Micra K11 Glassie

Gestart door glassie, 13 juli 2015, 23:08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glassie

Hallo

Ik ben nieuw op het forum. Ik woon in belgië, ben 26 jaar en heb mijn Micra ongeveer 6 jaar geleden gekregen van mijn grootvader omdat die niet meer wou rijden. Hij had hem nieuw gekocht en toen ik hem kreeg had hij nog geen 20000km gereden. Het is een rode 1.0  bouwjaar 1998. Ondertussen heeft hij nog maar 48000km op de teller doordat ik dicht bij huis werk. Het is ook nog altijd mijn eerste auto.

Het is een super goeie auto nooit een probleem mee gehad. Wel al veel pech gehad. Eerst iemand de rechter zijflank stuk gereden komende van een parking. Dan iemand die bij het omdraaien in de straat de bestuurdersdeur stuk reed terwijl hij geparkeerd stond. Allemaal gemaakt en betaald door de verzekering.

Nu een tijd geleden zelf de passagierskant serieus beschadigd aan de een openstaande laadklep van een vrachtwagen. De wagen is letterlijk opengescheurd. Volledig mijn fout deze keer ik was gehaast en dacht er door te kunnen. De deur moet vervangen worden samen met de vleugel. Het grootste probleem is dat het nog een stukje doorloopt achter de deur (2 deurs). Daar moet een plaat ingelast worden en om dat allemaal te laten maken kom ik aan een bedrag van 1200 euro. Zelf moet ik dan nog voor een deur en vleugel zorgen. Die kan ik wel goedkoop vinden.

Nu twijfel ik om hem te laten maken of  een andere K11 2de hands te kopen en deze in de garage te zetten voor onderdelen. Graag had ik airco (wat ik nu niet heb) en graag een 1.3 of 1.4 motor. Ik heb de 2de facelift als ik het goed heb. Een 1.4  zit enkel in de laatste facelift zoals jullie wel weten. Ik zie heel graag die met het rood zwarte interieur. Alleen de bumpers bij de laatste facelift vind ik minder mooi en moet dan ook aangepast worden voor mijn Remus einddemper (heb ik hier op het forum gezien). Daarom vraag ik mij af mocht ik een 1.4 vinden passen de bumpers van de vorige facelift daar ook op of kijk ik dan beter uit naar een 1.3 in de 2e facelift?

Langs de andere kant zou het zonde zijn om hem met zo weinig km's aan de kant te zetten. Wat denken jullie ervan laten maken of kijken voor een andere?
Glassie

glassie

Hoe kan ik foto's uploaden? Kan het via het forum zelf of moet ik ze uploaden via een server? En welke gebruik ik dan best?
Glassie

Riesh

ik pak meestal photobucket, die is ook mooi te koppelen aan je facebook account
Micra Addict

glassie

Ok ik denk dat het gelukt is. Ik heb nog niet zoveel foto's ik maak er binnenkort wat recentere. Ondertussen staan er al mooie velgen onder en een Remus einddemper.







En de schade nu

Glassie

Milo

Welkom hier! En holy shit! Dat is écht serieus beschadigd :o
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

march.be

Ja , je had er echt wel vertrouwen in zie ik :p

Welkom!

glassie

Ja dat stukje achter de deur is het ergste. De deur en de vleugel kan vervangen worden.

Of zou ik beter naar een andere uitkijken?
Glassie

Leo

welkom op het forum, dat iss n flinke schade zeg :o

jij hebt nu een facelift micra 1998-2000, je bumper e.d. passen allemaal op de 2-facelift 2001-2002
maar dan klopt alleen de kleur vd bumpers wss niet.

€1200 is niet mis als je daar een leuke 1.3 voor kunt vinden dan zou ik dat doen

de huidige auto kun je dan nog gebruiken voor onderdelen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Misschien dat Piet hier nog iets op kan verzinnen?
Maar dan moet je alsnog een rechterdeur+voorzijpaneel in de juiste kleur kunnen vinden...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun

Ik zou naar iets anders gaan uitzien. Deur en wielscherm zijn makkelijk te vervangen, maar deze schade in het achterscherm... Pff.. Ik denk dat het al snel teveel geld gaat kosten.

Jeroen330

Ik ben bang dat 1200 de kosten nooit gaat dekken. Ik zou een nieuwe zoeken.

Welkom trouwens

Conodihno

Ouch... Dan viel mijn brievenbus incidentje wel mee.....

MaStErTuNeR Q

1200 vind ik persoonlijk wel een absurd bedrag voor enkelt het achterkant.
En dan moet je zelf nog zorgen voor een deur en zijscherm ook.

glassie

Allen bedankt voor de reacties

Het is dus 1200 euro voor dat scheurtje te maken achteraan, een andere deur monteren en een spatbord en dan de gehele zijkant opnieuw in de juiste kleur. Het is niet de eerste keer dat ik daar ga en ben er wel zeker van dat het perfect zou zijn. Persoonlijk vind ik voor dit 1200 euro niet teveel maarja als ik voor die prijs wat anders heb.

Maar kan ik dan nog veel onderdelen gebruiken op een 1.4 of 1.3?
Glassie

Leo

Op de 1.3 kun je wat meer onderdelen overzetten dan de 1.4
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2