Inlaat traject van een CG13DE, en deze verbeteren

Gestart door Chrismo, 23 november 2008, 14:00:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chrismo

Tja, wat de titel al zegt....... Ik vind de hele inlaat vanaf de cilinderkop gekeken, een ontzettende restrictie in het ademhalen van een CG13DE motor.
Waarom heeft deze motor niet de inlaat ontworpen zoals een SR20 dit heeft? Een grote inlaatkamer, waar elke cilinder zijn lucht kan halen, ipv 4 lange buizen naar 1 flens toe. Is hier een reden voor? Ik zit steeds meer te denken een originele inlaat compleet aan te passen (tja ik kan alu lassen ^-^), en zo te maken dat aan elke cilinder een rechte buis zit, zo kort mogelijk, welke allen uitkomen in een grote kamer/buis. Op deze buis alle vacuumaansluitingen maken, en ook een TB hieraan te zetten, zoals een SR20 dit heeft.

De TB van een N15, die dan ipv 45, 50mm wordt, moet voldoende zijn........

Wat zijn hier de meningen over.......en is dit al eerder gedaan? Zo ja, waar is dit te vinden??







gr Chrismo (inlaatspruitstuk is al in bestelling  :P )

Michiel

Omdat de luchtmassameter zo hoog is hebben ze waarschijnlijk gemaakt dat de inlaat daarom in zo'n rare bocht loopt.

Ik heb er ook eens over gedacht om de inlaat te veranderen.
Als je ongeveer 5 cm buis vanaf het blok tot een kamer maakt en aan de zijkant dan de luchtmassameter maakt zal je inderdaad wel een hoop opschieten.

Een tijdje geleden heb ik wel een foto gevonden hiervan, ik zal eens zoeken.

Chrismo


Michiel

Citaat van: Chrismo op 09 december 2008, 20:47:50
Heb je die foto al gevonden? Ben benieuwd! :wave:

Nee, eigenlijk niet meer gevonden, ik weet nog wel dat ik hem op micra.com.au had gevonden.

Challenge

ik denk dat ze dit ook hebben gedaan vanwege de code CG:clean and green.
ze hebben allemaal dingen gedaan om de mileau eisen te halen >:(
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl