Herkieeee's Project_K10

Gestart door Herkieeee, 09 januari 2016, 21:42:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herkieeee

#15
Citaat van: PW-performance op 10 januari 2016, 12:47:06
Tellerbak even open halen. Snelheidsnaald los peuteren en er weer losjes op zetten. Tellerbak zonder glas weer in de auto plaatsen en rijden maar. GPS ernaast En je naald een beetje sturen met je vinger tot hij op de goede snelheid zit en dan aandrukken... O0

Dat PW ijzer doet echt wel wat hoor... :P

Dit werkt naar mijn idee niet omdat je tellerafwijking exponentieel toeneemt. Lijkt me niet dat je met het verzetten van de naald op een bepaalde snelheid dit probleem verhelpt?

Overigens vandaag ook klusruimte geregeld voor de K10, hoop hem af te hebben voor BOTS!

Leo

Klopt bij 50 is perfect
Bij 80 is het 5 km
100 is het 10
120 15
140 20
Etc
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Herkieeee


Citaat van: Leo op 11 januari 2016, 12:32:26
Klopt bij 50 is perfect
Bij 80 is het 5 km
100 is het 10
120 15
140 20
Etc

Dan is het mijns inziens geen oplossing. Wil wel graag ander maatje banden eronder zodat de tellerafwijking iets minder is. Dan zijn mijn wielkasten ook meteen wat voller.

RubinvdLinde

Zou niet een te hoge bandenmaat nemen, dat gaat niet staan in combinatie met deze velgen. Dan verlies je de "getrokken band" look. Kan je beter deze zwart spuiten en in de verkoop gooien op een vw forum en voor dat geld een wel geschikt velgensetje kopen om je wielkasten voller te krijgen.

Maar dat is mijn mening  :P

Riesh

met een andere bandenmaat houdt je hetzelfde probleem als met je naald verzetten
Micra Addict

Herkieeee


Citaat van: Riesh op 11 januari 2016, 18:00:18
met een andere bandenmaat houdt je hetzelfde probleem als met je naald verzetten

Het probleem
Blijft hetzelfde maar kan wel minder gemaakt worden

Riesh

lood om oud ijzer.

of je zet je naald goed bij 100kph en het probleem is kleiner
of je koopt een hogere bandenmaat en het probleem met de teller is kleiner

maar het levert je weer een reeks aan andere bijkomende problemen op

ik zou het wel weten
Micra Addict

RubinvdLinde

Is een beetje een probleem wat bij zo een type auto hoort waar je je niet blind op moet staren. Bij snelweg snelheden zal je altijd verschil houden.

Je zou ook nog kunnen overwegen om een digitale meter met gps op een mooi plekjes in te bouwen.

Herkieeee


Citaat van: Riesh op 11 januari 2016, 18:04:06

maar het levert je weer een reeks aan andere bijkomende problemen op


Zoals?

Jeroen330

Citaat van: Herkieeee op 11 januari 2016, 18:09:08

Citaat van: Riesh op 11 januari 2016, 18:04:06

maar het levert je weer een reeks aan andere bijkomende problemen op


Zoals?

Aanlopen in de wielkasten...

Herkieeee


Citaat van: Jeroen330 op 11 januari 2016, 18:12:35
Citaat van: Herkieeee op 11 januari 2016, 18:09:08

Citaat van: Riesh op 11 januari 2016, 18:04:06

maar het levert je weer een reeks aan andere bijkomende problemen op


Zoals?

Aanlopen in de wielkasten...

Dat snap ik uiteraard. Ik zie wel hoe ik dit oplos, heeft voor mij op dit moment geen prioriteit. Rijd zo ook prima for the time being.

Riesh

- hoger verbruik
- lastiger accelereren

etc
Micra Addict

Roadrunner

Gewoon stickertjes plakken op je teller met de correcte waardes.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

nielsk10

zou er zeker geen andere banden omheen doen, dan is deze look weg, dat zou zonde zijn man!

ook sleept het dan aan, want dat deed het nu ookal, vooral met meerdere personen..

als je overweegt ze weg te doen, dan zijn andere vrij lastig te vinden zo ver uitstekend, en daar betaal je dan ook flink wat voor, voor zover ik heb gezien de afgelopen tijd..
:mfc:

Milo

#29
Ik zou me er niet al te druk om maken eerlijk gezegd.
Je koopt dit auto'tje niet om alleen maar snelweg mee te rijden, want daar zijn ze simpelweg niet geheel geschikt voor. En op de snelweg heb je gewoon de grootste afwijking.

Als je zo rond de 80kmp/h rijd heb je miss 5-7kmh afwijk (zoals het hoort), ik zou het persoonlijk lekker laten doen en gewoon zo veel mogelijk snelweg vermijden met dit wagentje.
Dit is toch iets wat je nooit 100% in orde krijgt...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)