Andere MAF

Gestart door Larrs, 21 maart 2008, 17:15:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Larrs

Hoi,

Ik zag op andere websites dat de standaard MAF van de Micra vervangen kon worden door de MAF van een SR20 (Primera uit '93, dacht ik).

De luchttoevoer wordt dan groter en dan presteert de auto ook beter.

Er bestaat zelfs nog een betere van Tomei, link

Eentje van een SR20 lijkt mij goedkoper, maar heeft het ook nut om zoiets aan te schaffen? Vooral omdat mijn Micra vrijwel niet getuned is.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

kilzone

Het hele openlucht filter heeft geen enkele zin als je een standaard MAF erin heb zitten. Ik heb even gemeten, maar die opening is evengroot als het standaard filter.
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Citaat van: kilzone op 21 maart 2008, 21:18:40
Het hele openlucht filter heeft geen enkele zin als je een standaard MAF erin heb zitten. Ik heb even gemeten, maar die opening is evengroot als het standaard filter.

Het heeft wel degelijk zin, afhankelijk van het filter is hoeveel lucht er door het filter heen kan, daar zit de hele ristrictie, niet in de MAF zelf, als je een andere MAF erop zet van bijv. een N15 dan is de opening groter en kan hij vrijer ademen.

Anders moet je eens testen om zonder luchtfilter te rijden, moet je kijken hoe goed hij dan trekt. Uiteraard op eigen risico.

kilzone

Zal morgen eens een klein stukje proberen idd. Moet me motor wel warm wezen:P
Nissan Micra 1.0lx


nismo

Zonder luchtfilter trekt ie niet heel veel harder, dit omdat je dan de warmere lucht van de motor meteen meepakt, je hebt alleen een leuk geluidje..

Anti autostyle!!

Larrs

Citaat van: Mystical Green ® op 21 maart 2008, 17:50:28
Van een almeraN15  1.5 is volgens mij plug en pray
Dat is zeker vanwege de aansturing vanaf de ECU?
Of zit ik er nu naast?
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Chrismo

Ja, dit is een vraag die steeds bij me blijft........ik heb een Primera P11 met een SR20 gehad. Hiervan heb ik het gasklephuis uitgedraaid en er een grotere gasklep in gezet. Ik ging van 60mm naar 64mm en kon dit goed merken in vermogen en koppel!

Wat zijn de mogelijkheden met het uitdraaien van het K11 gasklephuis??
Volgens mij loopt de MAF-sensor er dwars doorheen en is uitdraaien dus uitgesloten.....of niet?

En wat ik lees?? Past een N15 Gasklephuis (TB) plug and play op mijn 1.3 K11 blok? Is dit 100% zeker? Of moeten er nog meer aanpassingen worden uitgevoerd?






gr Chrismo

Michiel

De maf van een GA15DE past erop zonder aanpassingen zeggen ze overal.
Uitboren heb ik ook al eens gedacht om te doen, helaas zit de gasklep dan een beetje in de weg, bij uitboren zou je ook een andere gasklep moeten maken dan namelijk, anders past deze niet meer dicht.

Chrismo

Butterfly kleppen (iets ovaal) kun je zo bestellen bij Alons motorsport! Geen probleem!

Ik wil toch meer weten over die N15 TB!!

Hoe kom je hier achter zonder hem aan te schaffen?????

Heiko

#9
Citaat van: Chrismo op 12 november 2008, 23:28:22
Butterfly kleppen (iets ovaal) kun je zo bestellen bij Alons motorsport! Geen probleem!

Ik wil toch meer weten over die N15 TB!!

Hoe kom je hier achter zonder hem aan te schaffen?????

De TB van een N15 past 100%, check de micrasportsclub en cisco's micra files. De tb van een ga16 past ook maar moet aangepast worden. Voor de tb van een sr20 is een adapterplaat nodig. Op cmf is nu iemand die zo'n adapter aanbiedt.

Chrismo

Een TB is heus pas te maken.......maar omdat een Micra TB ook de MAF geïntegreerd heeft zitten, lijkt me DAAR nou juist het knelpunt te zitten!
Uitdraaien van een originele TB is volgens mij onmogelijk.

De TB van een GA15DE motor uit een N15 moet plug and play zijn.......maar hoe zit dat met de MAF? Zelfde als een SR20 TB, daar zit helemaal geen maf in namelijk, deze zit er een eind voor, aan het luchtfilterhuis.

Die TB van een 1.5 N15, daarvan zal de maf ook zonder verdere aanpassingen passen? Ik kan deze info nergens vinden namelijk! Kan bij van Deijne wel een N15 TB bestellen, maar als deze niet gaat werken is me dat wat te gek! Het metalen deel (denk aan voet spruitstuk oid) kan ik makkelijk zelf aanpassen, maar als er electronisch ook nog een aanpassing moet komen wordt dat moeilijker, zoniet onmogelijk.....





gr Chrismo


Larrs

Ik heb het niet hier staan, maar wel ergens anders neergezet, dat ik ook wel interessant vond om de TB van de GA16 te gebruiken. En het luchtfilter box.

De GA16 TB is makkelijker te vinden dan de GA15 TB, maar als de GA15 TB wel te krijgen is heb ik daar meer interesse in.

Geen idee of je deze al kende.
http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=31629

Daar staat een mooi voorbeeld wat het verschil is tussen de TB van de CG13 en de GA15.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Chrismo

Dat gaat dus passen! Maar wat ik daar lees........ook je injectoren zullen hierbij aangepast moeten worden? Begreep dat zijn motor hoger in toeren wat inhield. Als je motor te arm gaat lopen is het namelijk einde oefening!

Dat is natuurlijk weer niet de bedoeling

Chrismo

Ik heb bij van Deijne een TB van een GA15 laten overkomen, maar ookal is de voet wel gelijk, de aansluitingen kloppen niet!
Op de originele maf zit aan de voorzijde de aansluiting van de stationair regeling, en bij de GA15 TB zitten hier 2 verschillende regelingen/opnemers! Dit gaat dus nooit niet passen helaas......want nu zit ik met een TB waarmee ik nix kan beginnen!

Wel zijn er kleine dingen die je zelf kan veranderen om de doorlaat te vergroten van de TB:

De as waar de gasklep in vastzit is rond. Deze is te demonteren en zo te bewerken dat deze as wat "ovaal" wordt. Dit zou weer wat schelen in luchtdoorlaat!

Trouwens over die TB waar veel over wordt gesproken......om deze stationair goed te laten lopen is het aan te raden ook de ECU van een gelijke motor als de TB erin te zetten. En dan nog...

Ik heb helaas ook wat problemen met het inhouden op de gekste momenten en wil mijn MAF eens gaan doorsolderen. Baal echt goed dat die GA15 TB niet past, want dan had ik deze mooi eens kunnen proberen!





gr Chrismo