Vermogen winst

Gestart door thom-micra, 07 juni 2013, 20:43:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KenSuperS

als je een super S hebt met schijven ed. dan ben je bijna VERPLICHT om hier en daar te upgraden!!! :cheer:

t is wel leuk natuurlijk dat hij specialer is als andere, maar t word pas uniek als je er naar eigen smaak wat moois van maakt.
haas en co.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

crash_750

eigelijk wel he ;) ik zit alleen dan met me airco die er dan uit zal moeten voor een ander spruitstukje,maar das best warm in een zwarte auto :-[ en m'n vrouwtje is het daar niet zo mee eens :'(
remuprade heb ik trouwens al 1,5 jaar in de schuur liggen ::)

Leo

ik zou de airco idd laten zitten

is genoeg leuk spul om mee te beginnen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

v6gek

Citaat van: KenSuperS op 17 juni 2013, 18:02:23
als je een super S hebt met schijven ed. dan ben je bijna VERPLICHT om hier en daar te upgraden!!! :cheer:

t is wel leuk natuurlijk dat hij specialer is als andere, maar t word pas uniek als je er naar eigen smaak wat moois van maakt.

Volledig juist gezegd.

KenSuperS

je hebt janspeed spruitstukken voor blokken met airco. hiervan loopt de linker pijp dan bijna over de tweede heen.

Jordy heeft er zo één, zal binnenkort ff foto opzoeken.
haas en co.

crash_750

je heb ze wel ja,maar daar hangt dan ook weer een prijskaartje aan :furious3:

thom-micra

dat heb ik dus precies zo, super mooie spruitstukken,, maar te duur.

ik zit hier en daar al te kijken, als het maken van die dingen nou zo moeilijk is. lijkt mij namenlijk niet. als je maar een freesbank, pijpenbuiger, slijptol en lasapparaat hebt, moet dat niet onmogelijk zijn.

ik zal eens kijken hoeveel zoiets gaat kosten :) alle gereedschappen heb ik wel tot beschikking 



v6gek

zelf bouwen van materialen die je op de sloop vind  :cheer:

er is genoeg performance materiaal te vinden op de sloop, zeker qua uitlaten en uitlaatspruitstukken ala spaggetti.

thom-micra

ben gister heel lang bezig geweest met het lezen over hoe je een spruit kan maken.. maar blijkt dus lang niet zo simpel te zijn als het lijkt!

je moet namenlijk met best veel dingen rekening houden, waaronder:
-dikte buis
-lengte buis
-4-2-1 / 4-1

aangezien ik wat meer vermogen wil bij het optrekken, wil ik voor 4-2-1 gaan, 4-1 is voor meer in hogere toeren.

als je dus niet de goeie lengte voor de buizen hebt, kan het dus zo zijn, dat de "schokgolf" van de uitlaat, door de buis gaat, bij de Y-splitting uitkomt, en dan weer terugkaatst naar de uitlaatpoort, waardoor je dus foute tegendruk krijgt..
dus als de buizen van cilinder 4-1 en 2-3 niet gelijk zijn, heb je dus al foute tegendruk volgensmij.

4-2-1 heeft dus cilinder 4 en 1 gekoppeld, en 2 een 3. en die 2 komen dan weer tesamen als 1..

en dan is het nog, kies ik voor RVS of staal?
Roest vast staal heeft de eigenschap dat het veel sneller afkoelt als staal, maar is ook duurder
en staal, trekt de warmte dan niet terug naar de kop?



ex streetlegal micra

Neem eens contact op met ter beek racing in leidschedam
Misschien willen ze hun kennis met je delen

Ik heb toen mijn uitlaatspruitstuk bij hun vandaan (ter beek heeft toen de rally micra's ontworpen {motorisch} en gebouwd )

Het is idd niet zomaar een paar buizen aan elkaar lassen
Maar je hebt rekening te houden met diameter / pijplengte / zelfs hoeveel graden bocht er als eerste na de uitlaatpoort komt

Als je toch de keuze hebt tussen staal of rvs zou ik voor rvs kiezen
Nooit geen omkijken meer naar roest e.d.
En mocht je de warmte vast willen houden kan je de pijpen altijd nog intapen
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

thom-micra

#41
bedoel je beek auto racing?

en met het maken van zo'n spruit wil ik natuurlijk berijken, dat het goedkoper kan als eentje uit engeland halen..
dus denk dat ik maar begin met staal. als het niet goed gaat is het nog maar staal.
het moet namenlijk vast goedkoper kunnen als een uit Uk halen.



thieme

Heb jij foto's van dat spruitstuk? ben benieuwd of er veel verschil inzit met het janspeed spruitstuk zal iig kwalitatief een stuk beter zijn.

ex streetlegal micra

Nee foto staan op een gecrashte desktop
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

thom-micra

heb een mailtje gestuurd, hopen op reactie :)