Mijn Oud Oma Autotje

Gestart door Wimme91, 28 december 2010, 20:40:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wimme91

Beste Forum Genoten,

Heb op 3maart 2010 mijn rijbewijs gehaald.
Sindsdien rij ik in de auto van mijn oma rond en heb hem inmiddels gekregen.
Hij heeft bij haar altijd binnen in de garage gestaan en ze heeft er in de 7 jaar dat zij hem heeft ongeveer 10dkm ingereden.
Ik heb hem gekregen met 20dkm op de teller, ze heeft hem namelijk 2e hands gekocht met 10dkm op de teller, maar goed weinig kms dus:p

Heb hem inmiddels 9 maand en heb er aardig wat bij gereden om precies te zijn 50dkm, tellerstand nu 70.238km.

Er zijn weinig dingen die ik positief vind aan deze auto, het enige is dat hij heel weinig onderhoud nodigheeft.
Minpunten: Langzaam, Hoog benzine-verbruik, niet echt comfortabel

Ondanks deze minpunten ben ik wel van plan hem om hem nog 6jaar te berijden, puur omdat mijn oma de wegenbelasting en de verzekering betaald(a)

Het betreft een Micra K11 uit 2002 met een 1.0 Automaat Luxury uitvoering

Rob

ah nog een zilver race monster ziet er mooi uit

zet voor de link even [img ] en aan einde [/img ] (zonder spaties tussen de [haakjes])
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

davey

zo die ziet er very nice uit zeg bling bling!

maar hoog benzine gebruik??? wat is hoog?

ik rijd met mijn micra 1 op 16 en dat zou nog een stuk zuiniger kunnen als ik niet zo vaak lekker doortrek en met het gas speel ::)

vind de mijne ook niet echt oncomfortabel, en de mijne is nog wel verlaagd:p oke het is geen mercedes maar ook lange stukken vindt ik nog prima te doen hoor!

btw jij rijd veel :o
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Joosie200

Jammer van de 1.0 versie, maar je hebt wel een K11 te pakken in een van de laatste productiejaren.  O0 Verder heb je er geen vaste lasten aan, dus tis mooi rijden zo! En idd, wat is hoog benzineverbruik?  :) Heb een 1.3 uit 1997 en haal doorgaans 1:15/1:16, vind dat niet een hoog verbruik. Sterker nog: is een vooruitgang op de 1:12 die ik eerder had met mijn eerste auto!

Challenge

Rij nu 1 op 14 met een 1.0 wel heel de tijd 120 op de snelweg,vind ik niet verkeerd,rij ik rond de haal ik 1 op 16/17.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Wimme91

#5
Het benzine verbruik:

Het is een automaat, gevolg hiervan is veel hogetoeren en dus hoog verbruik.

Als ik normaal 120 op de snelweg rij heb ik een verbruik van 1 op 10/11
Ze wil zuinig, echter moet ik dan achter een vrachtauto plakken en 85 rijden, een verbruik van 1 op 17 is dan haalbaar.

Doe bij normaal rijden tussen de 350 en 400km een tank, niet veel dus.

Qua comfort is het wel te doen maar ff van waar ik woon(Hoogeveen) naar Maastricht is niet echt een pretje, ben blij als ik er dan ff uit ben, maar goed ben ook 1.85 en 95kg.
Maar voor een auto in deze categorie is dat wel normaal volgens mij:p

Hoe ik aan die 50dkm kom is puur voor zaken en ritjes met vrienden

Joosie200

Citaat van: Wimme91 op 29 december 2010, 00:05:16
Het benzine verbruik:

Het is een automaat, gevolg hiervan is veel hogetoeren en dus hoog verbruik.

Als ik normaal 120 op de snelweg rij heb ik een verbruik van 1 op 10/11
Ze wil zuinig, echter moet ik dan achter een vrachtauto plakken en 85 rijden, een verbruik van 1 op 17 is dan haalbaar.

Doe bij normaal rijden tussen de 350 en 400km een tank, niet veel dus.

