Jeroen330's Spooky

Gestart door Jeroen330, 21 februari 2017, 15:23:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

micraSR

Lekker bezig weer Jeroen  O0

jop


Bramk11

Leuk bakkie geworden!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk


RubinvdLinde

Echt heel tof gedaan jeroen! O0

MaStErTuNeR Q

Een blanke in een witte micra! Als je door de hood zou rijden in de states was je al lang afgeknald. Maar in het kader van : wij wonen niet in kanaleneiland. Good job to you sir! Ding ziet er serieus goed uit!

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk


Jeroen330

#125
Winter voorbij, tijd om aan de slag te gaan!

Spooky kwam 2 weken geleden uit de stalling na hem weer tot leven te hebben gewekt..
Aangezien er wat zaken aangepakt moesten worden voor APK heb ik er maar groot werk van gemaakt.. Ik had immers nog wat leuke upgrades liggen!

Allereerst het onderstel aan de voorzijde er onder vandaan en de bodem helemaal tot aan de benzinetank voorbereid voor de coating.. Daarna de hele bodem in 3 stappen behandeld:

- 1e laag RX5 (lijnolie basis)
- 2e laag 50% RX5 en 50% RX10 Zwart
- 3e laag 10% RX5 en 90% RX10 Zwart

Dit levert een goed hechtende coating op wat toekomstige roest voorkomt..
Foto's zeggen meer dan woorden...









Met deze basis was het tijd voor wat upgrades!!

- Nieuwe Fuseekogels
- Nieuwe stuurkogels
- Nieuwe Wiellagers in opnieuw gespoten fusees
- Alle rubbers vervangen voor PU
- Veerpootbrug onderzijde
- Nieuwe Endlinks met PU






Ook de OZ Superleggera velgen voorzien van een iets paarsere coating dan de roze verf die er vorig jaar op zat.. Poedercoating RAL4008 met blanke lak..





Nieuwe Falken vinden ZIEX914 in 195/40/16 direct laten omleggen.
Middellange ventieltjes en chrome naafkapjes..




Voor de achterzijde heb ik nieuwe rubbers in de verstelbare aanhard rod geplaatst en toen kwam ook de D2 schroefset tevoorschijn!





Ook voor de voorzijde...
Om de set te beschermen tegen weersinvloeden heb ik een Neophrene hoezen set gekocht. Deze beschermt tegen vuil en water.. Schokbrekers hebben een lekker jasje aan!





Met een hele nieuwe ophanging is het natuurlijk ook handig direct de remmen aan te pakken..

- 100NX GTI remklauwen gereviseerd en goud gekleurd
- Goodride stalen remleidingen
- M-Tech geboorde/gegroefde schijven
- Minted performance remblokken

Uiteraard alles nieuw..






Voor het geheel ook de hitteschilden vervangen voor anderen met een gaaf kleurtje (poedercoating)





Nu nog wat kleine zaken afronden:

- Nog met een kwastje rx5/rx10 langs de bouten van de stabilisatorstang en draagarmen
- Alle aanhaal momenten nagaan en zorgen dat alles dubbel gecheckt is
- Hoogte/camber voor en achter stellen
- Remleiding aan veerpoten bevestigen
- Nieuwe wielmoeren monteren

- APK!!!

Leo

Ziet er goed uit jeroen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Eerste keer weer op de pootjes!! De voorzijde staat nog wat te hoog en de achterzijde een tikkie te laag..





Dus er was weer een hoop te stellen.. de uitlijning op het oog redelijk goed gekregen en de preload van de veren gelijk gezet. Rijhoogte een beetje bijgesteld, schokdempers achter afstellen op de hoogte en daarna de jasjes aangetrokken... viola!!





Toen nog even de ontsteking gewisseld voor een nieuwe.. Direct verse paarse bougiekabels erop gezet! (jaja, de rest van de motorruimte komt nog aan de beurt!)




En toen het eerste rondje.. afwachten of er knarsende rubbers zouden zijn, of de hardheid goed ingesteld stond maar alles ging in een keer perfect! Geen aanpassingen nodig na de eerste testrit!







Remmetjes doen het ook super!


Riesh

Echt super dikke updates weer. gaaf hoor
Micra Addict

Roadrunner

Strak werk jeroen. Ziet er goed uit.

De Charmant moet tegen de tijd ook een verse bodembehandeling gebruiken. Blijft mooi spul, die rx meuk.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Jeroen330

De kroon op je eigen werk is APK krijgen in een keer, zonder aandachtspunten!!




Nu lekker de auto klaar maken voor Japfest UK op 6 mei!


Jeroen330

#131
Voorbereidingen voor Japfest UK!

... en zaken die al een tijdje op het lijstje stonden!

Allereerst het Oger interieur verder reinigen, behandelen en voedden.
Resultaat voor nu mag er wezen!








Toen de garage in voor uitlijning!
Ik mocht van de beste heren de uitlijning lekker zelf doen!
Ook de fusees los gedraaid om het camber een beetje evenredig te krijgen. dat lukt prima!

Na Japfest UK gaat de Micra wat verder omlaag, dus dan ga ik hem nog eens vierkant uitlijnen.





En dan maak je natuurlijk een voor van de onderkant!




Ook even nieuwe wielmoeren geplaatst! Stalen moeren vind ik fijner dan aluminium of andere lichtgewicht moertjes..







Led H4 lampjes en stadslichten er weer in (voor APK gewoon even origineel terug gezet).
Ook de Nismo badge heeft zijn plekje weer gevonden! Leuk detail, de H4 power led lampen hebben uiteraard een paarse touch! Geeft een leuk effect via het spiegelglas als je de lampen niet aan hebt..




Als laatste de rest van het interieur opgepoetst, radio eruit gehaald en opnieuw aangesloten, nu werken de hoedenplant speakers ook weer!

Morgen wassen, kleien, wassen, drogen, monello mezzo, finale, colinite... jullie kennen die procedure wel.....

Milo

Lekker bezig, tot vant weekend O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Jeroen330

Vandaag de poets spullen er maar eens bij gepakt..
7 uur later is de Micra weer schoner dan schoon en volledig gedetailed!

Allereerst de auto gewassen en gekleid met Monello Clay





Daarna de auto gedroogd, afgeplakt en kom de eerste stap erop, Monello Mezzo op een middel zware cutting pad






Met hulp van mede Micra rijder en broer Marco






Volgende stap een light cutting pad met Monello Finale





Als sealant een Canaubawax aangebracht van Colinite op een soft pad van Meguiars.
Velgen schoongemaakt, banden in de Meguiars tyre gel






Picture time!!!





Zeurdoos

Hij ziet er lekker uit kerel  O0