1.3lx 4deurs '94 & 3deurs 1.3 slx

Gestart door march.be, 22 november 2013, 19:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

march.be

ontluchting mag je idd nooit afstoppen , ivm keerringen die het kunnen begeven.
ik kan misschien proberen een aansluitingkje te maken op een van de intake buizen, in de stijl van het origineel dan :)
ik denk ook dat ik de luchtfilter ruil voor de jaarlijkse keuring , is toch simpel te doen he .

Citaat van: Leo op 14 november 2014, 10:39:51
Ik heh de carter ontluchting via een oil catch can weer aangesloten op de inlaatbuis

En milo deze micra is al 35 verlaagd ;)

eigenlijk zelfs 40 mm met de verlagingsset van de group buy , maar het valt niet op door de bandenmaat (165/55-13 op 7j)

Citaat van: Milo op 14 november 2014, 08:26:59
Mooie updates, wagentje ziet er leuk uit zo!
Ga je nog omlaag?

dat zou ik wel willen , maar ik wil geen beenharde  schroefset . het moet toch nog een beetje comfortabel blijven . En een wikkeling van de veren af doen ben ik ook niet zo'n fan van, hoewel het super makkelijk te doen is ...
wat vinden jullie de beste optie om meer dan 40 mm te verlagen ? zonder naar BC racing of zo te hoeven gaan , die kosten meer dan de wagen zelf  :D






thom-micra

corsa b schroefset aanpassen wil prima!
heb het er ook onder zitten. rijdt best nog comfortabel.



Leo

Kan en klaar schroefset van brightsparkracing uit de uk
Kost nu 200 pond
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

Na weer een lange tijd ben ik er terug met een update :) Ik heb terug wat leuke dingetjes kunnen overnemen van Thieme  hier , dus de meeste zullen bekend voorkomen   :mfc:
Ten eerste de bougiekabelset. :



Dan een upgrade bij de remmen . En een leuk kleurtje , omdat het kan   8) :


En ja ik heb stoeprandschade... Jammer na al het werk die ik er in stopte, maar kan ik gelukkig makkelijk aanpakken , enkel moet er een vervangende set zijn dan :)

En dan iets wat ik al lang wilde , een dashboard met toerenteller. Deze is ook voor abs , maar dat heb ik dus niet . Tellerstand heb ik gewoon gelijkgesteld door middel van een schroevendraaier de wieltjes gewoon voorzichtig over te klikken naar de gewenste km stand. Ze staan wel niog niet 100% recht , maar ze doen het nog allemaal. Ik heb nl deze week de 100k gekraakt  :cheer:


Verder heb ik ook een ga15 tb overgenomen van Jeroen hier, vanaf die gemonteerd is zou ik de wagen graag eens deftig laten afstellen. Nog even de mogelijkheden hiervoor bekijken.

Dan had ik ook nog een paar cadeautjes gescoord voor m'n vriendin.
Een setje 100nx velgen met micra bandenmaat.
Voor:
Na:


En een spoilert (op de auto waar ik em van haalde)  :


Ik maak nog foto's van die gemonteerd ook , nog geen kans toe gehad :)


Dinky

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

thieme

Goed bezig ziet er keurig uit!

Milo

Netjes hoor, kblijf die (Schmidt) velgen gaaf vinden!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Micra Addict

march.be

En de beloofde foto van het groene gevaarte :


Deze wordt binnenkort ook verlaagd , maar dan enkel met veren . Die kerel waar ik de wielen haalde heeft me laten weten dat hij nog een eibach setje had liggen .  O0

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Conodihno

Mooie groene, maar das al snel goed ;)

march.be

Haha ja , vind ik echt een mooi kleur ook .

Maar er is minder goed nieuws.. Ongeveer een stuk van 40 cm kunnen uitslijpen vanwege roest aan de passagiers kant.. Aan de andere kant waarschijnlijk hetzelfde verhaal..
Kheb er nog geen foto's van durven nemen  :'(

Wel heb ik aan het oefenen geweest om het op te knappen met een electrode laspost. Das het gene ik ter beschikking heb dus moet het maar lukken.

Dit was de oefensessie op een spatbord van een vw. Ja er zitten grote gaten in maar dat was het begin. Nadat ik de afstelling wat onder de knie had , lukt het vrij goed denk ik . Wel zij het puntlasjes, maar "rupsen" van een cm of 2 lukken ook aardig.
Dus een hoek uitgehaald en geprobeerd terug in te lassen .
Na "lassen"

Na platslijpen

Wat denken jullie ervan ?

Milo

Ziet er goed uit! Maar of het opbokst tegen het normale lassen durf ik niet te zeggen.
Echter kun je het altijd nog laten doen door Piet hier op het forum, die is hier érg goed in.
Zeker een aanrader.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Begin is er gewoon nog wat meer oefennen :)

Piet woont wel n beetje uit de buurt milo.
Forum naam heet niet voor niets march.be
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2