Het groene performance gebakje

Gestart door thieme, 14 juni 2012, 21:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thieme

Beter laat dan nooit eindelijk wat over mijn auto.
Dit is mijn eerste auto'tje ik wou eigenlijk eerst voor een Corsa B GSI gaan maar dat is het niet geworden omdat je hogere wegenbelasting en verzekeringkosten hebt en je moet geluk hebben om een goede te vinden. De meeste die je vind zijn best wel hard afgetrapt. Daarbovenop hoor je ook wel dat het niet echt een hele fijne beginnersauto is al verschillen smaken wel.

Ben daarna gaan kijken voor iets anders en kwam op een micra uit, tot op heden nog geen spijt van gehad ook niet nadat ik in mijn broertjes Corsa GSI heb gereden.

Hier wat foto's van mijn auto.






In de motorkap zit een grote deuk en op verschillende andere plekken zitten deuken maar heb tot nu toe nog geen roest kunnen bespeuren aan de dorpels en de versnellingsbak is gerepareerd voordat ik hem kocht dus ik was er vrij blij mee. Enigste onkosten die ik er tot nu toe aan gehad heb zijn nieuwe koplamppeertjes en een koppelingskabel.

Dat de auto al 207DKM op de teller heeft en wat deuken heeft wil natuurlijk niet betekenen dat ik er niks leuks mee doe. Ik hou het wel bij dingen die performance gericht zijn en die ik makkelijk zou kunnen overzetten als deze micra "op" is.
Het idee is dan ook om er een echte "sleeper" van te maken gewoon een auto waarvan je totaal niet verwacht dat ie zo snel is. Dit zijn mijn plannen voor nu:

- Janspeed spruitstuk+Sportcat+catback systeem
- Verlaging; waarschijnlijk 35mm zodat ik de oude schokbrekers kan behouden
- Powerboost valve of zoiets voor hogere benzinedruk
- met alu buizen een cold air intake maken i.p.v. de luchtfilter direct op de lmm
- Als het er in zit laten chip tunen maar dat weet ik nog niet zeker

Constructieve tips & opmerkingen natuurlijk altijd welkom :)

2yellow4u


Riesh

Met een goed luchtfilter en de janspeed zit je qua vermogen aardig in de buurt van de crossa
Micra Addict

Micra1.3E3HBSuperSE2

Mooie foto's. Is goed iets leuks van te maken! O0

Rob

net wagentje om te zien :) best wat van te maken
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

thieme

Thanks ga ook goed mijn best doen alleen moet ik eens kijken wat het zou kosten om op wat puntjes de lak bij te werken. Deukjes etc. maken me niet zo heel erg veel uit al ben ik wel aan het kijken voor een motorkap in dezelfde kleur.

thieme

Ik ben eens aan het rondkijken voor wat grotere lichtmetalen velgen wat er beter uitziet en dan meteen wat bredere bandjes.
Ik vind het alleen erg moelijk om velgen uit te zoeken die ook goed bij de micra passen. Aangezien mijn auto al vrij donker is heb ik het idee dat zwarte velgen niet zo mooi staan. Hebben jullie verder nog tips voor 15" velgen die niet te duur zijn?

Dinky

Hey Thieme,

Ik zou denk ik toch gewoon voor grijs zou gaan en ik heb mijn velgen bij www.velgenland.nl gekocht.
Volgens mij zijn er maar weinig die goedkoper zijn ;)
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

thieme

Ik heb al bij verschillende velgensites gekeken en ik zie wel een hele hoop mooie velgen maar ik heb er echt geen flauw benul van of ze onder mijn micra passen (als in goed uitzien). Ik heb daar dus totaal geen kijk op. Als jullie naar mijn micra kijken wat zouden jullie er dan op zetten? Zou erg blij zijn met gewoon wat linkjes van velgen die jullie denken die mooi zullen staan.

@ Dinky Ik bestel meteen banden mee en bij velgenland krijg je dan tweedehands banden, dan heb ik toch liever nieuwe ;)

Dinky

Citaat van: thieme op 13 juli 2012, 21:34:47
Ik heb al bij verschillende velgensites gekeken en ik zie wel een hele hoop mooie velgen maar ik heb er echt geen flauw benul van of ze onder mijn micra passen (als in goed uitzien). Ik heb daar dus totaal geen kijk op. Als jullie naar mijn micra kijken wat zouden jullie er dan op zetten? Zou erg blij zijn met gewoon wat linkjes van velgen die jullie denken die mooi zullen staan.

@ Dinky Ik bestel meteen banden mee en bij velgenland krijg je dan tweedehands banden, dan heb ik toch liever nieuwe ;)

Je kan daar ook gewoon nieuwe banden bestellen ;)
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

thieme


Bunny

Wel even op letten dat het naafgat groter 59.1 mm of groter is.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

thieme

ohh is goed dat je het zegt anders zou ik meer dan 3 uur voor niks in de auto zitten.

Provo

Heb je nog plannen met je K11?
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

thieme

Ja best wel Heb de velgen iig opgehaald en nog helemaal evrgeten een foto te maken van de velgen voor de auto ...
Voor de rest waarschijnlijk deze week nog bestelling doen bij humphris met:
Cold air intake
Full janspeed uitlaat met sport kat
benzinedrukregelaar
soort short shifter achtig iets
en een wegliggingsset met verlagingsveren, uprated schocks en veerpootbrug voor en achter.