Alweer een andere Micra :x

Gestart door thieme, 26 juni 2016, 18:35:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thieme

Heb het nog niet echt super uitgetest maar jemig wat een verschil kunnen bougies maken. Denk dat mijn "performance" problemen met nieuwe bougies voor een groot deel opgelost zijn.
Heb het niet nagemeten maar de elektrode afstand bij de oude bougies was haast 2 tot 2,5 mm in plaats van 1,1. Wou de contactpuntjes bij schuren maar helaas brak een schroefje af bij de verdeelkap. Heb toen de onsteking van de donkergroene genomen en die alsnog losgeschroefd en opgeschuurd. Resultaat auto lijkt weer iets meer power te hebben en is een stuk stiller geworden.
Laptop ligt nu aan de lader, zal vandaag nog of anders morgen het ontstekingstijdstip even opnieuw afstellen en self learn resetten.

Jeroen330

Nice!

Ik gap de bougies altijd nog iets kleiner (0,9mm) geeft nog sterkere vonk..

LPG gap ik op 0,7mm

ex streetlegal micra

Citaat van: Jeroen330 op 24 augustus 2016, 20:34:00
Nice!

Ik gap de bougies altijd nog iets kleiner (0,9mm) geeft nog sterkere vonk..

LPG gap ik op 0,7mm

Azijnpis mode aan ,
Dit klopt niet omdat de opgebouwde spanning eerder/makkelijker kan overspringen , hiermee vervroeg je de ontsteking en geeft dus een zwakkere vonk

Is de afstand groter dan is de ontsteking later om de tegenovergestelde reden van hierboven
Azijnpis mode uit.
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

K11-1.4

Citaat van: ex streetlegal micra op 25 augustus 2016, 18:24:23
Citaat van: Jeroen330 op 24 augustus 2016, 20:34:00
Nice!

Ik gap de bougies altijd nog iets kleiner (0,9mm) geeft nog sterkere vonk..

LPG gap ik op 0,7mm

Azijnpis mode aan ,
Dit klopt niet omdat de opgebouwde spanning eerder/makkelijker kan overspringen , hiermee vervroeg je de ontsteking en geeft dus een zwakkere vonk

Is de afstand groter dan is de ontsteking later om de tegenovergestelde reden van hierboven
Azijnpis mode uit.

Het stinkt hier naar azijn