Lisanka's paarse Monster

Gestart door Jeroen330, 18 juli 2016, 16:34:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Afgelopen vrijdag kwam er een Micra voor groot onderhoud.
Aangezien de eigenares al 8 jaar in haar K11je rijdt en zichzelf hier wil aanmelden op het forum heeft ze mij gevraagd een topic te openen.. Bij deze!

Model: K11 pre facelift
Uitvoering: 1.0
Kleur: Paars


Zaterdag begonnen aan de radio. Deze viel uit als het volume te hard stond en de linker deurspeaker deed niets.. Mijn vermoeden was een massa probleem.. vervolgens trek je de radio eruit en kom je spaghetti tegen.




Massa was slecht en de sigaretten aansteker zat doorgelust aan de voeding en massa van de radio.. Niet wat je moet willen. Eerst even ruimte gemaakt:



Alle bende eruit geknipt, tweede massa punt aangelegd, sigaretten aansteker eigen voeding gegeven en alles wat met kroonsteentjes of tape aan elkaar zat netjes gesoldeerd en afgewerkt met krimpkousjes




Toen begonnen met het front... Deze had zijn beste tijd gehad.
Omdat er ook een grote beurt plaatsvind heb ik de radiateur voor het gemak ook maar weggehaald..








En de balk was er uit!







Nu wachten tot de nieuwe balk binnen is... zit flinke vertraging op  >:( >:(


Ondertussen de dorpels ook aangepakt..
Deze zijn jaren geleden netjes gelast, maar hebben weer wat aandacht nodig om nog langer mee te gaan.. Allereerst de staalborstel er over..




Dan de dorpels geheel in de RX5 zetten. Dit isoleert de overige vliegroest en geeft een mooie basis voor de afwerking





Stap 1 vereist 24 uur inwerktijd.. daarna mag de volgende stap erop
In de tussentijd de binnenkant van de dorpels maar eens goed vol geknald...




Vandaag de dorpels afgewerkt..

Afplakken:


Stap 2 is een laag van RX5 en RX10 gemengd.. dit moet 2 uur intrekken en dan kan de derde laag erop en dat is een laag pure RX10..

Resultaat: Strak en 100% roest bestendig!





To do:
- Voorbanden wisselen voor APK
- Wachten op de voorbalk en montage / behandelen
- Front weer in elkaar zetten
- Verse koelvloeistof
- APK keuring


Nu is het aan Lisanka zelf dit topic bij te houden!

jop

goed bezig jeroen, ik vind dat paars toch ookwel wat hebben hoor. leuk kleurtje.

Riesh

Ziet er weer netjes uit. Hopelijk komt het front ook een beetje op tijd binnen
Micra Addict

PW-performance

Keurig gedaan. Dit kan weer jaren mee.... O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

ReSp4wN


Joery-Joery


LisanSka

Citaat van: Jeroen330 op 18 juli 2016, 16:34:15
Afgelopen vrijdag kwam er een Micra voor groot onderhoud.
Aangezien de eigenares al 8 jaar in haar K11je rijdt en zichzelf hier wil aanmelden op het forum heeft ze mij gevraagd een topic te openen.. Bij deze!

Model: K11 pre facelift
Uitvoering: 1.0
Kleur: Paars

Nu is het aan Lisanka zelf dit topic bij te houden!

Mijn prachtige auto  :cheer: helemaal trots op mijn paarse Japanner!



Via Google dit forum gevonden en terecht gekomen bij Jeroen voor het vervangen van de voorbalk. Meteen maar gevraagd of hij mijn hele auto onder handen kon nemen. Top!  O0

Jeroen vergeet nog te vertellen dat hij de eerste is in mijn autocarrière die de koelvloeistof heeft vervangen  :-X
Wel bizar, heb hem drie jaar bij officiële Nissan dealer in onderhoud gehad, daarna vijf jaar bij een hobbyist en niemand heeft die vloeistof ooit vervangen? Ik ben zelf niet zo handig met auto's, daarom breng ik hem bij een expert, dan verwacht je wel dat ze je auto op de correcte wijze onder handen nemen  :(

Zo zag het eruit:


Verder wacht ik nog steeds op de nieuwe voorbalk  >:(
Ik ben wel een beetje onthand hoor, een week zonder auto  ;D

Herkieeee

Wat betreft die koelvloeistof jeroen, zit daar ergens een aftappunt voor? En welke kleur vloeistof moet de micra hebben?

