KoekBenaan's grijze K11 1.3 SRI

Gestart door KoekBenaan, 12 juli 2013, 13:55:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KoekBenaan


https://www.dropbox.com/s/yjm3eizk55x2385/20130803_143945.jpg


https://www.dropbox.com/s/q3zc0049yo7dbbm/20130803_172317.jpg

Op de onderste foto lijkt het of de einddemper tegen de bumper aankomt, maar dit is niet het geval. Er is nog ongeveer een halve centimeter speliing.

Ik neem aan dat de demper van de 2.5" en 4" identiek aan elkaar zijn, en dat er alleen een ander sierstuk op is gelast. Dan zou de 4" toch niet meer lawaai moeten maken, of denk ik nu verkeerd?

Milo

Jeutje wat een ding.
Als je idd beweerd dat ie meer lawaai maakt zijn ze dus niet identiek, want die van mij (en Leo) hoor je amper als ie idle loopt en als ik beetje rev dan ist mooi beschaaft.
Het kan ook nog zijn, dat ie niet goed bevestigd is en dat ie daarom meer lawaai maakt.
Maar ik denk dat ik dat wel kan uitsluiten want dat moet je al snel horen en ik neem aan dat ook jij dat wel snel genoeg hoort!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

#47
aha duidelijke foto zo. het is wel de juiste flens. de demper van mij en milo hangt nog lager namelijk.

in het topic van bunnys cabrio staat een foto van een facelift bumper met 2.5 eindstuk

EDIT:


hmm dit is een twijfel geval, dat sierstuk is gewoon huge :-\
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

KoekBenaan

Had er nog wel redelijk uitgezien als de demper wat beter in het gat van de bumper was gevallen, nu ziet het er een beetje kamperig uit  :P

Zal eens kijken of ik binnenkort een filmpjes kan schieten over de lawaai dat het ding produceert.

chiba_kun

Ik vind hem een beetje te groot.

Jammer dat hij voor je gevoel ook een beetje teveel geluid produceert.

MaStErTuNeR Q

ik vind hem perfect hahaha .
Ben wel benieuwd naar het geluid .
vind het alleen wel jammer dat het dan alleen om het sierstuk gaat en niet heel die pijp dik 4 inch is .

KenSuperS

je kan ook niks met je rubbers doen, dat de uitlaat hoger hangt?

k vind de demper wel mooi, ben benieuwd naar het geluid.
haas en co.

KoekBenaan

#52
Ik vermoed dat je niet veel met de rubbers kunt doen, tenzij er kleinere rubbers te koop zijn. Misschien dat je die bevestigingspunten op de uitlaat kunt inkorten, maar dat lijkt me ook niet ideaal.

Ik heb geprobeerd een fatsoenlijk filmpje te maken, maar uitlaat klinkt veel zachter dan het in werkelijkheid is.
Tot overmaat van ramp wil het filmpje zich niet uploaden naar youtube, blijft op 0% hangen  :(
Ik zal van de week nog eens proberen het filmpje up te loaden.

Ik heb ook een stukje op de snelweg gereden, vanaf 90 km/u of harder komt er een soort van oorverdovende brom uit de uitlaat. En geloof mij, dat is niet prettig. Je kunt niet meer fatsoenlijk praten, telefoneren of muziek luisteren.
Dit heeft mij doen besluiten de originele uitlaat weer terug te zetten.

Iemand interesse in een Sportex uitlaat?  ::)

Er komt ook een wijziging in mijn to-do lijstje.
Het volgende gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren:
-4-2-1 spruitstuk
-Auto verlagen

Ik vind de auto op dit moment prima, dus verander ik even niks meer. Maar het gaat zeker in de toekomst weer een keer kriebelen, en dan verander ik weer wat :P

MaStErTuNeR Q


KoekBenaan


Leo

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 04 augustus 2013, 18:49:27
vind het alleen wel jammer dat het dan alleen om het sierstuk gaat en niet heel die pijp dik 4 inch is .

dat klopt niet helemaal de aansluiting van de pijp naar het sierstuk is dikker dan de 2.5'' variant

4'' BN1


2.5'' BN2



2.5'' BN2 VS OEM



Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2