Micra 1.0 Jive

Gestart door Sunny76, 19 juli 2008, 15:53:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sunny76

Hallo,

Mijn naam is Frido en 32 jaar. Mijn vrouw heeft een blauwe 1.0 Jive uit 1994 met schuifdak. Vorig jaar zijn er nieuwe dorpeltjes ondergekomen en superstrak bijgespoten, die zijn dus weer als nieuw. Binnenkort zal ik foto's plaatsen. Aangezien ik minder snelweg kilometers ga maken, ga ik opzoek naar een Micra 1.3 van 1998 of later. Voorkeur gaat uit naar een oranje (caramel) of zwarte SRi. Ik wil deze laten voorzien van een Janspeed spruitstuk om er wat meer vermogen uit te halen.

Groet.

Sunny76

Ohja,

Ik verneem positieve berichten over dit spruitstuk wbt vermogenstoename, zijn er mensen met ervaring?

Groet.

Michiel

Ik heb op een Micra het Janspeed spruitstuk zitten, eerlijk gezegd had ik er iets meer van verwacht.
Maar het rijdt wel erg lekker met doortrekken in de hoge toeren. Met een freeflow einddemper en een goed luchtfilter, benzinedrukregelaar is er wel een hoop uit te halen denk ik.

Prijs technisch zijn ze erg aantrekkelijk.
Erg veel pk's krijg je er niet bij, maar wel meer koppel.

rob

welkom en ben benieuwt!

Sunny76

Okey,

Bedankt voor de respons.  Dat koppel is zeker mooi. Betreft aantal pk's wil ik zo rond de 95 uitkomen. Moet denk ik wel lukken met spruitstuk en de genoemde benzinedrukmeter/luchtfilter.

Larrs

Ik heb een beetje dezelfde plannen met mijn Micra. Ook rond de 95 pk uitkomen.

Een openluchtfilter heb ik al, van Pipercross. Hier merk je wel verschil mee. In het begin leek de auto soepeler te accelereren. Nu merk ik vooral dat de auto zuiniger is.
Een sportievere einddemper komt er aan, ergens in september.

Daarnaast als ik geld genoeg heb, wil ik snellere nokkenassen. Daar zal een benzinedrukregelaar ook wel baat bij hebben.

Een Janspeed spruitstuk zit ook nog in de planning.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

MicraMuts

Welkom! :duim: Ben benieuwd naar de foto's!  :)


http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

rob

druk bezocht topic ;)

maar ja is ook een leuk project wat er is opgestart ;) komt weer een power micratje bij zo ;)