Arnold's K11 Aztek

Gestart door AJS, 17 november 2014, 22:08:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AJS

Met dank aan Robert de webmaster ben ik vandaag geregistreerd op MicraFanClub, tijd dus om mezelf en mijn auto netjes voor te stellen. Ik ben Arnold en ik heb een aardige tik van de Nissan-molen gehad. Ik ben ooit begonnen met een Sunny N13 en sindsdien niet uit Nissans weg te slaan. Sinds kort heb ik weer een Micra K11, een Aztek, nummer 111 van 180. Ik heb 'm gekocht als winterauto, omdat mijn beide Sunny's in de winter lekker op stal staan. Daarnaast heb ik (beter gezegd: hebben wij) een Primera P11-144. Dit is de hele verzameling:



En dit is mijn Micra. Hoewel, 'mijn' Micra... Mijn vrouw heeft 'm tot 'haar' auto verklaard:



Ik ben freelance technisch journalist en autojournalist. In die hoedanigheid test ik ook wel eens Nissans, dat heeft leuke voordelen:



Maar het is niet altijd feest, ook de meer modale Nissans moeten getest worden, dit is de vangst van afgelopen jaar:









En dit is mijn andere hobby: Honda viertakt brommers:



Ik moet zeggen dat ik de oudere Nissans zeker zo leuk vind als de nieuwe, en daarom heb ik dus de Aztek erbij gekocht. Hij is maar twee weken ouder dan onze Primera, maar er zit een enorm verschil in kilometerstand: ruim 270k voor de Primera, en 81k voor de Micra.



Het bewijs van echtheid:



Voor zover ik kan nagaan heeft de Aztek één eigenaar gehad, een ouder echtpaar dat behoorlijk zuinig op de auto was. Op de stoelen zaten de meest afzichtelijke stoelhoezen die je kunt bedenken, gelukkig is de bekleding er onder nog splinternieuw en brandschoon:



Het wagentje heeft de afgelopen vijf jaar iets van 1.000 kilometer per jaar gereden, desondanks werd de Micra met regelmaat met emmer en borstel gewassen, de lak was zo mat als maar kan en overal groeide mos en algen  :( Na een flinke was, clean, klei en polijstbeurt is de Micra weer in (bijna) concoursstaat. Helaas hebben we de eerste tegenslag ook gehad: vorige week is de bobine overleden. Dat was te reden om meer technische informatie en kennis in te winnen, en zodoende kwam ik hier terecht. De Micra rijdt inmiddels weer als een zonnetje, hopelijk houdt 'ie dat nog een paar honderdduizend kilometers vol  :)

Conodihno

Hey, van harte welkom op dit prettige forum. Mooie verzameling heb je daar staan. En natuurlijk errug gaaf dat je zo nu en dan andere modellen aan de tand mag voelen. Veel plezier hier :)

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Bunny

Welkom Arnold! Leuke verzameling auto's!

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

thieme


Psydan

Welkom! Mooie verzameling Nissans. En wat een fantastisch beroep heb jij!!
Do not underestimate what you will never understand.

Luuukske

Van harte welkom! Geweldig verhaal om te lezen! Mooie verzameling ook!




Joery-Joery

Mooi wagenpark heb je zo zeg! Welkom op het forum  O0

PW-performance

Mooie auto heb je daar... O0 Welkom hier..
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Milo

Welkom hier, je lijkt me een hele leuke persoonlijkheid als mooie aanvulling binnen dit gezellige forum!
Stiekem wel een beetje jaloers dat jij al die mooie Nissans mag testen. Gaaf hoor! O0

Veel plezier hier!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun

Mooie Aztek! Ik ben een trouw volger van je autoblog, zeker omdat je Nissan een war m hart toedraagt (net als ik zelf).

Trouwens, is die bekleding standaard op een Aztek, ik heb het nog niet eerder gezien.

Je (vriendin) gaat veel plezier beleven aan de Micra dat weet ik zeker. Hou roest in de gaten en het beesie blijft je heel lang trouw. ;)

Dinky

Welkom!
Mooi beroep.
En leuke auto's.
Ik heb ook nog n13 gereden
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Roadrunner

Hey Arnold, welkom hier.
Leuk speelgoed hoor.

Ik ben ook al sinds jaar en dag fan van de Honda 4-taktjes. Is dat de jouwe?
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Jeroen330