Inlaatspruitstuk aanpassen van een CG13DE

Gestart door Chrismo, 03 januari 2009, 00:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chrismo

Het inlaatspruitstuk van mijn Micra vind ik toch wel wat vreemd gevormd! Als ik het zo bekijk kan dit vele malen beter, en daarbij doel ik op een veel betere air-flow.

Is er al eens een modificatie gemaakt voor dit spruitstuk? Denk hierbij dat ik zelf Alu kan lassen, en dit daarom eens wil gaan proberen!

Mijn idee was om de flenzen op dezelfde plaats te laten, maar die lange buizen er tussenuit te halen, en hiervoor een bak te maken.




gr Chrismo

Michiel

Eindelijk een foto gevonden, dit bedoel je:

Chrismo


Michiel

Zo te zien zitten die er nog niet op, maar de kant naar het blok is hetzelfde als origineel, er is gewoon een stuk aan vast gelast.

Chrismo

Weet jij ook of er resultaat is geboekt met dit spruitstuk??

Michiel

Citaat van: Chrismo op 08 januari 2009, 22:58:38
Weet jij ook of er resultaat is geboekt met dit spruitstuk??

Ik weet wel dat dit is gebruikt voor een turbo setup, hoef je niet met meer bochten te gaan werken, korte leidingen, weinig bochten is minder turbo lag.
Maar ik denk wel, dat als je dit bij een N/A setup zou gebruiken dat je zeker wat zou winnen. Wellicht met het gebruik van andere injectoren dat hij nog beter tot zijn recht komt.

Chrismo

Lijkt me iig een zeer mooi project! En natuurlijk ook uniek! Je hebt geen maten ervan? Of de maker's mail?

Mocht ik ooit een set Tomei nokkenassen 256 graden erin willen zetten zal dit in combinatie met zo'n inlaat beter gaan! Een 4-2-1 uitlaatspruitstuk zit er al op......

Denk er binnenkort eens mee bezig te gaan!





gr Chrismo

Larrs

Ik heb volgens mij de eigenaar gevonden van de Micra met die inlaat. ^-^
Eigenaar: http://www.micra.com.au/community/member.php?userid=1487
Topic: http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=26840

Hij heeft het over een 'custom sheet metal plenum', geen idee wat dat betekent in het Nederlands. Maar volgens bedoeld hij dat ding mee wat jij graag wilt hebben.
De foto van Michiel komt ook voor in dat topic.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.