1.3lx 4deurs '94 & 3deurs 1.3 slx

Gestart door march.be, 22 november 2013, 19:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

march.be

#150
Dat het niet 100% is weet ik ook  ;D ik ben echt een beginnend lasser , toch met electrodes.  Ook is het echt dun materiaal , waarbij electrodes niet echt ideaal zijn. Had piet wat dichter gewoond had ik allang een goede klant geweest , voorbalkjes zijn ook aan vervanging toe..

In het slechtste geval punt ik het op z'n plaats en probeer ik het op het werk af te werken met de halfautomaat.

Ohja, de alternator van de groene heeft het blijkbaar ook begeven, deze morgen wilde die niet starten. Zo meteen even nakijken of het dan wel de batterij of de alternator is.

Leo

dynamo's gaan niet vaak stuk bij n micra, ik 9/10 keer de accu

hoelang zit de accu er al in ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

PW-performance

Zorg met het lassen ervoor dat je het volledig dicht last. Met het afslijpen is ook belangrijk dat je niet te hard slijpt ivm hitte. Als je blauwe plekken krijgt met slijpen is het te heet geworden en verzwak je de las. En laat zo veel mogelijk staan van de las dat is het sterkste. Gewoon doen is het motto en de ervaring komt vanzelf... O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

march.be

Okay , dankjewel voor de tips hoor Piet ! Ik ben vandaag uit nieuwsgierigheid tussen door ook gan kijken naar de prijzen van een half automaat laspostje. Ik zag een Welco met kleine bobines en kleine gasflesjes voor 350, das minder wat ik betaalde voor 1 reparatie bij de carrosier. Dus een slimme investering denk ik zo. Iemand ervaring met zo'n klein postje ? Ivm verbruik draad en gas ?  ( per 10 L )

Ik heb ook de alternator vervangen bij de groene . Ik denk dat ik indertijd toen ik de riemen vervangen heb , de riem te hard opgespannen heb , waardoor het boeltje kapot gedraaid is. Heb nu de andere gemonteerd en een rit van +- 200km gedaan en de wagen start nog steeds goed, en nu meet ik weer een laadstroom ook  O0

march.be

Vandaag even de groene gepoetst en verlaagd . Ook heeft de kerel van wie ik de velgen en verlaging kocht de papieren van de verlaging teruggevonden ! Dus nu kan ik de verlaging op beiden laten zitten voor de keuring.  Aangezien er geen chassisnr bijstaat of zo  O0




Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

Hier zijn we weer met wat updates van m'n rood scheurijzer  O0

Verleden week had ik dus het probleem dat dewagen 3 dagen op rij slecht startte. Daarna leek het verdwenen maat sputterde de motor met momenten soms enorm hard. Tot op het puntdat ik dacht: ohja , die is er aan. Gelukkig stopte het altijd na een paar seconden, maar het was allesbehalve aangenaam rijden. Dus maar even de vitale delen van de ontsteking na gegaan , en ja hoor meteen prijs :




Contactpunten en rotor ernstiggecorrodeerd. Voorlopig heb ik ze opgeschuurd, maar ik bestel nieuwe. Het sputteren en slecht starten is in ieder geval niet meer voorgekomen , dus :   ;D ;D
En terwijl we toch hartoperaties aan het doen waren , meteen maar even een pakketje van Jeroen onder de kap gezwierd:


Een ga15 gasklephuis !  hier naast het origineel cg13 item, die ernstig vuil was,net als het inlaatspruitstuk




En dan het ga15 tb en de zo ver mogelijk gereinigde inlaat:



Na een testrit merkte ik echter dat het er eerder op leek dat ik net vermogen kwijt ben...
Waarschijnlijk omdat ik nog niks heb laten afstellen. Hoewel ik de batterij even losgemaakt had .waarschijnlijk is enkel de batterij loskoppelen niet genoeg om de self learn te activeren ?
Mocht iemand het zefde probleem hebben /gehad hebbe; alle info is welkom :)

Dan nog een stukje uiterlijke opsmuk:sideskirts van een civic ek 4deurs ,  maar dan hevigboj getrimd om te doen passen. Ik had eigenlijk het verkeerde type mee , maar wou ze toch gebruiken  >:(

Dus na veel knippen , vijlen, plakken , schuren en schroeven , dit:


Lijkt een stukje lager , en past bij de lip vooraan vind ik.

Dat was het dan voor de wagen :)

Grtz , Jonathan.

Leo

Micra afstellen moet met een timing gun.

Micra kan zichzelf wel deels bijstellen maar dat duurt 50km

Verder goed bezig johan
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

Thx Leo. Ik dacht wel dat het even zou duren tot alles een beetje ingeleerd zou zijn. Morgen heb ik de plaat voor m'n moto en dan kan ik de micra eens naar de nissan dealer brengen . Zal nodig zijn om door de uitstoot test te raken bij de keuring binnenkort. Zijn er mensen die problemen hadden bij de apk na het plaatsen van een ga15 TB ?



Leo

Van alleen n ga15tb krijg je geen uitstootproblemen. Als je alle katalysatoren weghaald dan word het wat moeilijker
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

#160
We zullen snel weten of ik nog door de emissietesten raak , morgen ga ik nl naar de keuring.
Bij deze update heb ik dus de wagen zo ver mogelijk origineel gezet , behalve de verlaging en spruitstuk. Daarnaast heb ik ook de hele onderzijde met steenslag verf behandeld, en een nieuwe standaard demper gemonteed.




En verder een nieuwe aanwinst voor de micra :

OZ F1 velgen van de renault clio 182 .
Deze worden nog opgemaakt en waarschijnlijk andere banden opgelegd. Er zitten nu 195/50 15r op  en slepen wat bij volledige stuuruitslag. Kleur twijfel ik tussen zilver ,donker grijs of gunmetal groen .

Dan een aanwinst voor het arsenaal gereedschap die ik in de loop der jaren verzameld heb. Een zelf gemaakt setje oprij rampjes of hoe het ook heten moet  ;D




Dit was het voor deze keer dan , hopelijk verloopt de keuring vlekkeloos en kan ik weer een jaar verder tunen   >:D

grtz , Jonathan

Leo

Gave velgen. Met 195/45/15 heb je geen last meer van aanlopen.

Je kunt ook nog een andere panhard monteren voor de achteras
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

Ik zat ook aan die maat te denken. Het hangt er van af wat voor prijzen ik krijg bij de bandenboer. De panhard heb ik, maar mag niet in belgie voor de keuring.  :furious3:
Ik zal ooit eens inkorten.

Leo

45 is duurder dan 50 maar het verschil zeker waard :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Citaat van: Leo op 24 juni 2015, 23:42:46
45 is duurder dan 50 maar het verschil zeker waard :)

+1, dit ga je héél erg merken. Beste keuze is echt 195/45/15.
En de kleur van de velgen; ik zou gaan voor zilver of (donker)grijs.
Gun metal groen+rood is volgens écht geen combinatie  :-X Mja, dat ben ik :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)