Mijn Micra K11 1.3 GX

Gestart door Joosie200, 21 september 2010, 10:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joosie200

Citaat van: Milo op 18 juli 2011, 18:40:37
Hahaha, jaa dat was echt een prachtig zicht ;D

Tja, geen navigatie bij de hand noch bekend in de buurt. Dus toen ik op die kruising af kwam rijden had ik echt zoiets: moet ik nu links of rechts? Had helemaal niet gezien dat ik allang de bestemming bereikt had hehe :-X

richardwbb

Ha ja dat heb ik allemaal gezien :P

Wat jullie niet hadden gezien is dat ik op de Julianalaan 82 bij een woonhuis had aangebeld waar niemand thuis bleek en toen vragen naar de midgetgolfbaan, om vervolgens bij een 9 hole golfbaan terecht te komen en na Rob en Jeroen330 uiteindelijk via Rachel van Nx forum en het internet er achter komen dat ik die 2 in 282 toch echt niet had gezien, zodoende was ik net een minuutje eerder dan jij, lol

Joosie200

#182
Tja, zo rij je er in 1 streep naar toe zonder problemen. En zo kom je er als nog zij het later dan gepland. Dat overkwam mij iig. Achja, beter laat dan nooit hmm  :-X

Voor:


Na:


Was ik mooi 4 uur zoet mee. Kon pas laat beginnen doordat de zon hoog staat terwijl ik normaal halverwege de middag al schaduw heb waar mijn auto staat. Mijn koekblik is iig een vers waxlaagje rijker (Dodo Juice  8))

En ik moet echt weer eens een fatsoenlijke camera gaan halen. Crappy phonepics ftw. :-\

Joosie200

En ik heb een nieuwe achterbank :D



Voor:



Voor en achter:



Eindelijk verlost van een achterbank vol met hondenharen!  :wave: Patrick: nogmaals bedankt dat je deze hebt gespot op de sloop. En dat je zo vriendelijk was om hem en van de sloop op te halen + erin te zetten!  O0 En dat was het dan  ;D Verdere wensen heb ik niet echt meer  :P

Red Racer

O0 mistlampen toch oooooit eens? O0


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Joosie200

Citaat van: Red Racer op 22 augustus 2011, 20:19:31
O0 mistlampen toch oooooit eens? O0

Om dat passend te krijgen zou ik de ruimtes zelf moeten creƫren, dus die gaan er niet komen. Wel is er een OEM Nissan micra hoedenplank gekocht via Ebay.co.uk, die via een tweetal vriendelijke NCN-leden en via de JAE deze kant op gaat komen.



Zo'n eentje. Om het plaatje compleet te maken :)

Gisteren wilde ik vanuit een parkeerplaats achteruit gaan rijden. Dus ik startte de auto, zette hem in de achteruit, wou gas geven om achteruit te rijden en prompt verscheen het N-CVT lampje. En die bleef branden en blokkeerde daarmee dat ik achteruit kon rijden. Boekje erbij gepakt en die gaf zo'n heerlijk algemeen antwoord: storing in het CVT-systeem. Eerst dacht ik: misschien eventjes wachten en daarna opnieuw proberen. Kwartier gewacht, hielp niks. Half uur gewacht, hielp niks. Toen maar de ANWB gebeld. Vervolgens daar 2 uur op lopen wachten. Met de vloeistoffen was niks mis. Wel met een bepaalde zekering, eentje van 10 ampere was kapot. Die vervangen en opnieuw de auto gestart. Het lampje bleef terug komen. Vervolgens eentje er naast van 15 ampere vervangen. Dat gaf ook geen resultaat.

Tot de beste ANWB-man het bakje met zekeringen onder de motorkap schoon ging maken. Bleek dat er niks aan de hand was geweest met de zekeringen zelf, noch met de CVT-bak zelf. (daar was ik namelijk bang voor) Maar de zekering kon niet goed meer het contact doorgeven. Is kennelijk een veel voor komend probleem bij mijn type micra met N-CVT bak. Want hij had een naslagwerk geraadpleegd waarbij onder de Nissan Micra dit vermeld stond. Het ligt dus aan het bakje waar de zekeringen ingeklikt worden. Dat gaat na verloop van tijd door vocht/temperatuurschommelingen broos worden en dus het contact laten onderbreken. Kortom: ik laat dat kunststoffen bakje vervangen voor een nieuwe. Wil niet over x maanden weer ergens stil te komen staan in the middle of nowhere.

Joery-Joery

Gelukkig is het dus een relatief klein probleem en niet je CVT-bak, wel lang zeg 2 uur wachten op de ANWB.
In die 2 uur tijd kan je een hoop erge dingen bedenken van wat het probleem kan zijn haha :D.

Joosie200

Slechte foto's, maar voor het idee...





En daarmee is de kous af. Mijn micra is nu compleet :)

Red Racer

zozo, een nette rechte OEM hoedenplakje O0 topie.

De speakers al aangesloten? er zit rechts achter de stoffen bescherm kap een stekker die je zo aan kan sluiten namelijk.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Joosie200

Nog niet aangesloten, maar ik ga wel even kijken morgen :)

chiba_kun

Hoe staat het met deze Micra eigenlijk?

Leo

Citaat van: chiba_kun op 05 oktober 2012, 11:28:15
Hoe staat het met deze Micra eigenlijk?

volgens mij is de TS niet actief meer, heeft immers ook zijn foto's verwijderd
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2