Ik heb ook een automaat, toch merk ik weinig van hoog verbruik. In de zin van 1 op 10, 1 op 11 rijden. Ik rij gewoon 120km/u op de snelweg. Maar als je voornamelijk stadsritjes doet, tja dan kom je 's winters wel in de buurt van 1:12 i.p.v. 1:16. Motor blijft koud en heeft meer benzine nodig, hence: hoger verbruik. Maar zou best weleens kunnen uitmaken of je een 1000cc of 1300cc micra rijdt. Dat de 1.3 dus minder in de toeren hoeft te zitten want met meer pk komt ie makkelijker vooruit.

Was voor mij sowieso de reden om voor de 1.3/1300cc dan wel 1.4/1400cc te kiezen boven de 1.0/1000cc. Toch net wat meer, terwijl je het in verbruik amper merkt maar in power wel (zoals stoplichtsprintjes/pedaal plat naar beneden op de invoegstrook enzo  :D) Ach, wie weet kun je later wel de overstap maken naar een 1300CC SLX/Super S versie o.i.d. Dan ga je er echt op vooruit  O0

nismo

Citaat van: Challenge op 28 december 2010, 22:34:51
Rij nu 1 op 14 met een 1.0 wel heel de tijd 120 op de snelweg,vind ik niet verkeerd,rij ik rond de haal ik 1 op 16/17.

1.0?

Anti autostyle!!

davey

hoogeveen --> maastricht?? wtf dat is zeker een eind! werk je daar dan?

Ik heb dan wel gewoon een handbak maar dat het zoveel verschil op het verbruik uitmaakte wist ik ook niet! ik rijd ook best behoorlijk veel snelweg en rijd dan ook hele stukken tussen de 120 en de 140! veel doortrekken terugschakkelen en gas erop enz enz en dan haal ik zelfs nog 1 op 16
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

emiel

Aloha,

als eerste welkom hier!

De micra ziet er goed uit en het is toch super dat oma je nog een beetje kan sponsoren  O0.

Tja en het verbruik: wij hebben een K10 1.2 automaat en dat beestje lust ook wel wat op de snelweg.
Dan is het ook goed te merken dat het "maar" een drietraps-automaat is
Maar ja auto rijden kost toch gelkd en de micra brengt je overal goed naar toe en dat is toch wel het belangrijkste (vindt ik)

Veel plezier hier op het forum,

Emiel

Taxloss

Zou ik toch even naar laten kijken hoor dat benzine verbruik. Ik reed met mijn oude 1.0 makkelijk 1 op 18.
En als ik snelweg reed 1 op 15...

Met de 1.3 nu is het wel aanzienlijk minder. denk 1 op 14 en snelweg 1 op 12 ofzo...
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Challenge

Citaat van: nismo op 29 december 2010, 01:08:59
Citaat van: Challenge op 28 december 2010, 22:34:51
Rij nu 1 op 14 met een 1.0 wel heel de tijd 120 op de snelweg,vind ik niet verkeerd,rij ik rond de haal ik 1 op 16/17.

1.0?
He he is mijn vriedin haar auto micra 1.0cvt.

Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

debby

met die van mij doe ik met 1 tank ook ongeveer 400 km maar ik gooi er altijd maar rond de 30 liter in.
dat bordje zachte berm is geen waarschuwing, maar een uitnodiging

Wimme91

#13
FF een update mbt het benzine verbruik:

Ik ben der uit denk ik.
In de winter rijd ik met de kachel hoog aan, nu in de zomer rij ik met de kachel op zijn koudst.
En zowaar heb ik een verbruik van 1-14/15 met soms nog een zware voet ook.


Trouwens, KM stand nu is: 90.651

Milo

Citaat van: Wimme91 op 16 mei 2011, 17:48:05
FF een update mbt het benzine verbruik:

Ik ben der uit denk ik.
In de winter rijd ik met de kachel hoog aan, nu in de zomer rij ik met de kachel op zijn koudst.
En zowaar heb ik een verbruik van 1-14/15 met soms nog een zware voet ook.


Trouwens, KM stand nu is: 90.651

Ja, kachel op zn warmst wil idd wel flink op je benzine verbruik toenemen ja ;D
Maar leuk wagentje joh!
Wees er zuinig op :D
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)