Jeroen330's Spooky

Gestart door Jeroen330, 21 februari 2017, 15:23:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Citaat van: Dino op 06 juni 2017, 21:19:18
Mooi man! Komt deze in spooky?

Denk het niet want daar komt de CG13 in die ik aan het bouwen ben.. met LPG en een leuk pakket goodies..

Dino


Jeroen330

De SR20 staat inmiddels in de garage en de sloper is weg..





De spec list van deze motor is enorm...
Ik ken de jongen die hem gebouwd heeft en heb bij hem de hele foto reportage van de build gekregen. Ook zijn alle upgrades in beeld gebracht zodat ik precies weet hoe de motor gebouwd is en wat er in zit..


Motor (2000km geleden gebouwd):

- SR20 highport uit de 100NX GTI
- nieuwe Nissan oliepomp en waterpomp
- nieuwe Nissan distributie
- 0,5mm overmaats zuigers met nieuwe zuigerringen
- Blok geboord en gehoond, tevens gevlakt
- nieuwe klepseals, pakkingen, oliekeringen, o ringen, warmtewisselaar
- Sunny N14 GTI versnellingsbak. open geweest en gecontroleerd op slijtages
- JWT (Jim Wolf Technology) S3 nokassen
- ACL Race krukas en drijfstanglagers (HX serie met 0,001" extra speling voor betere smering)
- GTI-R intake
- JGY lichtgewicht poulies
- Grotere upgrade waterpomp poulie om de juiste koeling op hoge toeren te behouden
- Nismo thermostaat (opent op lagere temperatuur zodat de motor eerder begint met koelen)
- Fidanza lichtgewicht vliegwiel
- Stage 2 race koppeling (merk niet bekend)
- PU Motormounts
- Walbro hoge druk Brandstofpomp
- RB25DET injectoren
- 2,5" uitlaatspruitstuk
- Innovate Wideband lambda sensor kit (laat realtime in de auto de lucht brandstof verhouding zien)
- Z32 (300ZX) MAF (grotere diameter)

Dit alles is gemapt met een Nistune Daughterboard bij Kronenburg Motorsport op 169WHP (pk's aan de wielen). Dit komt neer op een kleine 200PK aan krukasvermogen.

Alles aan de motor onderstreept dit verhaal.. de vloeistoffen zijn kraakhelder en kwamen er als nieuw weer uit, compressie is goed op alle cilinders en de motor loopt zonder resonanties heel stil stationair.

Me = happy!


Paapz0r

Klinkt goed! al een bestemming voor dit moois??

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

Jeroen330

Citaat van: Paapz0r op 26 juni 2017, 15:06:07
Klinkt goed! al een bestemming voor dit moois??

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Een beetje..
Ik ga deze motor netjes maken en weg zetten.. dan ga ik eerst in de circuit Micra rijden net de GA16DE NVCS en als dat kapot draait of het is mij niet snel genoeg dan gaat de SR20 erin..

Loop de GA16 hard genoeg dan komt er een andere K11 voor deze motor..

Paapz0r

Citaat van: Jeroen330 op 26 juni 2017, 19:36:02
Citaat van: Paapz0r op 26 juni 2017, 15:06:07
Klinkt goed! al een bestemming voor dit moois??

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Een beetje..
Ik ga deze motor netjes maken en weg zetten.. dan ga ik eerst in de circuit Micra rijden net de GA16DE NVCS en als dat kapot draait of het is mij niet snel genoeg dan gaat de SR20 erin..

Loop de GA16 hard genoeg dan komt er een andere K11 voor deze motor..
Veel geluk er mee in ieder geval, en vooral plezier

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

sander76

Daar wordt een mens blij van  O0

Wat een beest van een blok!

Jeroen330

#97
Zomervakantie is aangebroken!
Direct de eerste dagen goed besteed aan Spooky!






Het hele interieur eruit, alles schoonmaken en checken op roest.
In de dorpels via de binnenzijde van de carrosserie direct preventief behandeld, beginnend met een laag RX5 om bestaande en opkomende roest om te vormen en in te sealen. Daarna komt er RX7 in voor holle ruimtes zodat de water afvoer, binnenzijde dorpels en wielkast randen ook geen roest gaan krijgen..






Bijzonder hoe weinig roest deze 96er heeft! een klein beetje vliegroest aan de rechter zijde in de dorpel, maar dat staat inmiddels dik in de RX5..

Vervolgens druk in de weer met alle audio bekabeling. Deze komt onder de verse zwarte vloermat! Weg met het licht grijze interieur, erin met het 2002 zwarte interieur!






Daarna weer begonnen met het opbouwen van het dashboard.
Dashboard verlichting allemaal vervangen voor roze/paars.. direct ook de stadslichten gepimpt!




Van de week weer verder met behandelen, interieur terugbouwen, led strips plaatsen, nieuwe audio en CV met afstandsbediening!


Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Paapz0r

Fantastisch, ziet er goed uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

Dino


Riesh

Gave updates weer zeg
Micra Addict

micraSR

Heb je nog rap gedaan  ;)

Jeroen330

Afgelopen tijd weer wat kleine dingetjes gedaan...

Ik wacht nog op wat delen voor de audio voordat ik alles kan gaan inbouwen.. denk hierbij aan een plakantenne voor de ruit en wat bekabeling. Geen zin om nu alles in te bouwen om straks weer de hele radio en poespas eruit te halen...

Wel weer wat andere zaken geregeld.
Zo had ik laatst iemand staan die NATS problemen met de sleutels had. Met wat hulp van Thieme heb ik uiteindelijk het NATS sync programma van H-DEV aangeschaft.. in combinatie met de Datascan 1 kabel heb ik de Nats problemen opgelost en de sleutels opnieuw kunnen inleren.

Vervolgens kon ik de software ook voor mezelf gebruiken want ik had natuurlijk deze nog..




Met succes heb ik de twee nieuwe Nissan NATS sleutels gecodeerd en de oude ook opnieuw ingelezen. Auto start nu netjes op alle 3 de sleutels!

Voor mensen die NATS hebben en graag een origineel reserve exemplaar willen gecodeerd en wel kunnen mij een berichtje doen. Ik kan dat dus nu ook regelen!


Verder heb ik de dorpels nu behandeld met RX7 van binnenuit. Dit is een mooi goedje wat niet opdroogt en blijvend de carrosserie van binnen beschermt met een laagje vet. Water maakt geen kans om roest te stichten!


Plannen aankomende tijd (korte termijn):

- Interieur en audio inbouwen
- Dorpels buitenzijde weer wit maken (een of andere jojo heeft de onderzijde zwart gemaakt)
- Uitlijnen
- Remmerij aanpakken
- Uitlaatlijn verbeteren
- Verdere behandeling om toekomstige roest te voorkomen (bodem en deuren)


Plannen voor dit jaar:

- CG13DE high compression blok inbouwen
- LPG inbouwen
- Onderstel monteren nadat de bodem geheel behandeld is
- Dashboard/interieur delen flocken
- Meters monteren