Even voorstellen...

Gestart door henk, 24 juli 2008, 23:20:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henk

Hallo,

Mijn naam is Henk ik rijd al jaren in een nissan micra, een knalrode!
Nu heb ik een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Hoe kun je de (versnellingsbak) olie aanvullen, ik heb de aandrijfas vernieuwd en ik kan de vulnippel niet vinden, wie kan mij vertellen waard dat ding zit?

Alvast bedankt!

Michiel

Wat voor Micra is het? welk jaartal?
Bij de K11 zit de vulopening aan de voorkant van de bak, beetje onder het midden bij de radiator.



Ook even topic verplaatst.

henk

Hallo Michiel super dat je al reageert, hij is uit 1994 en ik denk dat het een K11 is,
vrgrtn Henk

henk

.....ik heb daar gekeken maar ik kan hem "gewoon" niet vinden, moet ik iets speciaals doen of verwijderen ?

Michiel

Het is niet zo zeer een dop, maar een vierkante aansluiting. hier gaat een 3/8 inch ratel in.

Handig plaatje gevonden: http://www.geocities.com/nissangearbox/

Micra_powerk10

Via de tellerkabel

Als je voor de motor staat R.A. Van binnen uit L.A.
Deze zit met een M6 Boutje (Dopje of Sleuteltje 10) vast boutje verwijderen kabel een beetje draaien en eruit halen.
Dan een trechter met een wat langere slang (Bijvoorbilt tuinslang) en dan de bakolie vullen met de juiste olie.

Aftapplug zit onder op de bak, het makkelijkste en (Beste!!) is om die ook even los te draaien zodat alle olie eruit is. Totaal (Handgeschakelde Versnellingsbak) 3,1liter.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag
I am only the driver..
Ford USA Mustang

henk

Hoi,

Alvast bedankt voor deze info, morgen ga ik dit proberen.

Ik laat je weten of het gelukt is!

Trusten en vr grtn Henk

henk

Sorry, nog even een vraag je hebt het topic verplaatst, waar kan ik dit morgen terugvinden?
( zoals je merkt heb ik ook  van forums niet zo veel verstand)...

Micra_powerk10

Hierbij Digitaal Plaatje

[verwijderd door de beheerder]
I am only the driver..
Ford USA Mustang

Micra_powerk10

Je kan evt op www.kroonoil.nl kijken voor jou productadvies.

Ik ververs altijd de gehele olie dus leeg laten lopen en nieuwe olie erin :)
I am only the driver..
Ford USA Mustang

Michiel

Citaat van: henk op 25 juli 2008, 00:47:20
Sorry, nog even een vraag je hebt het topic verplaatst, waar kan ik dit morgen terugvinden?
( zoals je merkt heb ik ook  van forums niet zo veel verstand)...

Hij stond onder te koop/gevraagd, hij staat nu onder "show your car".

rob


henk

Hallo Michiel,

vanochtend de nissangarage gebeld en de monteur heeft mij telefonisch nogmaals uitleg gegeven, ALS je het eenmaal weet is het een fluitje van een cent :-\

:duim: Dat je me een end op weg geholpen hebt, meteen de aanjager ( was al eeuwen stuk) gemaakt en nu rijdt ons autootje als een nieuwe ::)

Bedankt en ik kom zeker nog eens op het forum langs

groet Henk




Michiel


rob

ja iddis nu beetje een vast clubje wat post :P terwijl we bijna tegen de 600 leden zitten :S