Alweer een andere Micra :x

Gestart door thieme, 26 juni 2016, 18:35:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thieme

Zoals sommige van jullie al gezien of gehoord hebben heb ik de auto van Woudam (Mark) overgenomen.
http://www.micrafanclub.nl/index.php/topic,17183.90.html
Na het fiasco met de rode auto heb ik vlak daarna een donkergroene Super S gekocht voor niet teveel en het was eigenlijk de bedoeling om deze technisch in orde te laten maken maar als er dan toch een auto als deze voorbij komt dan ga je toch nog wel wat twijfelen.
Uiteindelijk besloten hem dus te kopen en de groene Super S weer weg te doen of te slopen.

Zondag 12 Juni ben ik de auto gaan halen en toen met een set velgen richting Mark gereden aangezien ik af had gesproken de auto zonder velgen te kopen. De terugreis ging goed en auto loopt lekker. Heb daarna niet veel met de auto gereden of iets mee gedaan tot gisteren. Gister het standaard spruitstuk terug gezet zodat de auto voor APK kan. Als het goed is moet die daar toch zonder problemen door komen.
Als dat gedaan is dan worden er weer even flink wat spullen omgebouwd. Er zitten nu standaard dempers met 35mm merwede springs onder maar dat ligt me nog niet vast genoeg op de weg dus zet mijn eigen spax setje over samen met het extra ijzerwerk.
Ook wat spullen gehaald voor een beurtje zodat ik er dan weer een hele tijd zonder zorgen mee kan rijden.
Het spruitstuk wil ik toch nog maar een keer proberen om opnieuw te lakken na de mislukte eerdere poging en als dat gedaan is komt die er ook weer onder.

ReSp4wN


Leo

Tijd voor foto's. Veel plezier ermee :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Woudam

Hey, wat leuk! Heb je mijn Micra gekocht?  :cheer: :P

Stiekem wel erg fijn dat ze bij een liefhebber is gekomen.
Leuke plannen al en ik hoop dat je lang plezier mag hebben van de Micra. :) O0

Riesh

Ik hoop dat je nu eindelijk eens wat langer kan genieten van een (goede) Micra
Micra Addict

thieme

#6
Ik ben weer lekker op tijd met de updates :o
Ergens in Juli  de auto voor de eerste keer op laten gaan voor APK en helaas toch niet erdoor. Ashoesje was kapot, wat lampen deden het niet en meneer de keurmeester vond dat het voorfront niet deugdelijk gelast was ???

Heb gewoon compleet andere steekas gepakt en gebruikt meteen verse versnellingsbak olie erin. Stadslichtje vervangen en het rechterachterlicht het binnenwerk goed op mekaar gedrukt want het maakte geen contact.
Daarna tjah wat doe je ik wist dat Jeroen het voorfront gedaan heeft en die doet normaal zijn werk toch goed maar je twijfelt toch een beetje. Gelukkig kwam Quincy een achteras en wat spullen ophalen en die heeft voor mij even gekeken en hij zei dat de keurmeester een beetje flauw was. Afgelopen dinsdag de auto ergens anders naartoe gebracht om te keuren en in een keer door met als adviespunt lekker schokbreker rechtsvoor.

Gisteren begonnen met wat spullen overzetten van de groene micra. Vandaag "lekker" twee en een half uur bezig geweest met de panhard en daarna olie + filter + benzinefilter vervangen. Kwam er toen helaas bij uit dat er een gaatje zit in de carter, toen ik het schoon wou maken kwam er nog een gaatje bij... dus ik ga morgen of overmorgen even proberen de carterpan te vervangen.
Verder staat op de planning om het Janspeed spruitstuk op te schuren en te spuiten. Wil het zelf dit keer proberen met motip. Er komen nieuwe bougies en bougiekabels aan, zal dan meteen de contactpuntjes van de ontsteking controleren/opschuren. Dan nog een keer de super S stoelen overzetten en de tankklep/achterklep bediening installeren.