Jeroen330

Citaat van: Riesh op 19 juli 2016, 10:31:52
Ziet er weer netjes uit. Hopelijk komt het front ook een beetje op tijd binnen

Daar wordt dus nog steeds op gewacht..
Niet fijn, maar het is niet anders.. het resultaat mag er straks wezen

chiba_kun

Citaat van: Herkieeee op 21 juli 2016, 13:02:37
Wat betreft die koelvloeistof jeroen, zit daar ergens een aftappunt voor? En welke kleur vloeistof moet de micra hebben?

Meestal is deze groen van kleur. Volgens mij is er geen aftapplug, maar kan je gewoon de onderste radiatorslang losmaken.

chiba_kun

@Lisanka: trouwens, heerlijk vrolijke Micra heb jij daar!

Jeroen330

Omdat de voorbalken maar niet binnen komen had ik afgelopen weekend besloten een compleet front te bestellen.. Ik wilde Lisanka niet veel langer laten wachten.

Vanmorgen het front opgehaald bij Plaatwerk Zwolle. Levertijd van een dag!! Beter dan 3 weken wachten op voorbalken uit Duitsland..




Alles voorbewerken, primeren en dan de plaatsen waar puntlassen zaten weer netjes vol geschoten!





Vervolgens alle lassen netjes strak maken, RX5 aanbrengen en laten inwerken en daarna alles afwerken met RX10!








Radiateur steunen kaal gemaakt en opnieuw behandeld voor montage






En alle holle ruimtes VOL gespoten met ML voor holle ruimtes





Klaar voor de bumper en overige afbouw delen




Klaar!!





Daarna de auto aan de apparatuur gehad voor afstellen.
Hoewel het een 1.0 is heb ik het voor elkaar gekregen hem zoveel pit te geven dat hij nagenoeg een 1.3 kan bijhouden! Ik vond de auto al wel vlot voor een 1.0, maar na afstellen was het verschil alsnog enorm... 8 graden kunnen vervroegen want hij stond 6 graden te laat. Dus 6 graden terugzetten en 2 graden extra vervroegen.

APK keuren gaat ivm mijn vakantie niet meer lukken maar hij kan vandaag wel weer terug naar de eigenares!

Riesh

Netjes.
En een hele rappe 1.0 dus
Micra Addict

LisanSka

#13
Citaat van: Jeroen330 op 26 juli 2016, 13:47:00
Daarna de auto aan de apparatuur gehad voor afstellen.
Hoewel het een 1.0 is heb ik het voor elkaar gekregen hem zoveel pit te geven dat hij nagenoeg een 1.3 kan bijhouden! Ik vond de auto al wel vlot voor een 1.0, maar na afstellen was het verschil alsnog enorm... 8 graden kunnen vervroegen want hij stond 6 graden te laat. Dus 6 graden terugzetten en 2 graden extra vervroegen.

APK keuren gaat ivm mijn vakantie niet meer lukken maar hij kan vandaag wel weer terug naar de eigenares!
Meep meep

Hij doet het weer, Jeroen is echt een held!  O0
Nu nog wachten op de nieuwe banden (serieus, 34 euro per band  ;D dat krijg je met zo'n mini velgenmaat) en dan nog APK keuren, ben benieuwd!

Citaat van: chiba_kun op 21 juli 2016, 16:19:56
@Lisanka: trouwens, heerlijk vrolijke Micra heb jij daar!
Thanks! Ik ben er echt heel blij mee

Jeroen330

Graag gedaan!

Nu weer veel kilometers maken!