Toerenbegrenzer

Gestart door mark, 10 december 2008, 11:05:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Hee hallo,

Aankomend weekend ben ik straks de trotse eigenaar van de oude micra van Martijn(Challenge). Martijn heeft de micra aan zijn kleinere broertje verkocht en nu wordt hij door verkocht aan het kleinste broertje.

Na veel zoekwerk over ecu's en de toerenbegrenzer kan ik nou geen duidelijk antwoord vinden om de begrenzing eruit te halen. Heeft iemand concreet een oplossing.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Mark

rob

hey welkom en leuk je te zien op het forum stel je je zelf en de auto voor?

hoeft niet natuurlijk ;)

Challenge

Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl


Taxloss

Er zijn wel meer zilveren micra's hoor...

Maar leuke koop en leuk dat je je hebt aangemeld op het forum!
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

mark

Bedankt, als ik de auto heb zal ik wel wat in Show your car zetten. Maar niemand weet hier een oplossing voor?

Larrs

Alleen dat je in de ECU moet rommelen om de begrenzer eraf te halen. Aan de standaard ECU valt volgens mij weinig te veranderen, dan heb je een aftermarked ECU nodig of misschien lukt het met een SAFC.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

SAFC heeft die optie niet :)

Citaat van: Larrs op 11 december 2008, 14:34:42
Alleen dat je in de ECU moet rommelen om de begrenzer eraf te halen. Aan de standaard ECU valt volgens mij weinig te veranderen, dan heb je een aftermarked ECU nodig of misschien lukt het met een SAFC.

mark

Ik had ook gehoord om een stand alone ECU te nemen, alleen is dat vrij prijzig?

Challenge

De begrenzer is bepaald door de ecu.
Wat heel misschien zou gaan is een piggiback.
Die zou dan het signaal moeten misleiden naar je ecu.
Maar is ook niet echt een goedkope oplossing.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Michiel

Citaat van: mark op 11 december 2008, 15:25:38
Ik had ook gehoord om een stand alone ECU te nemen, alleen is dat vrij prijzig?

Ik eens een prijsopgave gedaan van een EMS Stinger ECU, dat kostte toen 1200 euro inclusief inregelen, dat was een stand-alone systeem.

mark

#11
Citaat van: Michiel op 11 december 2008, 15:54:34
Citaat van: mark op 11 december 2008, 15:25:38
Ik had ook gehoord om een stand alone ECU te nemen, alleen is dat vrij prijzig?

Ik eens een prijsopgave gedaan van een EMS Stinger ECU, dat kostte toen 1200 euro inclusief inregelen, dat was een stand-alone systeem.
Oke, maar er zijn geen goekopere oplossing? Volgens mij is de huidige ECU niet aan te passen, klopt dat?

Larrs

Ik heb dit hier nog gevonden. Op NCN was dezelfde vraag, dus zet het ook in dit topic.

CiteerDit is mogelijk voor de K11 vanaf 99. (Dit kun je ook zien aan de stekker die je instrumentarium ingaat.) De meesten zullen begrenst zijn en je zult merken dat je Micra, als je deze een beetje opvoerd, bij 185 kh/h tegen een blok lijkt te rijden (figuurlijk dan). De toerenbegrenzer is het niet, want je meter staat pas bij 6500 rpm als je in je 4 rijdt. Goed, hier de oplossing om over de 200 + te komen als je Micra dit trekt.

Het probleem zit hem in een signaal dat van de snelheidsmeter weer de computer in gaat en de inspuiting tijdelijk stop zet. Deze zul je moeten onderbreken. Aan de slag dus: je verwijderd de kap van je snelheidsmeter en je maakt ook het instrumentenhu is los. Je kunt nu de stekker van je instrumentarium bereiken en losmaken. Let op! Dit moet maar een stekker zijn, dus niet de modellen waar er drie inzitten! Maak nu voorzichtig de kabelbinder los om de kabels van elkaar af te krijgen. Als je nu goed aan de achterkant van de stekker kijkt waar de draden in gaan staan er in de hoeken de getallen 1, 14, 15 en 28. Je moet kabel 16 hebben (das dus naast die van 15). Als het goed is, is dit een blauw geel gestreepte kabel met zilveren ringen. Deze doorknippen en er een schakelaar tussen zetten. Deze moet er tussen omdat je anders veel meer brandstof verbruikt wat niet nodig is. Wil je een keer door het dolle heen gaan, dan zet je hem even om en kun je, indien je Micra het toelaat, van je teller aflopen. Succes
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Maar dat is meer de snelheidsbegrenzer, wat Mark wil is waarschijnlijk tot 8000 rpm ofzo doorgaan....

Larrs

Citaat van: Michiel op 11 december 2008, 18:35:22
Maar dat is meer de snelheidsbegrenzer, wat Mark wil is waarschijnlijk tot 8000 rpm ofzo doorgaan....
Staat zelfs in de tekst bovenin. :P

Er zijn inderdaad ook twee soorten begrenzers. Allebei met een ander doel.

Dan moet de ECU aangepast worden om de toerenbegrenzer eraf te halen.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.