Simon's eerste micra (1.3 K11)

Gestart door SimplySimon, 18 oktober 2015, 17:54:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SimplySimon

Oktober 2012. Een dieptepunt in mijn autocarrière. Ik verkocht mijn geliefde Honda Civic 1.7 coupe http://www.hondacommunity.nl/forum/viewtopic.php?f=276&t=43100. Reden: ik was (weer) student.

Drie jaar later. 16 november begin in met mijn afstudeeropdracht. Het bedrijf is 1 uur en drie kwartier reizen met het OV. 35 minuten met de auto. Auto! Ik wil een auto! Zodoende begon de zoektocht naar een kleine, zuinige, betrouwbare en bovenal Japanse auto.

Zoals jullie al kunnen raden is het een Nissan Micra K11 geworden uit juni 1998.
Pluspunten:
- 120.000 gelopen
- volledige onderhoudshistorie bekend
- airco
- mooi rood (is niet lelijk)
- goedkoop
- dorpels zijn droog
- 2 sleutel met afstandsbediening

Minpunten:
- roest:
- raam is, denk ik, een keer vervangen. Daarbij zijn de rubbers niet goed teruggeplaatst. Hierdoor zitten er rondom het raam wat roest blaasjes
- dwarsbalk voor is aan het roesten
- mistlamp rechts zit los. Iemand een tip waar ik het goedkoopste een nieuw bevestigingsset kan krijgen?
- kleine deukjes en krassen, maar dat mag geen naam hebben voor een auto uit '98.

Belangrijkste doel van de auto is dat hij mij elke dag droog en warm naar werk kan brengen. Ik hoop dat hij dit 2 jaar zonder problemen gaat doen. In april ga ik trouwen en daarna komt er misschien ook budget vrij om de roest aan te pakken. Daarna zou ik ook graag de volgende aanpassingen willen doen:
- LM velgen
- Inlegfilter
- (subtiele) sportieve uitlaat
- nieuwe automatten

De hoeveelheid upgrades zal ervan afhangen hoeveel ik onder de duim kom te zitten ;)

Dan de foto's:

Auto na aanschaf






Gisteren heb ik de auto uitgebreid gewassen en gepoetst. Omdat ik maar een paar uurtjes de tijd had heb ik me beperkt tot een cleaner, polisher en waxen.







Vanaf november ga ik veel in de auto rijden en komen er vast vragen waar jullie mee kunnen helpen. Hopelijk kan ik ook iets terug doen voor het forum!

Dino



PW-performance

Welkom hier. Ziet er nog netjes uit zo op de foto's... O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Leo

Welkom simon

Je micra staat er netjes bij :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Conodihno

Welkom, mooi kleurtje, spatlapjes en mistlampjes erop. Goede basis zo te zien. Veel plezier ermee.

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Marco330


RubinvdLinde


Kwarkieboy

K11 '95
K11 Aztek '00

Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

MartinAir

Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Dwarfnl


Dinky

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.