er jaren erg veel plezier van mogen hebben maar ja eens komt die dag dat hij er mee ophoud en bij mij was dat dus onlangs.

Na een aantal weken in stilte te hebben rondgereden hield ik het niet langer uit en heb ik weer een nieuwe gekocht het is wederom een pioneer geworden.

http://www.pioneer.eu/nl/products/22/121/61/DEH-8400BT/index.html

Eerst wilde ik hem wel laten repareren maar ja die dingen kosten tegenwoordig niets meer en alleen opsturen en onderzoeken kost al € 50,- daarbij opgeteld de reparatie kosten zou er minimaal wel weer 50 tot 100 euro bij komen en dan nog heb ik een oude radio en voor datzelfde geld heb je tegenwoordig een mooie radio met alles erop en eraan dus was de beslissing wel snel genomen om deze aan te schaffen en tot op heden ben ik er wel tevreden over.

Bunny

Strakke radio, tenminste geen USB poort aan dr voorkant. Wat heeft ie gekost?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

aztec micra

in de winkel kosten ze (vanaf) 229,- maar mijn vrouw werkt bij een automaterialen handel en die hebben een autoradio leverancier en daar heeft ze hem daar tegen een fikse korting kunnen regelen dus dat viel nog wel mee

Rob

rond de 180 dus gok ik :P
aangezien er altijd flink wat overheen komt in de winkel
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

aztec micra

Citaat van: Defqon op 11 februari 2012, 14:03:16
rond de 180 dus gok ik :P
aangezien er altijd flink wat overheen komt in de winkel

O0 O0

Rob

en als ik dan in de buurt zit dan heb je zeker een leuke radio voor dat geld ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

aztec micra

ja is idd een leuke radio met 2x usb poort en ingebouwd parrot systeem, sd kaart en iphone ready oh ja er kan ook nog een cd in maar dat is nu niet meer noodzakelijk met een grote sd kaart of usb stick kun je alle muziek mee nemen die je wil