Martens micra k11 1.0 project(je)

Gestart door Smartie-JDM, 18 januari 2015, 00:16:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

ik heb ook nog 2 aangepaste schroefpoten liggen, je zou de topmounts kunnen gebruiken.

maar kijk eerst of die gsi veerpoot een beetje past etc
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Smartie-JDM

Bij deze veren zit de lagering in de bovenste veerschotel zegmaar, bij een micra poot zeker niet?  En boven die schotel waar het lager in zit, zit een bus die sterk conisch is en de bovenkant smal. Aan de smalle kant zit loop hij nog een klein stukje recht miss past dat in het stuk waar je in de how to het  gat groter  maakt. Dan  zou alleen het lager, lager zitten

Leo

das ook een mogelijkheid, probeer ze pas te maken via de howto dan kom je er wel :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Smartie-JDM

Vandaag mijn achterveren + korte sport schokdempers binnengekregen van Leo.
Leo bedankt voor je goede service ik heb alles netjes verpakt binnengekregen  O0



Gelijk ook maar ff een fototje gemaakt om uit te leggen hoe ik de voorpoten pas moet maken.
In de how to van de schroefset maken ze het gat in het bovenste kapje groter en daar komt dan het lager in
bij mij komt dit aluminium kleurige ding er in. De diameter is 35.6 mm dus hopelijk is het oorspronkelijke gat dus niet te groot... :S iemand die toevallig weet hoe groot het gat is??



zoals je hier ziet zit het lager bij mij in de bovenste veerschotel



Maandag ben ik van plan bezig te gaan op school

Smartie-JDM

Maandag bezig geweest met het verlagen van mijn micra, dat ging minder makkelijk als gehoopt maar het is gelukt :).
De veerpoten van de corsa pasten niet omdat de veer veel breder was en tegen mijn carrosorie aan zou komen. Uiteindelijk maar gewoon de micra veer op de kortere corsa veerpoot gezet met het orginele micra toplager en veerschotel, waarvan ik maar 1 gaatje hoefde op te boren.
Ben er wel achter gekomen dat ik mijn wielkuipen een stukje moet uitknippen/zagen want die schuren over de onderste veerschotel.

3 ringen van de veer af :)


verschil, verlaagd onverlaagd


eindresultaat.


ik heb het na gemeten, voor is hij 65 mm gezakt en achter iets van 40.
ik had gehoopt dat hij achter even laag zou komen dus daar moet nog een keer wat af. En hij heeft achter nu ook totaal geen uitgaande veerweg :(

Leo

Verlaging ziet er goed uit ben benieuwd hoe het rijd :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Smartie-JDM

Citaat van: Leo op 07 februari 2015, 21:23:33
Verlaging ziet er goed uit ben benieuwd hoe het rijd :)
Hij stuurt opeens superstrak, zelfs met het natte en koude weer. net een kart :)
maar de vering achter is wel veel te hard, eerst een keer een stukje van de veer afhalen omdat hij nu nog te hoog staat en er met veel spanning tussen zit. Het ligt vast ook wel wat aan de schokdempers die harder zijn, dus als het nog niet beter word moeten er misschien een keer gewone corsa schokdempers onder komen.

Leo

als je meer weg slijpt van de veer dan word de vering alleen maar harder.
gewone dempers van een corsa (b) zijn even lang als de dempers die je nu hebt.
en het is ook de bedoeling dat een veer op spanning zit onder een auto, losliggende veren is afkeur ;)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Smartie-JDM

een losliggende veer is afkeur, dat wist ik ;)
maar hij is zo veel te lang en ook zo veel te veel onder spanning dat hij niet eens inveert als je hem van de brug weer op zn wielen zet. hij veert pas een beetje in als je in de kofferbak gaat zitten.
korte veer zou hij harder worden maar ook minder onder spanning en er zou echt nog heel wat af moeten voor hij los zou liggen.

Maar ik heb straks schoolstage dus heb ook bijna geen tijd meer om het aan te passen. Misschien zijn ze zo schappelijk dat ik een middagje met mn eigen auto bezig kan stage.

Smartie-JDM

en corsa b dempers zijn even lang idd, maar wel minder stug

Smartie-JDM

de afgelopen tijd een keertje bezig geweest met het verwijderen van mijn stootstrips, deze lieten los en ik vond ze niet heel mooi.
ik heb ze er af getrokken en op sommige stukken heb ik even met een stanley mesje er tussendoor gesneden (alleen door het plaksel).
Ze wouden er prima af, maar de lijmresten verwijderen was het meeste werk. dit heb ik met een caramelschijf gedaan.


zoals je ziet zitten er donkere plekken in/op de lak waar jaren vuil gezeten heeft.


Nu ik stage loop kan ik mooi via de poetser daar mijn auto laten polijsten en de bekleding laten reinigen voor maar 75 euro. :)

Verder heb ik vandaag de velgen weggebracht om het naafgat uit te laten draaien zodat mijn velgen teminste passen, dan kan ik ze ook een keertje gaan spuiten en monteren.  :cheer:
ook heb ik nog een hoedenplankje gevonden op een sloop in Groningen. gelijk ff gaten in gemaakt en mijn hoedenplankspeakers in gemonteerd. kenwood kfc... nogwat  ja kfc :P

laterrr O0

GuidovanVliet

Word die mooi clean van zonder stoot strips!

Leo

Met wat polijstwerk kun je dat grotensdeels weer mooi strak krijgen
Is voorral opletten dat je er geen lak aftrekt.
Hoede plank met speakers is een mooie aanvulling :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Smartie-JDM

de afgelopen tijd ben ik weer lekker bezig geweest met mn micratje.
ik heb nu een complete set instelbare gele opel corsa koni's gekocht. Aan de achterkant heb ik ze al gemonteerd (op de oprit), en voor moet binnenkort nog. Ook heb ik de veren achter nog iets ingekort en is hij dus nog 1,5 cm lager :).

verder heb ik de naafgaten laten uitdraaien naar 59.1mm en heb ik de velgen gespoten.



best blij mee :) spuitbussen van de action gebruikt.

heb hem laten polijsten door een poetser, en hij heeft ook mn bekleding gereinigd.



net nieuw  :D

en later natuurlijk de velgen gemonteerd.




Ik ben super blij met het resultaat, hij word eindelijk hoe ik hem wil hebben.
ik heb wel last van aanslijten in de wielkuipen met 195/50/15 en +- 65mm verlaging.
daar verzin ik nog wel iets op :P