Concrete veranderingen voor meer vermogen.

Gestart door mark, 17 december 2008, 15:38:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Hee hallo,

Ik zit zo het forum Tuning/Performance door te spitten maar ik kan nou niet zo snel concrete punten vinden om vermogen te winnen.

Dus ik kwam op het idee om hier concrete veranderingen aan de auto neer te zetten met daarbij de winst en vermogen en wat de prijs er van is.

Dus:
Verandering:...................
Winst in PK:...........
Kosten:..........
Arbied:.....

Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Mark

SamBam

De eerste ;D

Verandering:luchtfilter (Cold Air Intake)
Winst in PK:2-5
Kosten:80 euro ofzo
Arbeid: Plug and Play als ie te krijgen is voor micra

rob

universeel alleen of een inleg filter K&N

Michiel

Citaat van: rob op 17 december 2008, 17:31:40
universeel alleen of een inleg filter K&N

Een inlegfilter geeft minder winst dan een openluchtfilter.
Mits niet goed gemonteerd geeft een openluchfilter zelfs vermogensverlies....

nismo

Niet lullig bedoelt, maar je kan pk winst nooit aangeven, is altijd afhankelijk van de motor, de km stand, wat er verder veranderd is aan het motorblok c.q. auto.

Tevens is het vermelden van betrouwbaarheid ook wel een idee, net als lachgas is bv. 30 - 50 pk winst maar niet al te best voor de motor ( ligt natuurlijk wel aan de afstelling)

Als je in een micra echt meer vermogen wilt hebben en er toch tijd en geld en moeite in wilt steken zou ik ervoor kiezen om bijvoorbeeld een goed opgebouwde turbosetup te maken of bijv. een 1.6, 1.6T of een 2.0 ( in echt extreme gevallen een 2.0T) erin te hangen. Dan wat meer werk maar wel degelijk en meteen betrouwbaar meer vermogen.( althans de non-turbo motoren dan)

Anti autostyle!!

Larrs

Nog een extreme tuning, supercharger.
Link: http://www.datrats.com.au/MICRA%20K11.htm

Verandering: veel
Winst in PK: 2,5 x standaard vermogen
Kosten: veel
Arbeid: geen idee, maar je moet wel handig zijn en weten waar je mee bezig bent.

Een turbo is ook duur, maar denk ik wel betrouwbaarder, mits goed afgesteld. Oh ja, ook makkelijker aan te komen.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

mark

Citaat van: nismo op 17 december 2008, 19:24:28
Niet l*llig bedoelt, maar je kan pk winst nooit aangeven, is altijd afhankelijk van de motor, de km stand, wat er verder veranderd is aan het motorblok c.q. auto.

Tevens is het vermelden van betrouwbaarheid ook wel een idee, net als lachgas is bv. 30 - 50 pk winst maar niet al te best voor de motor ( ligt natuurlijk wel aan de afstelling)

Als je in een micra echt meer vermogen wilt hebben en er toch tijd en geld en moeite in wilt steken zou ik ervoor kiezen om bijvoorbeeld een goed opgebouwde turbosetup te maken of bijv. een 1.6, 1.6T of een 2.0 ( in echt extreme gevallen een 2.0T) erin te hangen. Dan wat meer werk maar wel degelijk en meteen betrouwbaar meer vermogen.( althans de non-turbo motoren dan)
Ik denk dat er genoeg redenen zijn om de huidige 1.3 blok er in te houden, het is al snel gemakkelijk een 1.6 of groter blok er in te proppen. Maar ik zou zeggen, zet de opties neer met een indicatie van de winst, prijs en arbeid.

nismo

Het probleem is dat je uit het 1.3 blok niet heel erg veel winst zal halen met niet al te extreme aanpassingen.
Jij bv. hebt met al die aanpassingen waarschijnlijk net iets meer dan 100pk, terwijl je als je een 1.6 blok hebt, je al 100 pk hebt zonder motorische aanpassingen ( dan heb je natuurlijk wel wat meer gewicht) je hebt dan wel meer werkzaamheden maar wel een zekerheid.

Dus vandaar mijn opmerking.

Ik snap wel dat je een lijst wil maken met de opties, op zich wel een goed idee, maar het vermogenswinst is gewoon bijna niet te zeggen en je moet heel veel moeite doen om aan die onderdelen te komen.

Ik zal mijn baas eens vragen wat voor onderdelen HKS, Nismo, OS giken etc. allemaal kan leveren.

