ReSp4wN's Micra K11 sr20de: 24 juni - dyno 155 whp - 190nm

Gestart door ReSp4wN, 01 augustus 2012, 10:12:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ReSp4wN

Ja precies, nu nog geluk met montage zonder montagepunten haha  ;D
Morgen ff op de sloop kijken

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

ReSp4wN

Ik was nou niet zo onder de indruk van die bc racing set, dus nu komen er sterkere veren, ik had eerst 8/6 besteld maar die achterste waren niet leverbaar in kortere veer, dan zou  ik nog 2cm hoger komen achter..

Dus dat is nu 7kg voor en 5 kg achter geworden dat in combinatie met die whiteline stangen
1480 euro verder in totaal, hoop ik wel dat de wegligging wat beter is ja  ;D

Al lees ik overal dat whiteline stangen op the best buck for performance upgrade is

smeck

gewoon een setje zelf maken van van FK racing bussen en Koni shocks/veren van een corsa en op de grond leggen! :D
ding van mij ligt als een baksteen op de weg...helaas heeft ie ook de snelheid van een baksteen op de weg, maar dat terzijde  ;D

Maar swaybars zijn inderdaad een van de beste upgrades om rollen tegen te gaan! Alhoewel ik persoonlijk bij FWD toepassing de voorste achterwege laat om onderstuur tegen te gaan. Met een wat slappere achterkant heb je wat meer onderstuur wat met een fwd in een bocht slechter op te vangen is dan overstuur. Met het hele subframe en eventuele voorpootbrug is de voorkant al goed stijf.
Ook zijn massieve motorsteunen (of poly inserts als je enig comfort wil houden) erg aan te raden als je met flink meer vermogen gaat rijden.
Mn prelude ging na de swap van 130 naar 220pk en na de motorsteunen te hebben vervangen kon k een launchen bij 4500rpm zonder wielspin, wheelhop of al teveel torquesteer ;)
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

ReSp4wN

Haha dat vond ik van mij crossa set ook toen die er net onder lag  ;D

Ik heb overigens al keiharde motorsteunen bij  G spec USA vandaan, dat blok beweegt niet meer  ;D

En zal het wel zien onderstuur / overstuur, vind het vooral fijn om nog iets van wegligging te hebben als je 200 vooruit rijd ook niet dat ie n bootyshake doet haha


Anyway, gister op de sloop geweest, alle beugeltjes verzamelen! en nog wat ander spul

stond een mooi 2000 micra, dus daar is het een en ander vanaf gegaan  (A)



De beugeltjes!  en die micra had uitstekende ruitewisserasjesdingetjes dus die ook gelijk maar meegenomen  gezien de mijne helemaal verrot is 8)



Kachelweerstand, maar denk dat ie verrot is heb het nog niet getest en wist het niet  zeker, maar was de beste die er was daar







De beugels die ik na moet gaan maken  :cheer:



Die heb ik ook pas nog gehaald, voor me veerpoot op fusee's beetje zonde om van die verroeste verschillende maten bouten op je nieuwe dure set te hebben  ::)



Die gered van de sloop, waren alleen de zij skirts en de voorbumper, achterkant is er waarschijnlijk afgereden ofzo, spoiler was er ook niet, verder zitten er diepe krassen in de set.



Na een wasbeurt

Doel is dat ik en degene die hem mij tipte, deze op gaan knappen, in de primer zetten en dan doorverkopen.

Is met de mistlichten erbij ook

Marco330

#320
Lekker bezig! Zat er nog een model '00-'02 achterklep op?

ReSp4wN


ReSp4wN

Nieuwe bouten en moeren paste niet, de pasmaat was 13 in plaats van 12... dus knap er maar een stel op denk  ;D

Ruitewisserasjes ook al voelde ze goed strak zonder speling, toch even uit elkaar gehaald en opnieuw ingevet

Oude ruitewisser asjes erafgehaald, de bjirijderskant ging goed los, de bestuurderskant brak het hele plastic in 2e dus dat werd 2 moeren eraf slijpen  ::) echt makkelijke plaats ie het niet haha.

Daarna nieuwe er weer opgezet, draai ik de ruitewisserarm weer aan, breekt die op de bevesteging in 2  ;D  t was zo n dag  :D

Ondertussen al nieuwe ruitenwisserarm gescoord dus dat zit wel snor, heb nog niet echt gereden met harde hoosbui maar neem aan dat hij nu niet meer piept en stukken beter wist  :cheer:


Verder bezig geweest met de ophangbeugels op de achteras en het chassis, en dit gaat het worden, moet nog helemaal afgelast worden dus is nog niet klaar.







Ook al zien de orginele bevestigingen er niet echt stevig uit heb ik toch maar goed dik  materiaal gepakt.

thom-micra




ReSp4wN

Dank u dank u,


Moet zo n stabillisator stang nou eigenlijk kunnen ronddraaien in zo een rubber of moet die knalvastgeklemd zitten?

smeck

die moet goed vast zitten, hoe meer speling die heeft hoe minder kracht ie kan opvangen ;)
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

ReSp4wN

Heb er namelijk heel veel vet bij gekregen voor die poly dingen...

Dus als ik het goed begrijp als ik ze horizontaal vast zou zetten zou die horizontaal moeten blijven staan zonder die droplinks?

Want ik kan hem wel op en neer bewegen in de poly dingen momenteel namelijk en nog strakker dan gaan heel die dingen stuk denk

edit:: heb het voornamelijk over de achterkant

Jano


PW-performance

Mooie beugels gemaakt... O0 Goed vet ertussen en dan vastzetten.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

ReSp4wN

Citaat van: PW-performance op 23 augustus 2014, 16:51:35
Mooie beugels gemaakt... O0 Goed vet ertussen en dan vastzetten.

Thank u


Ratel die ik bestuurderkant voor had is ook opgelost, het was niet de homokineet of het wiellager die heb ik blijkbaar TOCH WEL goed in elkaar gezet thank god  ;D

Het was de remschijf die  een groef in de remklauw aan het maken was.. dus zijn 2 ringetjes tussen gegaan zodat deze iets verder van de remschijf af zit en voila, problem solved  :cheer: