snellere nokkenassen

Gestart door Larrs, 22 augustus 2008, 23:07:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Larrs

Ik had me zelf al wel voorgenomen om nog geen snellere nokkenassen te nemen vanwege de prijs en wat je terug krijgt.

Al heb ik wel voor mij een adres gevonden die nokkenassen levert voor de Micra. Maar volgens mij is DiVaLo de beste, alleen heel erg ver van mij vandaan. Hij zegt dat hij nokkenassen heeft die de CO2 uitstoot niet vermeerdert.
Dat is ook belangrijk voor de APK.

Iemand in Engeland heeft iemand nokkenassen van Pipercam. De Ultimate versie, deze zou 12 pk extra moet geven.
De acceleratie is erg vooruit gegaan, maar de rest niet. Maar diegene heeft geen spaghetti spruitstuk.
Deze meneer: http://www.micra.org.uk/showthread.php?t=22225

Er zou dan wel goed gekeken moeten worden wat het beste is voor de Micra.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Chrismo

Zo te lezen is het monteren van nokkenassen in een Micra 1.3 ook niet erg simpel! Ik heb meerdere nokkenassen in SR20 blokken gezet, wat helemaal nix voorstelt! Hij praat steeds over vulplaatjes volgens mij! Die kom je in een SR20 niet tegen. Heeft een Micra geen hydraulische klepstoters dan??

Tja, 400 pegels neerleggen en dan 10 pk winnen is wel veel geld. Daarintegen is het wel een goede upgrade, welke extra goed werk ism mods als spruitstuk, open luchtfilter, andere uitlaat!

Twijfel is helaas aanwezig!!



gr Chrismo

Michiel

Geloof dat er standaard in een 1.3 236 graden zit.

Larrs

Een Micra heeft volgens mij inderdaad hydraulische klepstoters. Al wordt er wel meer over vulplaatje gepraat op het Engelse Micra forum, schijnbaar is het wel nodig.

Ik denk dat Michiel en Challenge het wel kunnen vertellen hoe het precies zit met de nokkenassen in een Micra.

[update]
Daar is hij al. :P
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Challenge

Tja wat wil je met je auto....
Lees nu al zo vaak ik wil dit en dat en dan als ze de prijs zien.....Laten ze het afweten.
Als je bij een micra meer pk wil zonder turbo,moet je een hoop dingen omzeilen.
Micra is niet voor niks:clean and green afkorting van CG13DE.
Dus vraag eerst bij je zelf af wil ik het er aan uitgeven.
Als je meestal andere nokkenassen neemt, ga je ook je toerenbereik verleggen.
En 5 pk door alleen een ander luchtfilter merk je echt niet.

Dat is even mijn mening er over.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Larrs

Citaat van: Michiel op 17 november 2008, 22:06:35
Geloof dat er standaard in een 1.3 236 graden zit.
Alle informatie over de nokkenassen van de Micra.

Camshafts and Followers
drive
chain

Number of bearings
5

endfloat
standard 0.115 to 0.188mm
service limit 0.24mm

camshaft lobe height
inlet
1.0 Engine 38.005 to 38.195mm
1.3 Engine 39.880 to 40.070mm
exhaust
1.0 Engine 38.005 to 38.195mm
1.3 Engine 39.880 to 40.070mm

camshaft journal-to-bearing clearance
standard 0.045 to 0.086mm
service limit 0.15mm

camshaft run out
standard < 0.02mm
service limit 0.1mm

camshaft follower-to-cylinder head bore clearance 0.025 to 0.061mm

CG13DE
Inlet: 222deg - 7.46mm lift
Exhaust: 222deg - 7.945mm lift

CG10DE
Inlet: 196deg - 5.59mm lift
Exhaust: 196deg - 5.59mm lift

Nissan Cube inlet
236deg - 8.46mm lift (lift unconfimed)

GCA3DE - high power version
Inlet: 236deg - 8.32mm lift
Exhaust: 214deg - 7.05mm lift
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

nismo

Ik zou er dan aan denken er een 1.6 in te leggen ofzo.. meer pk voor minder pegels..

Anti autostyle!!

Chrismo

Citaat van: nismo op 19 november 2008, 19:28:03
Ik zou er dan aan denken er een 1.6 in te leggen ofzo.. meer pk voor minder pegels..

Blok opzich kost minder misschien, maar denk dat er een COMPLETE switch van bedrading aandrijfassen enzz enzz moet komen wil dit passen!

Larrs

Wat ik steeds lees op de buitenlandse Micra sites, is dat er nokkenassen van Tomei gebruikt worden. Tomei Pon Cams.
Voor de Micra kan ik ze alleen niet vinden, schijnbaar al uit de productie genomen. :(

Andere nokkenassen gaan voor mij niet meer komen.
Mijn einddemper komt er gelukkig wel aan, daarna wil ik een spaghettie spruitstuk. Verder tunen voor mij zal niet veel groter zijn dan de uitlaat veranderen, denk ik.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

nismo

Ik zou zeggen mail m`n baas even over Tomei, voor mail check op www.sky-engineering.com.

Hij is namelijk Tomei Pro dealer in Nederland en als het nog geleverd kan worden moet hij dat weten.

Anti autostyle!!

Larrs

Citaat van: nismo op 19 november 2008, 21:55:53
Ik zou zeggen mail m`n baas even over Tomei, voor mail check op www.sky-engineering.com.

Hij is namelijk Tomei Pro dealer in Nederland en als het nog geleverd kan worden moet hij dat weten.
Dat kan ik wel eens gaan doen. Bedankt. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

lexshowandgo

Citaat van: Chrismo op 17 november 2008, 21:21:35
Zo te lezen is het monteren van nokkenassen in een Micra 1.3 ook niet erg simpel! Ik heb meerdere nokkenassen in SR20 blokken gezet, wat helemaal nix voorstelt! Hij praat steeds over vulplaatjes volgens mij! Die kom je in een SR20 niet tegen. Heeft een Micra geen hydraulische klepstoters dan??

Tja, 400 pegels neerleggen en dan 10 pk winnen is wel veel geld. Daarintegen is het wel een goede upgrade, welke extra goed werk ism mods als spruitstuk, open luchtfilter, andere uitlaat!

Twijfel is helaas aanwezig!!



gr Chrismo

idd wel raar een micra(k11) heeft hydraulische klepstoters dus geen vulplaatjes nodig