Arnold's K11 Aztek

Gestart door AJS, 17 november 2014, 22:08:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AJS

Dank voor het warme welkom!

Riesh

Welkom, mooie verzameling japans speelgoed zo bij elkaar
Micra Addict

Kwarkieboy

Welkom !
Nog een Aztek op het Forum  O0
leuk wagenpark heb je daar !
K11 '95
K11 Aztek '00

AJS

Vorige week heb ik de doorhangende deuren opnieuw afgehangen, even de gaten in het bovenste scharnier met de Dremel behandeld zodat ik wat stelruimte kreeg. Het is een beetje pielen, zo achter het voorspatscherm, maar de deuren sluiten weer zoals het hoort. Opvallend hoeveel stiller het in de auto wordt, nu de deurrubbers weer goed kunnen afdichten.

Afgelopen week heb ik een cleaner voor het brandstofsysteem ('APK Booster') aan de benzine toegevoegd. Dat spul mist zijn uitwerking niet, het motortje / het inspuitsysteem waren merkbaar vervuild (slecht optrekken, onregelmatig stationair draaien, lui). Ik moet zeggen dat de motor echt beter loopt, hij lijkt nu echt los te komen. De vorige eigenaren reden nog geen 1.000 km per jaar (wekelijks een ritje van 20 km vice versa naar de stad voor boodschappen), ik schat dat de Micra twee of drie keer per jaar getankt werd.

Vandaag even aan de Micra geknutseld. Het viel me op dat de kachel pas na 20km rijden echt warmte begon te geven, waarschijnlijk zat de thermostaat vast. Dus even een nieuwe thermostaat geregeld en die ingebouwd. Omdat de motorkap toch open was, heb ik het geoxideerde kleppendeksel ook maar een beurtje gegeven en in de hittebestendige lak gezet. Vanavond nog even een fotootje gemaakt, niet de beste kwaliteit, maar het geeft een beeld van mijn 'nieuwe' kleppendeksel:


Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Goed bezig. Ziet er mooi uit!

Riesh

Ziet er meteen een stuk frisser uit
Micra Addict

Kwarkieboy

Ziet er goed uit !
Misschien moet je een keer bij Jeroen330 lang gaan om je blokje te laten afstellen. Dat heeft bij mij heel erg geholpen. Vooral bij een lui blok werkt het.
K11 '95
K11 Aztek '00

Taxloss

Ziet er inderdaad goes uit. En welkom nog
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

AJS

Dit trof ik gisterochtend aan, baldadige jeugd had een spoor van vernielingen (aan auto's onder andere) door het dorp getrokken:



Ze hadden het spiegeltje op de ruitenwissers gelegd:



Dus vanochtend snel naar de sloop gereden, in de hoop dat de Aztek die daar staat nog spiegeltjes zou hebben. En wat denk je: geluk bij een ongeluk:


Leo

een set spiegels in kleur daar heb je echt heel veel geluk mee gehad O0

ik hoop dat de politie die jongeren kan opsporen van andermans eigendommen blijf je af :furious3:
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Lucky you!

Zonde van de schade.. Eikels
Nu wel je auto andersom parkeren he? je hebt alleen nog de andere spiegel op voorraad als het nog een keer gebeurt....!!

chiba_kun

Poeh! Daar kom je goed mee weg, zeker ook omdat het een hele speciale kleur is.

Maar wat erg zeg...!! Zo onnodig allemaal! :(

Kwarkieboy

Je snapt het niet waarom ze het doen !
Bij welke sloop ben je geweest ? (A)  ik zoek nog een bumper en motorkap :D
K11 '95
K11 Aztek '00