2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Racer

knappe Charade aleen wat zie ik daar voor sticker een nissan logo op een daihatsjoe.

16jaar nissan is een bloedwaaridge aandoening, hoop het ook zo lang vol te kunnen houden.
mooi makkelijk he zown automaat ;)



[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

chiba_kun

De Daihatsu heeft het veld moeten ruimen, omdat we de auto eigenlijk niet meer nodig hadden.

Nu hebben we alleen nog de Micra als dagelijkse auto en de Skyline als hobby. Hoewel hobby... De Micra rijdt dermate lekker dat deze auto ook gerust een hobby genoemd kan worden.

Ik heb andere velgen gemonteerd onder de K11. OEM Challenge lichtmetaal i.c.m. mijn zomerbanden:

Hier wat foto's...







Vandaag onder de motorkap een beetje schoongemaakt. ;)







Jan-Paul

Mooi plaatje!
Is de isolatie onder de motorkap standaard of later aangebracht? Op onze kale 1.0 zit het niet in ieder geval.
Penningmeester Nissanclub Nederland

dimimicra

Ik had die isolatie ook niet, ben een nieuwe motorkap gaan halen op een afbraak en die zat er dan wel bij :p


chiba_kun

Citaat van: Jan-Paul op 11 april 2010, 16:37:34
Mooi plaatje!
Is de isolatie onder de motorkap standaard of later aangebracht? Op onze kale 1.0 zit het niet in ieder geval.

Thanks!

Ik zou het eigenlijk niet weten. Waarschijnlijk voorbehouden aan de 1.3 (of CVT).

Even een vergelijk:

Zo zag de Micra eruit toen ik hem bijna 2 jaar geleden kocht. Met weinig kilometers, invalide handvat, platte accu, verhoogde stoelen(!), verwaarloosd en vooral met hoofdletters SMERIG!! Let ook op het stalen handvat aan de A-stijl. Hahaha!

Vergelijkingfoto’s:



Nu 2 jaar later, is het langzaamaan wel beter geworden!














Heerlijk dagelijkse auto welke met weinig geld tevreden is. Ben er echt blij mee! Er zijn echter nog wel wat wensen (moet je altijd hebben toch?), hoewel ik wel heel eerlijk ben dat waarschijnlijk niet alles van dit lijstje ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden (Skyline gaat toch voor, voor wat betreft de bling & show en alles moet low-budget ;) ).
   
- een keer de krassen aan de zijkant weg zien te polijsten
- de achterste zijruiten en achterruit blinderen
- dorpels even hier en daar aantippen in de hamerrite (staat voor morgen op het programma)
- (wie weet) hoop ooit een goede 2e hands Remus voor een K11 op de kop te tikken, want staat zo mooi en toch subtiel (i.c.m. CVT, is het eigenlijk alleen voor de looks, want blijft veelal gelijk in toeren)
- (wie weet) subtiele verlaging

Red Racer

het was een smerige auto toe je m kocht en nu blinkt ie er over met een beetje aandacht, was die steun op de a/style dan niet handig? grapje.

hij Schitterd echt heel mooi!
luxe platen er op wordt ie nog iets beter denk k.
er staat wel op MP een FOX uitlaatje.

grt Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

jasperdg

Kijk deze kleur motorkap en bumper zoek ik nog Pat  ;)  ;D

Ik denk dat dit ook een AP0 K kleurcode is..

Ziet er mooi uit hoor. Lekker gepoetst.
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

chiba_kun

Citaat van: jasperdg op 27 mei 2010, 16:43:43Ik denk dat dit ook een AP0 K kleurcode is..

Ziet er mooi uit hoor. Lekker gepoetst.

Thanks!

Dit is idd ook een AP0 K  ;)

jasperdg

Ik zou alleen nog eens de achter ruitenwisser modden zodat ie plat ligt. Beetje moeite, geen kosten, groot plezier.
>>Resultaat<< en de uitstekende >>howto<<.
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

jasperdg

Mag ik je ook complimenteren met je uitstekende foto's?

De foto's zijn mooi scherp en kleurrijk en ik vind het super dat je ze allemaal tussen de 60Kb en 90Kb groot op het forum hebt staan. Wat gebruik je voor het verkleinen?
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

chiba_kun

Camera is een Nikon D40 en voor het verkleinen, ja dat gaat eigenlijk vanzelf als je photobucket gebruikt. Doe er eigenlijk niets speciaals voor. ;)

Red Racer

over die ruiten wisser plat leggen, denk ik dat ik daarbij wel eens de gok wil nemen om dat te doen met een motor.

ik zal dat kleur nummer onthouden dan.

Greets Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

emiel

 :duim:

ziet er goed uit, je hebt zo wel eer van je werk!!

Toedels,

Emiel

chiba_kun

Citaat van: chiba_kun op 27 mei 2010, 16:45:33
Citaat van: jasperdg op 27 mei 2010, 16:43:43Ik denk dat dit ook een AP0 K kleurcode is..

Ziet er mooi uit hoor. Lekker gepoetst.

Thanks!

Dit is idd ook een AP0 K  ;)

Nog even terugkomend op de kleur van de Micra. Ik heb even in het onderhoudsboekje gezocht voor de zekerheid en de kleurcode = AH3K niet AP0 K

Wil je het zelf zeker weten check dan het plaatje van je chassisnummer bij color trim. ;)

chiba_kun

Tijd om het topic een beetje af te stoffen. Er is er weer 1 bijgekomen!

Even een shootje gedaan met mijn daily K11 en de K11 van Mrs. Chiba. ;)

De '95er K11 gaat naar Mrs. Chiba en ik ga de '98er rijden. Die uit 95 is bewezen goed en zeer betrouwbaar en dat moet de 98er nog maar bewijzen natuurlijk, maar ziet er redelijk goed uit hoor. Deuken hier en daar, maar lak was echt een eitje om in de was te zetten. Helemaal niet vies of zo.

Ja, er ontbreekt 1 wagen... de Skyline had er heel mooi bijgestaan. Binnenkort maar eens doen. :)







Toch niet hetzelfde rood, maar een andere tint.




De Micra van mijn vrouw wordt wat schattiger gemaakt van binnen, zoals je ziet. Maar wel in Japanse stijl.&nbsp; :)




Ook weer netjes van binnen.



Bevalt echt uitstekend en rijdt als nieuw. Binnenkort een beurt + CVT olie verversen.

De 13" wielen komen op de Micra van mijn vrouw (zodra de winterbanden eraf kunnen) en de 14" Challenge velgen komen onder die van mij.

Alleen even kijken (voor de zomer) of de airco gevuld kan worden. Wie weet een goedkoop adresje in de buurt van Rotterdam?