Vermogen winst

Gestart door thom-micra, 07 juni 2013, 20:43:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom-micra

hallo,

heb een vraagje.
aangezien ik m'n micra nog wel een tijdje hou, zat ik te denken om tzt wat aan het vermogen te prutten.
open air filter is onderweg.
maar nu is mijn vraagje, hoeveel vermogen kan ik winnen met een janspeed uitlaat systeem?
ben ik dan ook de de-cat nodig?

hoor het wel :)

grt thom



Leo

#1
korte samenvatting van de powertest dag voor 1.3 tuning

begin met openlucht filter dan ga15 gasklephuis
http://www.ebay.nl/itm/JDM-Nssan-GA15-THROTTLE-BODY-SENSORS-1-5L-Pulasr-Vergaser-/271184098518

ook handig om eens langs jeroen te gaan en je micra af te stellen wat dan zal je wat meer koppel hebben en rond de 80 pk zitten met bovenstaande opties.

dan zoals je zelf aangeeft zoeken naar een andere uitlaat systeem.
je hebt een micra uit 98 en vanaf 97 zijn de regels voor je lamba waarde aangescherpt

een full group A janspeed uitlaat kun je dus maar beter niet inbouwen tenzij je deze elke keer voor je apk wilt omruilen. daar zit wel veel winst in overigens zeker 10 a 15 pk.

ik zou het een beetje op safe spelen en voor deze gaan
http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Micra-1-0-1-3-Hatch-1992-1999-Replacement-Sportex-Performance-Exhaust-/230985811914?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35c7d3c7ca

na uitlaat lijn is de ecu aan de beurt om deze te chippen. de 1.3 heeft een wat oudere ecu dus dat gaat niet bij de gemiddelde chiptuner, kwarkie heeft dat laten doen en dat gaf een mooie 11 pk winst als ik me niet vergis :)

na ecu blijft eigenlijk nog alleen andere nokken assen over maar deze zijn schaars

je kunt je vliegwiel laten afdraaien voor een betere respons

of je moet al zin hebben in n turbo set up ;D

kort om genoeg te doen hangt puur af van je budget
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thom-micra

kijk, hier kan ik wat mee :)

moet er iig niet aan denken elk jaar voor een dag het complete uiltlaat systeem te vervangen.... die laat ik achterwege dus :P

zijn er btw ook losse knalpijpjes voor de micra te koop? vind dit zo'n saai geluidje, haha



Riesh

doe eerst het uitlaatspruitstuk maar vervangen daar zit de meeste winst
Micra Addict

Leo

Citaat van: thom-micra op 07 juni 2013, 21:02:12
kijk, hier kan ik wat mee :)
moet er iig niet aan denken elk jaar voor een dag het complete uiltlaat systeem te vervangen.... die laat ik achterwege dus :P
zijn er btw ook losse knalpijpjes voor de micra te koop? vind dit zo'n saai geluidje, haha

ik hoop dat iemand mijn verhaal nog wat verder kan aanvullen, we hebben momenteel niet zoveel actieve 1.3 facelift tuners op het forum naar mijn idee :(

dit is de losse einddemper,
http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Micra-92-00-Sportex-Exhaust-Tailbox-Single-3-/350806946115?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ANissan%7CModel%3AMicra&hash=item51adb93143

ik heb dezelfde besteld maar dan voor een 1.4 (ik heb een lagere bumper)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Voor prijs/vermogenswinst is afstellen het gunstigst..

Vervroegd levert dat je zo een aantal PK op en een toename in koppel..
Das voor 40 euro geen geld en heeft zich afgelopen dyno meeting keer op keer bewezen..

Uitlaat en inlaat is stap twee.. Decat is niet nodig..

thom-micra

Nu krijg ik dus meerdere dingen waar ik mee kan beginnen, maar wat is iets waar ik het best mee kan beginnen.

.
Citaat van: Riesh op 07 juni 2013, 21:03:55
doe eerst het uitlaatspruitstuk maar vervangen daar zit de meeste winst
Hierbij kan hij wel door de apk?



Leo

waar je mee wilt beginnen hangt puur van je budget af en wat je wilt bereiken

kijk hier maar eens rond voor een indicatie van de prijzen :)

http://dealerservices.autotrader.co.uk/22922/download/rally-parts.pdf
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Wat Jeoen zegt: eerst zorgen dat de afstelling in orde is, dan daarvandaan verder werken.
Wat ik zou doen:
1. af stellen
2. uitlaatspruitstuk
3. inlaat, maar dan ook meteen zorgen dat je niet te arm gaat lopen dus meer brandstofdruk

vooral bij 3: meten is weten om te voorkomen dat je iets stuk draait.
Micra Addict

Jeroen330

Juist.. Wat deze jongen zegt

thom-micra

Maar is het ook mogenljjk om een spaghetti zelf te maken?
Alle gereedschappen heb ik namenlijk wel.. freesbank, pijpbuiger, draaibank enzz



thieme

dat kan zeker daar zou je eventueel nog iets meer info over kunnen krijgen van Chrismo die heeft dat ook zelf gemaakt.

Jeroen330

Is zeker zelf te maken.. Leuk project

thom-micra

Ik neem mijn woorden terug met het "saaie" geluid...
Net stukje gereden met het open lucht filter :)
Wat een lekker geluidje als je wat het gas intrapt,,, daaaaamn



Kwarkieboy

Chipje met open lucht filter 14 pk winst.
Gaat er zelfs nog iets zuiniger van lopen
K11 '95
K11 Aztek '00