Verwijderen Apexi SAFCII uit micra

Gestart door nismo, 27 mei 2008, 18:17:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nismo

Hoe moet je een SAFC2 uit een micra verwijderen? Welke draadjes moeten los etc. etc.

En wat moet je verder met de motormanagement doen van de auto om te zorgen dat je geen problemen krijgt na het verwijderen van de SAFC2, het gaat in dit geval om een Micra K11 1.3 SRI.

Kortom zou ik graag het hoe en wat weten als je een SAFC2 uit een micra k11 1.3 sri wilt verwijderen.


** had wel van Luigi al antwoord gehad op NCN forum maar misschien is er hier iemand die er foto's oid. van heeft ofzo.

Ik hoor het wel  :)

Anti autostyle!!

Michiel

Heb je wat aan een installatiehandleiding? Kun je gewoon de omgekeerde stappen volgen :)

nismo


Anti autostyle!!


nismo


Anti autostyle!!

aztec micra

Citaat van: Michiel op 27 mei 2008, 18:24:52
Heb je wat aan een installatiehandleiding? Kun je gewoon de omgekeerde stappen volgen :)

ja dank je kunnen we eens kijken of we hem eruit krijgen

Micra SRi

Mag ik vragen waarom je de apexi wilt verwijderen?
gr.
Luigi

nismo

Daar mag Robert zelf antwoord op geven.

Maar als het goed is kan en wil degene die het erin heeft gezet het er ook weer uithalen dus opzich probleem opgelost voor zover.

Anti autostyle!!

aztec micra

#8
Citaat van: Micra SRi op 29 mei 2008, 19:14:13
Mag ik vragen waarom je de apexi wilt verwijderen?
gr.
Luigi

waarom niet, ik heb er toch niets aan zit geen turbo in, komt er ook niet in, zonder rijdt hij net zo goed, ik weet niet hoe hij werkt, nu kan ik er nog geldvoorvangen en hij ligt altijd onder de mat (uit het zicht).

redenen genoeg dacht ik zo waarom zou ik hem wel laten zitten?

maar ik heb nog wel een vraagje als ik hem eruit haal hoe zit het dan met de instellingen van alles wordt het systeem automatisch gereset of wat

Michiel

Als je hem eruit haalt dan zal hij gewoon weer de gegevens uit de ECU halen. Wel even ECU resetten omdat hij toch gegevens heeft opgeslagen.

Het resetten van de SAFC kan door in het hoofdmenu een factory reset te geven.

Micra SRi

Ok, ik heb ook een Apexi omdat ik geen toerenteller heb.
Succes met het verwijderen.
gr.
luigi

aztec micra

Citaat van: Michiel op 30 mei 2008, 18:53:11
Als je hem eruit haalt dan zal hij gewoon weer de gegevens uit de ECU halen. Wel even ECU resetten omdat hij toch gegevens heeft opgeslagen.

Het resetten van de SAFC kan door in het hoofdmenu een factory reset te geven.

hoe wordt de ecu gereset

nismo

Door de kabels van de + en - pool even tegen elkaar aan te houden. Kleine kortsluiting waardoor alle stroom tijdelijk weg is en daardoor wordt de ECU ook gereset.

Althans in het kort.

Anti autostyle!!