Als dat allemaal gedaan is dan heb ik volgensmij een top karretje waar ik met veel plezier in kan rijden. Al heb ik het idee dat deze ondanks het ga15 gasklephuis minder pittig is dan mijn donkergroene. Geen idee waar dat aan ligt maar dat is het uitzoeken waard als dat zo blijft na het vervangen van de bougies en het leegrijden van de tank met injector/leidingreiniger.


Psydan

Lekker bezig! Wat betreft dat hij minder pittig is zal vast wel komen dat je catcams in die groene had.
Do not underestimate what you will never understand.

thieme

nee ik bedoel de groene super S (wordt verwarrend hehe) die is verder gewoon standaard op luchtfiltertje na
Nu heb ik op deze ga15 TB, catback janspeed uitlaat en luchtfilter en het lijkt alsof die langzamer is maar echt meten gaat niet meer. Super S staat alweer op twee pallets zonder wielen etc.

thieme

Gisteren van de donkergroene de carterpan losgehaald en vanochtend onder deze gezet.
Oude carterpan met quickfix pakkingkit
http://i.imgur.com/9biU5Ed.png
Vervangende carterpan eronder
http://i.imgur.com/oPhEYyK.jpg
Daarna eigenlijk de eerste grote rit sinds het ophalen van de auto en mijn twijfels over het niet goed lopen zijn juist.
In de 5 haalf ie net 158 op de teller en in de vier 10 kilometer/u meer. Je merkt ook gewoon dat de auto het er moeilijk mee heeft. Moet zeker meer zijn met GA15TB en janspeed catback.
Net ook nog heel even snel onder de auto gekeken op olielekkage van de carter en er zit bij de plug aan de achterkant een beetje olie. Nu hoop ik dus dat dat echt van de carterplug afkomt en niet van de carterpan zelf maar kan er nu niet ver genoeg onder om te kijken.
Als ik morgen zin heb maar even wat dingen proberen uit te sluiten. Liefst zou ik meteen een compressietest doen maar daar heb ik het materiaal niet voor.

Verder gister ook het janspeed spruitstuk gespoten heb alleen geen beschikking over een oven om de lak fatsoenlijk uit te harden. (Denk niet dat ze bij de pizzaboer blij zijn als ik dat kom vragen :P :P). Moet dus even kijken hoe ik dat doe. Misschien gewoon maar even natte vingerwerk met auto x tijd stationair laten lopen totdat het wel eens 160 graden kan zijn. Beetje Teun de Beun maar dat is maar even zo.
Wou vandaag eigenlijk ook het spruitstuk eronder zetten maar had geen pakking en de verlengde lambda die erop zit is kapot. Dus meteen even lambda met lange kabel besteld en nieuwe pakkingen zodat het uitlaatspruitstuk er snel op kan. Hoop dat ik tegen die tijd al meer weet waarom de motor niet goed loopt.

Nog even een totaalshot van de auto nu met 50/50 verlaging en de Enkei velgen
http://i.imgur.com/3ZW2oCX.jpg

Riesh

Micra Addict

thieme

Al gecontroleerd bij aanschaf want heb de self learn toen gereset voor APK (wel werkende lambda en standaard spruitstuk ipv janspeed). Zal nog even een keer goed controleren als ik de bougies heb zal dan wss ook wat meer kunnen zien aan de kleur van de bougies die erin zitten

ReSp4wN

Wat heeft het ontstekingstijdstip met de self learn resetten te maken?

thieme

Citaat van: ReSp4wN op 22 augustus 2016, 13:19:52
Wat heeft het ontstekingstijdstip met de self learn resetten te maken?
Niet direct maar omdat ik de laptop er toch aan had hangen heb ik het meteen even gecontroleerd.

ReSp4wN

Oh natuurlijk je hebt de laptop nodig om hem in timingmodus te zetten waarna je hem me een timing gun kan checken.

Ik dacht even dat je het in datascan had geschecked of het goed stond mijn fout