Anti autostyle!!

mark

Citaat van: nismo op 18 december 2008, 10:43:12
Het probleem is dat je uit het 1.3 blok niet heel erg veel winst zal halen met niet al te extreme aanpassingen.
Jij bv. hebt met al die aanpassingen waarschijnlijk net iets meer dan 100pk, terwijl je als je een 1.6 blok hebt, je al 100 pk hebt zonder motorische aanpassingen ( dan heb je natuurlijk wel wat meer gewicht) je hebt dan wel meer werkzaamheden maar wel een zekerheid.

Dus vandaar mijn opmerking.

Ik snap wel dat je een lijst wil maken met de opties, op zich wel een goed idee, maar het vermogenswinst is gewoon bijna niet te zeggen en je moet heel veel moeite doen om aan die onderdelen te komen.

Ik zal mijn baas eens vragen wat voor onderdelen HKS, Nismo, OS giken etc. allemaal kan leveren.
Ik zie wel wat in om een 1.6 blok erin te hangen maar dan ook nog met turbo. Heb je enig idee wat de kosten zijn?

Taxloss

Ik denk dat de kosten veel zullen zijn. Moet erg veel aanpassen voor zo'n blok natuurlijk!
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

nismo

De kosten is een beetje afhankelijk van wat je allemaal wilt en wat je allemaal zelf kunt natuurlijk.

Als je zelf het blok eruit kan halen en alles zelf kan aanpassen en zelf het andere blok kan maken en dergelijke scheelt dat je natuurlijk al heel veel.

Waar je iig rekening mee moet houden is de kosten van een blok, de turbo, de overige onderdelen die je wilt gebruiken.
Waar je dan ook rekening mee moet houden is met schokbrekers, dempers, remmen etc.

Ik dénk dat als je zo tussen de 3 en 5 duizend euro denk je het wel zal redden.
Maar vraag het eens aan dick (weet niet of je hem wel eens spreekt) wat hij ervoor vraagt, als hij dat zou moeten doen.

En de aanpassingen vallen op zich wel mee. Je moet wel weten wat je doet natuurlijk, dus de voorbereidingen zullen de meeste tijd in beslag nemen.

Op ncn is er iig al wel het een en ander over terug te vinden over wat je met het 1.6 blok kan doen, dan is het verder kijken wat je allemaal aan moet passen en zo om het in de micra te kunnen plaatsen.

Anti autostyle!!

nismo

Maar als je dan toch een ander blok pakt zou ik gaan voor een SR20DE.. heeft al 143 pk en heel makkelijk veel sneller te maken, denk aan nokkenassen, uitlaat, en dergelijke, veel voor te vinden en heel erg degelijk.

Natuurlijk wel zwaarder en groter en meer moeite om aan te passen, maar als je het doet moet je het goed doen.

wat natuurlijk ook nog kan schiet me net ineens te binnen.. is een NEO VVL blok van nissan, ik geloof dat de SR16VE al een vermogen heeft van 175pk!
Wel een heel duur blok en ook weer wat aanpassingen maar goed is maar wat je wilt.

Wat ook nog een oplossing is, is natuurlijk gewoon een snellere auto kopen, maar dat is ook niet alles.

Anti autostyle!!

Michiel

Het mooie van een CG13 blok tegenover andere motorblokken is o.a. het gewicht.
Hang je er een 1.6 in, die gewoon kilo's zwaarder is verlies je ook gelijk de winst van het vermogen.

Een 1.6 VVL is dan een goede keus, veel vermogen tegenover een acceptabele gewichts toename.

Kosten 1.6 VVL: rond de 1200 euro aanschaf (als je geluk hebt). Inbouw en pas maken zal zo rond de 1000 euro extra kosten.
Werk: erg veel
Ook komt er bij een motorswap ook nog de verzekering kijken en hij moet opnieuw RDW gekeurd worden, allebei hogere kostenposten.


nismo

Zeker waar maar wel de moeite waard. Je hebt dan een goed en betrouwbaar blok voor toch relatief lage kosten.. en een enorm vermogen, mits je de VVL pakt.

Anti autostyle!!

Challenge

Je kan het ook anders zien:
Ik vind tunen, het maximale uit je huidige blok halen.
Je gaat toch veranderingen brengen aan het gewicht van de auto.
En uit een 1.3 is genoeg te halen.
Kijk maar bij mij rijden er zat rond met 200pk en dat blijkt ook allemaal heel. :)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl