Micra K11 Glassie

Gestart door glassie, 13 juli 2015, 23:08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PW-performance

Dat achterscherm kan ik wel voor je lassen. Gewoon een stukje uit een sloopauto en dat in die van jou lassen. Kost je ongeveer 250 a 300 euro. Alleen zit ik wel wat ver weg van jou... :( Friesland...
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

glassie

Citaat van: PW-performance op 14 juli 2015, 22:19:47
Dat achterscherm kan ik wel voor je lassen. Gewoon een stukje uit een sloopauto en dat in die van jou lassen. Kost je ongeveer 250 a 300 euro. Alleen zit ik wel wat ver weg van jou... :( Friesland...

Ja dat is niet bij de deur. Ik denk dat ik nog wat afwacht en de 2de hands sites elke dag in de gaten hou. Misschien kom ik wel iets leuk tegen. Ik heb nog tot begin volgend jaar tijd voor de keuring.
Glassie

Taxloss

Wooooooow wat een schade. Denk dat ik ook naar een ander wagentje uit zou kijken
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

glassie

Citaat van: Leo op 14 juli 2015, 21:19:06
Op de 1.3 kun je wat meer onderdelen overzetten dan de 1.4

Persoonlijk vind ik mijn facelift ook mooier dan de laatste maar een 1.4 zou leuk zijn heeft toch nog wat meer power. En ik vind die met een rood stuur heel mooi maar misschien kan ik zo een stuur wel van iemand overnemen.
Glassie

Dinky

Welkom, maar zonde van je auto man
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Leo

Het verschil is maar 7 pk dus daar hoef je het niet voor te doen.
Ze zijn wel iets zuiniger.
Tevens is het veel makkelijker een 1.3 meer vermogen te geven dan de 1.4
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

glassie

Ok bedankt voor de info. Ben al aan het kijken voor een 1.3. Maar in België zijn de 1.3  en 1.4 bijna niet te vinden dus ik denk er aan om een van bij jullie in Nederland in te voeren naar België. Een kennis van mij kan dit regelen.
Glassie

Milo

Ik denk dat de keus uiteindelijk ligt bij het feit of je motorisch iets aan de Micra wil gaan doen..?
Als je niets bijzonders van plan ben kun je makkelijk (en miss wel het beste) voor een 1.4 facelift gaan.

Wil je motorisch gaan tunen en dan ook echt goed (dus niet ander luchtfilter en uitlaatje want daar win je niets mee) dan kun je beter voor een 1.3 gaan omdat je daar gewoon veel meer mee kan doen.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Citaat van: Milo op 15 juli 2015, 07:50:03
Wil je motorisch gaan tunen en dan ook echt goed
(dus niet ander luchtfilter en uitlaatje want daar win je niets mee)
dan kun je beter voor een 1.3 gaan omdat je daar gewoon veel meer mee kan doen.

meeste winst kun je toch echt met een andere uitlaat halen :P
alleen een andere einddemper doet niet zo veel nee
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

glassie

Ik heb er zelf spijtig genoeg niet zoveel verstand van en niet de plaats en het matreaal om veel te doen (behalve dan alles wat elektrisch te maken heeft). Ik ken wel iemand in de familie die wel zijn gerief heeft en mij wil helpen.  Zo een spagettiestuk zie ik wel zitten. Mijn budget is wel beperkt doordat ik een gezin heb.
Glassie

Jeroen330

Als je een stuk uit een donor zoekt... Ik heb binnenkort een sloper staan en kan zo van het achterscherm het benodigde deel uitslijpen (scheelt voor een lasser heel veel).

Verder heb ik geen passende spullen want de sloper is een pre facelift (1995) en de deur/voorscherm zijn niet identiek aan de jouwe..

Als je zelf een deur en scherm kan vinden en Piet kan het achterscherm lassen dan kun je hem nog opknappen voor een mooie prijs.. Bij een andere auto weet je het verleden en staat van de auto nooit 100%.... bij je huidige autootje wel.. kan een voordeel zijn

glassie

Bedankt Jeroen als je dat zou willen doen. Waar moet ik dan zijn om het stuk op te halen? Ik heb nu vakantie dus kan wel eens naar NL komen.

Dat is ook de grootste reden waarom ik twijfel om een andere te kopen. Daarnaast heeft hij heel weinig km's en ook nog een stuk emotionele waarde omdat hij van mijn grootvader is. Al zou ik wel graag een 1.3 of 1.4 met airco willen.
Glassie

glassie

Citaat van: glassie op 15 juli 2015, 23:00:27
Bedankt Jeroen als je dat zou willen doen. Waar moet ik dan zijn om het stuk op te halen? Ik heb nu vakantie dus kan wel eens naar NL komen.

Ik dacht trouwens dat op elke K11 de deuren en spatborden gelijk waren en dat enkel de sierstrips anders waren. Niet dus.

Dat is ook de grootste reden waarom ik twijfel om een andere te kopen. Daarnaast heeft hij heel weinig km's en ook nog een stuk emotionele waarde omdat hij van mijn grootvader is. Al zou ik wel graag een 1.3 of 1.4 met airco willen.
Glassie

Leo

Jeroen woont in zwolle :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

glassie

Tja is allemaal ver voor mij natuurlijk 300km. Wel leuk om te zien hoeveel mensen mij willen helpen. :mfc:
Glassie