Herkieeee's Project_K10

Gestart door Herkieeee, 09 januari 2016, 21:42:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herkieeee

Veel nieuwsgierigheid onder de leden over de nieuwe eigenaar van Rubin's Micra K10... It's me!

Ben een tijd lang op zoek geweest naar een tweede K11 als klusobject. Aantal exemplaren via marktplaats gevonden en bekeken maar prijs/kwaliteitverhouding was uitermate bedroevend. Vervolgens mijn zoektocht een tijd lang gestaakt. Totdat ik Rubin's K10 te koop zag staan op het forum.

Prijstechnisch gezien was een K10 toch iets toegankelijker voor mijn huidige budget ten opzichte van een K11, dus vandaag de tocht naar Zeeland gemaakt, en meteen maar besloten hem mee te nemen!







Dus nu heb ik een K10. Wat wil ik graag? De auto is voor zover ik kan zien in goede staat, weinig tot geen roest/rotte plekken en motorisch ook in orde. Maandag gaat hij op mijn werk op de brug om hem eens goed te bekijken. Verdere plannen bestaan uit:

- Een oplossing vinden voor de lak. Deze is niet origineel meer en twee keer overgespoten.
- motorruimte grondig reinigen
- puntjes op de i zetten wat betreft het interieur
- oplossing vinden voor de wielen. Ik ben een beetje allergisch voor tellerafwijking en wil dus kijken of ik dit op een of andere manier kan voorkomen/verhelpen.

Voor zover is dit het, zal mijn vorderingen in de toekomst met jullie delen!

Kwarkieboy

Haha super !
Ik ga de vorderingen volgen !
K11 '95
K11 Aztek '00

nielsk10

leuk om te lezen dit!
hoop dat ook jij er veel plezier mee hebt!  O0
:mfc:

Leo

Leuk dat de k10 binnen de club blijft :)

De k10 heeft standaard al megeveel tellerafwijking.
Je hebt een wiel omtrek nodig die gelijk staat aan 155/70/13 om het een beetje praktish te houden.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Herkieeee

Mijn vraag was al welke bandenmaat het meest overeen komt met de kmteller:p

Conodihno

Gefeliciteerd met de aanwinst!

nielsk10

Citaat van: Leo op 09 januari 2016, 23:44:33
Leuk dat de k10 binnen de club blijft :)

De k10 heeft standaard al megeveel tellerafwijking.
Je hebt een wiel omtrek nodig die gelijk staat aan 155/70/13 om het een beetje praktish te houden.

die bandenmaat had ik er inderdaad ook om voor deze velgen.
de km teller klopte toen ook al voor geen meter, als je 160 rijd, rijd je met een beetje geluk 140 gps..
:mfc:

Roadrunner

Gefeliciteerd. Leuk dat ie binnen de club blijft.

Wat betreft de tellerafwijking. Het zal gerust 10% zijn. Maar ja, als je 10% compenseren wil met de bandenmaat wordt het wel een erg grote maat. Daar zal die ook niet sneller van worden :P

Zie http://www.willtheyfit.com bijvoorbeeld om een beetje te spelen met de maten en hoeveel je dat oplevert.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

PW-performance

Veel plezier met je K10... O0

Ik zou de teller aanpassen om de afwijking te minimaliseren. Veel goedkoper.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Herkieeee


Citaat van: PW-performance op 10 januari 2016, 12:40:09
Veel plezier met je K10... O0

Ik zou de teller aanpassen om de afwijking te minimaliseren. Veel goedkoper.

Behoort dat ook tot een van jouw kwaliteiten piet?

Deze K10 rijd overigens buitengewoon strak door een berg PW-Performance spullen

PW-performance

Tellerbak even open halen. Snelheidsnaald los peuteren en er weer losjes op zetten. Tellerbak zonder glas weer in de auto plaatsen en rijden maar. GPS ernaast En je naald een beetje sturen met je vinger tot hij op de goede snelheid zit en dan aandrukken... O0

Dat PW ijzer doet echt wel wat hoor... :P
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Milo

Citaat van: PW-performance op 10 januari 2016, 12:47:06
Tellerbak even open halen. Snelheidsnaald los peuteren en er weer losjes op zetten. Tellerbak zonder glas weer in de auto plaatsen en rijden maar. GPS ernaast En je naald een beetje sturen met je vinger tot hij op de goede snelheid zit en dan aandrukken... O0

Dat PW ijzer doet echt wel wat hoor... :P

Denk idd dat dit je beste kans is en het meest goedkoop.
Tellerafwijking houd je sowieso áltijd, maakt niet uit welke banden/velgenmaat je eronder zal leggen.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Taxloss

Die wielen blijven zo verschrikkelijk mooi
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Kwarkieboy

Lekker zo laten en de puntjes op de i zetten.

En lekker doen wat Piet zegt met de tellerbak. Is wel een goede oplossing !
K11 '95
K11 Aztek '00