Mijn eerste auto!

Gestart door Patjeeee, 18 mei 2015, 15:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patjeeee

Citaat van: smeck op 03 september 2015, 16:57:16
Citaat van: Herkieeee op 03 september 2015, 14:49:44
Hij moet nog op z'n buik en ik mis nog dikke wielen;)

jaaaah! op zn buik :D
Als je beetje handig ben kan je em voor <€150 op de grond leggen  ;D
komt een fk schroefset onder 8) dus word iets duurder

Herkieeee


Citaat van: smeck op 03 september 2015, 16:57:16
Citaat van: Herkieeee op 03 september 2015, 14:49:44
Hij moet nog op z'n buik en ik mis nog dikke wielen;)

jaaaah! op zn buik :D
Als je beetje handig ben kan je em voor <€150 op de grond leggen  ;D

Heeft mijn €80 en een fles bacardi gekost

smeck

haha ja met 2e hands onderdelen kan het nog goedkoper  ;D
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

Jeroen330

Afgelopen weekend kwam Patrick zijn autootje brengen voor onderhoud.
Helaas was het nodig onderhoud, want de koppeling slipt.

Allereerst een leuk cadeautje uit Japan gekregen waar Patrick op vakantie was geweest! Super attent, dankjewel!

afgelopen dagen een stukje met de auto gereden om te constateren hoe erg het is.
Vermoeden ging uit dat met het slippen van de koppeling het vliegwiel ook te heet zou zijn geworden. Deze op voorhand klaargelegd om te kunnen wisselen. Heerlijk handig als je veel spullen hebt liggen..

Vandaag maar eens aan de gang gegaan met de auto

onderstel gedemonteerd om ruimte te krijgen. Ook de achterste baksteun los en de schakelstangen gedemonteerd




Met het aftappen van de vloeistof een lekkage gevonden bij de aftap plug.. deze direct verholpen. Er zat ook iets te weinig bakvloeistof in. De magneet op de aftap plug heeft het nodige aan metaal schilfers bij elkaar gekregen




Ook boven in veel ruimte gemaakt zodat ik er goed bij kon.. Vervolgens bak eraf..





Koppeling was bijna aan zijn einde..




Vliegwiel had verkleuring van de warmte en ik kon niet goed inschatten of er misschien vervorming door warmte opgetreden is. Dus Patrick een cadeautje terug gedaan en kosteloos een vervangend vliegwiel gemonteerd




Nieuwe Koppelingsplaat, drukgroep en druklager gemonteerd van LUK..
Helaas lag ondertussen mijn telefoon even aan de lader..


Toen de boel weer opbouwen.. Bak ging er verassend snel weer op (heb er wel eens een flinke tijd langer over gedaan..)

Met het verdere monteren ook een kleine lekkage bij het oliefilter verholpen. onder het motto 'omdat we er toch zijn'

Geëindigd met de auto nog op de bokjes. Laatste dingen die gedaan moeten worden voor het testrijden: Wielen erop en bakvloeistof erin!






Morgen of zaterdag ochtend de laatste hand eraan leggen, even testrijden en hopelijk kan Patrick vervolgens een lange tijd verder!!

Joery-Joery

Dat zijn de mooiste updates, degene die voor een goed onderhouden auto zorgen  :cheer:

Mooi werk weer jeroen  O0

PW-performance

Goed bezig Jeroen. Zal straks weer lekker schakelen en koppelen.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Leo

Netjes gedaan jeroen :)

Wat vind je trouwens van deze openlucht filter set up ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Psydan

Goed werk verricht! Kan Patrick weer lekker veel kilometers maken!
Do not underestimate what you will never understand.

Patjeeee

Zojuist mijn auto opgehaald (22.15) nog even een praatje gemaakt met Jeroen en nog wat tips mee gekregen ivm met een voorbalk die niet helemaal meer oke is. Daarna toen ik weg wou kwam ik erachter dat de sub het niet meer deed. Deze sprong steeds in protect mode, nog even snel naar gekeken samen met Jeroen en tijdelijk gefixed. Tulp kabels zijn niet helemaal oke meer. Daarna kon ik op ri huis nog ff lekker geknald op de binnenwegen daar, wat heb ik dat gemist zeg! Vervolgens op de snelweg knal ik met 160 een Honda club voorbij die natuurlijk achter me aan kwam xD. Maar de auto rijd weer super daar ging het natuurlijk om. Super top service Jeroen, super bedankt!

Jeroen330

Das goed om te horen Patrick! Nu lekker knallen met dat hok!

Veel veilige kms maken!

Patjeeee

Gister ook led lampjes binnen gekregen.
Vandaag gelijk gemonteerd met dit als resultaat


Ook na een tip van Jeroen heb ik de nippel van mijn standaard filter af gehaald en die in de bocht van het sportfilter gemaakt.

Leo

Fijn dat alles weer gefixed is :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Patjeeee

Afgelopen maandag bij Jeroen geweest omdat mijn remmen een raar geluid maakte, bleek een geleide pen vast te zitten deze weer gesmeerd en deed weer wat hij moest doen. Schijven en blokken waren ook op maar Jeroen had nog een zgan setje liggen dus die er onder. Ook de multi riemen vervangen en de voorbalk in de tectyl. Super werk weer Jeroen! Vandaag even naar zaandam geweest om bij sted 14 inch winterhanden op velg te halen. Waren ook zgan! Nog bedankt. De auto is dus klaar voor de winter nu!

Patjeeee

Zojuist wil ik het rechter achterwiel vervangen ben ik hem aan het op krikken zakt ie door...
Met dit als resultaat


Dat is dus zwaar kut

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)